Skladanie silnika crf 450

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
griszadwa
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: ndz, 30 sty 2011, 22:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Skladanie silnika crf 450

Post autor: griszadwa » czw, 24 lut 2011, 23:29

Witam!
Jestem na etapie skladanie polowek z mojej hondy crf450r.
Zdecydowalem sie na rozbiorke poniewaz podczas zmiany lancuszka rozrzadu zauwazylem luz na lozysku na wale tym od strony magneta.
Z racji tego ze motor byl dopiero co kupiony, bez jakiejkolwiek znanej mi histori serwisowej postanowilem wymienic podstawowe czesci (tlok, zawory, korbe, lozyska, uszcelniacze).
Wprasowalem lozyska, wlozylem wal i zlozylem polowki ale tez luz na tym lozysku ciagle jest!!!!
Lozyska kupione orginale dedykowane pod model NTN'a.
Wiem ze sa odpowiednie luznosci lozysk ale ze az tak luzne....
Ogolnie wal jest osadzony dosc luzno na czopach w lozyskach, lata na boki.
Moto jest ponoc z rocznika 2006, przynajmniej rama, silnik moze byc nowszy z racji tego ze ma glowice z 2007 roku.

Skrecac dalej czy czy cos tu nie gra???

pozdrawiam
grzegorz

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skladanie silnika crf 450

Post autor: Majster128 » pt, 25 lut 2011, 07:29

Opisz w jakim kierunku jest luz oraz jakiego typu są łożyska na wale.

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skladanie silnika crf 450

Post autor: Lanrets » pt, 25 lut 2011, 08:39

Lewe łożysko jest rolkowe, dlatego wymienia się je tylko razem z wałem który pełni rolę wewnętrznej bierzni. Pozdrawiam !

Autor tematu
griszadwa
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: ndz, 30 sty 2011, 22:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skladanie silnika crf 450

Post autor: griszadwa » pt, 25 lut 2011, 21:12

Lanrets pisze:Lewe łożysko jest rolkowe, dlatego wymienia się je tylko razem z wałem który pełni rolę wewnętrznej bierzni. Pozdrawiam !
wlasnie tak jest ale czy powinien byc az taki luz co kwalifikuje zwykle lozysko do wymiany. Z tego co widac silnik az tak nie byl dojechany nikt go jeszcze nie polowkowal.
Problem mialem tylko z glowica jak zwykle zawory w crf'ie reszta bylo jeszcze ok pomijajac ten luz na jednej stronie walu.
Szkoda ze zalozylem nowa korbe, bo tak naprawde powinienem kupic chyba nowy wal ?! Jedna rzecz mi tu nie pasuje mianowice ludzie dosc czesto zmieniaja korby, rzadko kto kupuje nowy wal czyzby tak odrazu zuzycie bierzni na wale bylo tak duze przy pierwszej zmianie korby???
Rolkowe 8ENK.
Drugie lozysko kulkowe firmowka NTN SX06C42 z luzem C3 dedykowane pod ten model.
Jedyny problem z tym lozyskiem jest taki ze wal nie jest pasowany w nim na ciasno. Po zlozeniu polowek razem wal lata na boki. Jedynym lozyskiem ktore ma je czymac jest to kulkowe po prawej stronie.

pozdrawim

Autor tematu
griszadwa
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: ndz, 30 sty 2011, 22:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skladanie silnika crf 450

Post autor: griszadwa » sob, 26 lut 2011, 21:20

Panowie i Panie poradzi ktos cos .....
Bo nie wiem co robic czy szukac nowego walu. Moze pamietacie jak to wygladalo podczas skladania Waszych Crf'ek?

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skladanie silnika crf 450

Post autor: Lanrets » ndz, 27 lut 2011, 17:52

U mnie nie było żadnego luzu na żadnym łożysku, po skręceniu połówek wał nie miał luzu góra dół. Na Twoim miejscu szukał bym nowego wału.

Pozdrawiam ! :drinkers:

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skladanie silnika crf 450

Post autor: Majster128 » ndz, 27 lut 2011, 20:20

Taki dobór łożysk przez producenta jest sporym ułatwieniem podczas remontu.
W KTMie wymieniałem takie łożyska i po złożeniu nie było luzu wzdłużnego, ani poprzecznego.
Proponuję zmierzyć średnicę wewnętrznej bieżni łożyska rolkowego. Może w serwisówce znajduje się tolerancja tego rozmiaru.

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skladanie silnika crf 450

Post autor: Czepek » ndz, 27 lut 2011, 20:30

Może po prostu kupiłeś uszkodzone łożysko, w którym koszyczek jest niespasowany,miałem kilka takich syt. że kupione firmowe łożyska miały luz, co prawda to były koszta rzędu 10/15zł a nie 150 jak na wał...
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Autor tematu
griszadwa
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: ndz, 30 sty 2011, 22:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skladanie silnika crf 450

Post autor: griszadwa » ndz, 27 lut 2011, 22:08

Dzieki za odpowiedzi !

Wybilem to lozysko i sprawdzilem jeszcze raz mianowicie:

- stare bylo NTN 8E-NK 39x65x18-5
- nowe NTN 8E-NK 39x65x18-3

Czyli cos innego tylko co te ostatnie liczby znacza w tym typie lozyska! Czyzby luz?
Dodatkowo zmierzylem suwmiarka wewnetrzna bierznie na wale tam gdzie to lozysko siedzi 38.90~92.
Musze sie przyznac do jednego bledu.... to lozysko zostalo kupione na ebay nie pochodzi z od serwisu z hondy.
Zmiana walu troche nie w pore juz nowa korba zalozona, zaczne od nowego lozyska tym razem z serwisu
jak tylko sie dowiem o co biega z tymi numerami na koncu wymiaru.

pozdrawiam
grzegorz

kubantol
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: śr, 2 lut 2011, 10:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skladanie silnika crf 450

Post autor: kubantol » sob, 5 mar 2011, 19:49

Kolego zecz jasna czemu lata jak masz oryginalne z koncówka 5 anie 3 to mozesz wymieniac i 5 walów i tak bedzie to samo patrz dokladnie na rozmiar lozyska lozysko musisz miec spasowane wedlug serwisowki badz na podstawie starego
Ps Wal nie moze miec luzow na lozyskach w przecownym razie mozesz kupic nowy silnik anie lozysko . :D

Autor tematu
griszadwa
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: ndz, 30 sty 2011, 22:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skladanie silnika crf 450

Post autor: griszadwa » sob, 12 mar 2011, 23:00

Witam!
Przyslo nowe lozysko tym razem z serwisu hondy.....szkoda ze dalej taki sam luz.
No nic czas na nowy wal, kupuje proxa z tego powodu ze juz mam nowa korbe w starym wale. Myslalem o hot-rods ale podobno lozyska na wale sa inne niz orginal....?
Jedno mnie ciagle gnebi ze ta bierzna na czopie walu wychlustala sie tak szybko ze nawet nie dalo rady ponownie uzyc z nowa korba.
Tak naprawde to z crf'ie sa dwa podzespoly, ktore nie sprzyjaja podczas grubszego remonu:
*wal (zuzycie bierzni na czopie walu)
* walek rozrzadu bo nie mozna wyciagnac lozyska gdy sie wylata

ps
Nikt nie potrafi odpowiedziec o co chodzi z tymi numerami po wymiarze lozyska (3 i 5), dodam ze ro lozysko rolkowe? Jest to luz lozyska?

pozdro

Autor tematu
griszadwa
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: ndz, 30 sty 2011, 22:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skladanie silnika crf 450

Post autor: griszadwa » pt, 18 mar 2011, 22:30

czesc!

.... i dostalem nowy wal ale zamowilem proxa a przyszedl hot rods!!!
Zaraz go odesle bo juz mam nowa korbe proxa w zapasie ze starego walu. Z ciekawosci wsadzilem go do silnika i jak zwykle jaja :(
Nowe lozyska, nowy wal a luz dalej jest na lozysku rolkowym od strony magneta.
Zmierzylem bierznie na czopie nowego i starego. Roznica max 0.03 (pomiar suwmiarka), czyli moj stary jest wychlustany o jakies 3setne.
Kiedys gdzies czytalem ze orginalne lozyska z serwisu od hondy pasuja tylko do proxa, mikita i oczywiscie orginalu. Jak sie ma hot rods'a kupujemy juz inne ?!
Moze ktos to powierdzic please??? Dla niedowiarkow podaje linka na nagielski ebay: http://cgi.ebay.co.uk/Crank-Main-Bearin ... 56427382e7

Juz niebawem braknie mi pomyslow, jesli na hotrods'a ida inne lozyska to by sie zgadzalo.
Czekam teraz na wal Prox'a.
Jakies sugestie???

pozdrawiam
grzegorz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”