pekniety tlok
-
Autor tematuSenio18
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: śr, 10 lis 2010, 12:22
- Motocykl: Kawasaki KX250, Yamaha R6
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
pekniety tlok
witajcie,
kupilem sobie niedawno Kawasaki KX 250 do poszalenia w lesie i w sniegu ktorego jest co nie miara. Ale mam kilka watpliwosci co do tego sportu na samym poczatku.
Po pierwsze sprzedajacy twierdzil ze rocznik mojego moto to 2000 ale jakos mu nie ufam. Czy moglibyscie mi powiedziec jaki jest rocznik po nr. ramy motocykla? Nr. to JKAKX250LLA006809
Nastepnie w ogloszeniu mial wypisane ze wiele zostalo w nim wymienione i zostal przygotowany do sezonu. Natomiast po przywiezeniu go do domu i pojezdzeniu po sniegu przez pol godzinki motocykl mi zgasl i kopka stala sie twarda. Zawiozlem go do mechanika zeby zobaczyl co sie stalo, okazalo sie ze tlok jest pekniety :/ byl w nim tlok Vertex'a ktory jak widac po stanie jest w miare nowy. Moje pytanie jaki tlok powinienem kupic? Informacje jakie udalo mi sie spisac z peknietego tlaka to
VERTEX 1120
66,35
08-03
16762
co jeszcze powinienem zrobic by przygotowac motocykl do jazdy?
z gory dzieki za pomoc
kupilem sobie niedawno Kawasaki KX 250 do poszalenia w lesie i w sniegu ktorego jest co nie miara. Ale mam kilka watpliwosci co do tego sportu na samym poczatku.
Po pierwsze sprzedajacy twierdzil ze rocznik mojego moto to 2000 ale jakos mu nie ufam. Czy moglibyscie mi powiedziec jaki jest rocznik po nr. ramy motocykla? Nr. to JKAKX250LLA006809
Nastepnie w ogloszeniu mial wypisane ze wiele zostalo w nim wymienione i zostal przygotowany do sezonu. Natomiast po przywiezeniu go do domu i pojezdzeniu po sniegu przez pol godzinki motocykl mi zgasl i kopka stala sie twarda. Zawiozlem go do mechanika zeby zobaczyl co sie stalo, okazalo sie ze tlok jest pekniety :/ byl w nim tlok Vertex'a ktory jak widac po stanie jest w miare nowy. Moje pytanie jaki tlok powinienem kupic? Informacje jakie udalo mi sie spisac z peknietego tlaka to
VERTEX 1120
66,35
08-03
16762
co jeszcze powinienem zrobic by przygotowac motocykl do jazdy?
z gory dzieki za pomoc
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: pekniety tlok
Rok produkcji: 1999.Senio18 pisze:Nr. to JKAKX250LLA006809
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pekniety tlok
Tłok dopasowuje się do wymiaru cylindra. A więc najpierw musisz zmierzyć cylinder, a później dopasować tłok-na luz 5-6 setek.Senio18 pisze:jaki tlok powinienem kupic?
Jeśli chodzi o marke to polecam Vertex.
-
Autor tematuSenio18
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: śr, 10 lis 2010, 12:22
- Motocykl: Kawasaki KX250, Yamaha R6
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pekniety tlok
jak juz pisalem Vertex pekl mi po 0,5 godzinki jazdy. Tego napewno juz nigdy nie kupie. Co do cylindra to rozmawialem wlasnie ze znajomym i on twierdzi ze jak cylinder jest ok to poco mu szlif? (wymiana). Jestem tego samego zdania
-
- VIP
- Posty: 1085
- Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
- Motocykl: SXF 350
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: pekniety tlok
To moze ja zaczne od początku
Masz nicasil czy tuleje ?
Jeśli tłok pękł to nie porysowały gładzi cylindra-nicasilu ?
-jesli tak to sprawdź jak mocno, czy nicasil został przetarty (wtedy tulejowanie cylindra albo nowy nicasil)
-jeśli masz tuleje to dobierz odpowiedni tłok, zmierz średnice cylindra (zobacz czy nie ma dużej różnicy między środkiem a krawędziami) jeśli różnica jest spora to dobierz tłok tak aby szlif to wyrównał
Vertex robi dobre tłoki, jeśli był vertex to pewnie dawno selekcja B już była... Dziwne zeby tłok sam z siebie pękł
Myślę, że za wielkiego wyboru w markach tłoków nie masz, Wisseco nie dopasujesz pewnie, Prox robi mierne tłoki... Vertex jest najbardziej dostępny
Masz nicasil czy tuleje ?
Jeśli tłok pękł to nie porysowały gładzi cylindra-nicasilu ?
-jesli tak to sprawdź jak mocno, czy nicasil został przetarty (wtedy tulejowanie cylindra albo nowy nicasil)
-jeśli masz tuleje to dobierz odpowiedni tłok, zmierz średnice cylindra (zobacz czy nie ma dużej różnicy między środkiem a krawędziami) jeśli różnica jest spora to dobierz tłok tak aby szlif to wyrównał
Vertex robi dobre tłoki, jeśli był vertex to pewnie dawno selekcja B już była... Dziwne zeby tłok sam z siebie pękł
Myślę, że za wielkiego wyboru w markach tłoków nie masz, Wisseco nie dopasujesz pewnie, Prox robi mierne tłoki... Vertex jest najbardziej dostępny
-
Autor tematuSenio18
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: śr, 10 lis 2010, 12:22
- Motocykl: Kawasaki KX250, Yamaha R6
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pekniety tlok
cylinder jest ok, niema żadnych widocznych zarysowań albo uszkodzeń. Zastanawiam się nad zamontowaniem Wossnera.
Moje kolejne pytanie to czy nowy tłok ma mieć takie same wymiary co stary pęknięty? biorąc pod uwagę ze cylinder jest ok. Czyli czy powinienem zamówić tłok Wossnera o średnicy 66,35 czy wymierzyć cylinder i dopasować rozmiar tłoka? Jeśli dopasować to jaka musi być różnica pomiędzy tłokiem a cylindrem?
PS. wrzucę fotki pękniętego tłoka jak tylko je zrobię.
Moje kolejne pytanie to czy nowy tłok ma mieć takie same wymiary co stary pęknięty? biorąc pod uwagę ze cylinder jest ok. Czyli czy powinienem zamówić tłok Wossnera o średnicy 66,35 czy wymierzyć cylinder i dopasować rozmiar tłoka? Jeśli dopasować to jaka musi być różnica pomiędzy tłokiem a cylindrem?
PS. wrzucę fotki pękniętego tłoka jak tylko je zrobię.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 176
- Rejestracja: sob, 11 paź 2008, 11:04
- Motocykl: Honda CR 125 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pekniety tlok
polecam jeszcze Wossnera, w każdym moim moto był tłoczek tej firmy i nigdy nic się nie działo
Honda CR 125 2004''
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: pekniety tlok
Wymiar 66,35 to wymiar dla tłoka nominalnego . Wymiar cylindra nominalnego to 66,40. Jesli od wymiaru cylindra odejmiesz wymiar tłoka nominalnego to różnica bedzie oznaczała jaki ma być luz. ten luz wynosi 0,05. Uwazam ze przyczyna pekniecia tłoka był własnie za duzy luz . . Prawdopodobnie ktoś poprzednio załozył nowy nominalny tłok ale do mocno używanego cylindra . Musisz zmierzyć w warsztacie szlifierskim średnice cylindra na górze w srodku i na dole i do najmniejszego wymiaru dopasować luz tłoka . najwiekszy wymiar tłoka pod nikasil w kawie to 66,37mm.
-
- VIP
- Posty: 892
- Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
- Motocykl: GSXR 750 K0
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: RASZKÓW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: pekniety tlok
Amator zgadzam się z tobą, ale przydałoby się jakieś zdjęcie gdzie ten tłok pękł. Nie wiem dlaczego, ale po zeszłym sezonie straciłem trochę zaufania do tej marki, mieli małą wtopkę.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Autor tematuSenio18
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: śr, 10 lis 2010, 12:22
- Motocykl: Kawasaki KX250, Yamaha R6
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pekniety tlok
no wiec wrzucam kilka fotek peknietego tloka:
Mam nadzieje ze teraz bedziecie mogli powiedziec cos wiecej na temat tego pekniecia. Interesuje mnie dokladnie:
1. Dlaczego tlok pekl? Czy dlatego ze byl po szlifie i nie byl dotarty, a przez pierwsze pol godziny jezdzilem nim po sniegu na bardzo wysokich obrotach.
2. Czy tlok mozna jeszcze zalozyc?
Mam nadzieje ze teraz bedziecie mogli powiedziec cos wiecej na temat tego pekniecia. Interesuje mnie dokladnie:
1. Dlaczego tlok pekl? Czy dlatego ze byl po szlifie i nie byl dotarty, a przez pierwsze pol godziny jezdzilem nim po sniegu na bardzo wysokich obrotach.
2. Czy tlok mozna jeszcze zalozyc?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: pekniety tlok
1.Odnośnie pierwszego pytania - pytał ciebie wcześniej Kajec czy tam jest tuleja czy jeszcze nikasil ?- to ważne .Senio18 pisze:no wiec wrzucam kilka fotek peknietego tloka:
Mam nadzieje ze teraz bedziecie mogli powiedziec cos wiecej na temat tego pekniecia. Interesuje mnie dokladnie:
1. Dlaczego tlok pekl? Czy dlatego ze byl po szlifie i nie byl dotarty, a przez pierwsze pol godziny jezdzilem nim po sniegu na bardzo wysokich obrotach.
2. Czy tlok mozna jeszcze zalozyc?
Z drugiej strony piszesz ze był po szlifie więc mysle ze ma tuleje .
Taki rodzaj pekniecia świadczy o luznym tłoku w cylindrze .
Mnie sie wydaje również że on jednak jest sporo uzytkowany/długo chodził bo już ma przebarwienia od wewnętrznej strony denka .
Sprawdz jeszcze raz o co pytam, i zrób fotki cylindra z widokiem na wydech i ssanie od góry, dołu. Z tłokiem wcale nie porywałbym sie na wosnera .
2. tak, ten tłok nadaje sie jeszcze :axe: ale na złom.
-
Autor tematuSenio18
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: śr, 10 lis 2010, 12:22
- Motocykl: Kawasaki KX250, Yamaha R6
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pekniety tlok
super, konkretna odpowiedz od konkretnego goscia thx. Jak tylko mi sie uda zrobic fotki cylindra to wstawie. Postaram sie go pomiezyc i mam nadzieje ze pomozecie mi dobrac odpowiedni tlok do niego