Max obroty-problem 4T
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Max obroty-problem 4T
Witam!!
Ostatnio podczas jazdy zauważyłem że moto nie chodzi na max obrotach.Jedzie na jakiś 3/4 swoich możliwości,wiem że stać moto na więcej a tu gaz jedzie i jakby paliwa nie dostawało,zapłon się odcinał:/jedzie ale nie czuć mocy,dopiero kolejny bieg "załatwia"sprawę.Odpala bez problemu,po regulacji zaworów,czyszczeniu gażnika i filtrów.
Mój domysł:może tłok i pierścienei się kończą??
Dla formalności i dociekliwych motocykl to Husaberg FE 600,ale objaw może spotkany w innych 4T??
Ostatnio podczas jazdy zauważyłem że moto nie chodzi na max obrotach.Jedzie na jakiś 3/4 swoich możliwości,wiem że stać moto na więcej a tu gaz jedzie i jakby paliwa nie dostawało,zapłon się odcinał:/jedzie ale nie czuć mocy,dopiero kolejny bieg "załatwia"sprawę.Odpala bez problemu,po regulacji zaworów,czyszczeniu gażnika i filtrów.
Mój domysł:może tłok i pierścienei się kończą??
Dla formalności i dociekliwych motocykl to Husaberg FE 600,ale objaw może spotkany w innych 4T??
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Max obroty-problem 4T
Prawdopodobnie problemy z kompresją, albo wyjechany tłok+pierścienie albo zawory, albo jedno i drugie
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Max obroty-problem 4T
hmm wg mnie to nie jest wina kompresji, ponieważ gdy by była mała a silnik byłby zilmy to by miał problem z odpalaniem a takowego nie wymienił
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 280
- Rejestracja: czw, 26 kwie 2007, 22:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Max obroty-problem 4T
spróbuj wykręcić o pól obrotu śrubę od mieszanki...!
Yamaha YZ-F 250 2002, 2006LE, 2008, 2009.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Max obroty-problem 4T
Jest to śruba regulacji składu mieszanki biegu jałowego. Jej ustawienie (korekta) nie rozwiąże problemu - odpowiada ona za dawkowanie mieszanki paliwo-powietrze w dolnym zakresie obrotów. Tutaj raczej będzie problem z jakimś elementem mechanicznym (lub gdy mowa o gaźniku z rozmiarem dyszy głównej - zakres wysokich obrotów silnika). Określ kolego dokładnie czy jest to problem z jazdą na maksymalnie wykręconym silniku czy po prostu jakiś problem przy przeskoku ze średniego zakresu w wysoki (silnik czterosuwowy po przekroczeniu danego zakresu obrotów po prostu nie wygeneruje większej mocy). Proponuję pomierzyć dokładnie tłok wraz z pierścieniami oraz cylinder (serwisówka - limit serwisowy). Pozdrawiam.Jezu71 pisze:spróbuj wykręcić o pól obrotu śrubę od mieszanki...!
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Max obroty-problem 4T
No więc tak:
Możliwe że pierścienie trochę się już zużyły bo jak kopię kopką to jednak jest mniejszy opór niż jakiś czas temu:)
Uszczelka pod głowicą-dzisiaj przejechałem może 4km i zauważyłem jak pod głowicą z uszczelki(dosłownie z uszczelki która składa się z 3 warstw pomiędzy nimi)wycieka woda...
Powiązując jedno z drugim daje nam brak max obrotów bo kompresja wali w układ chłodzenia i na dodatek po moich ostatnich zawodach i treningu moto sie z lekka zużyło.
Co do zaworów to są nowe tak samo jak prowadnice,moto przejechało max 10mth może,więc wyjechane zawory raczej odpada.
A to że 4suw po przekrtoczeniu danej granicy obrotów nie wygeneruje więcej mocy to to wiadomo:)
Dzięki chłopaki
Możliwe że pierścienie trochę się już zużyły bo jak kopię kopką to jednak jest mniejszy opór niż jakiś czas temu:)
Uszczelka pod głowicą-dzisiaj przejechałem może 4km i zauważyłem jak pod głowicą z uszczelki(dosłownie z uszczelki która składa się z 3 warstw pomiędzy nimi)wycieka woda...
Powiązując jedno z drugim daje nam brak max obrotów bo kompresja wali w układ chłodzenia i na dodatek po moich ostatnich zawodach i treningu moto sie z lekka zużyło.
Co do zaworów to są nowe tak samo jak prowadnice,moto przejechało max 10mth może,więc wyjechane zawory raczej odpada.
A to że 4suw po przekrtoczeniu danej granicy obrotów nie wygeneruje więcej mocy to to wiadomo:)
Dzięki chłopaki
HUSABERG 4 STROKE FORCE