Objechany gwint śruby głowicy

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Pawelek9133
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 19 cze 2009, 13:52
Motocykl: EXC 250
Styl jazdy: Super Enduro
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Objechany gwint śruby głowicy

Post autor: Pawelek9133 » pt, 23 kwie 2010, 15:02

Witam, mam problem tak jak opisałem w tytule. Poprzedni właściciel dał z krótkie śruby i niestety jeden gwint obkręciłem. Co byście z tym zrobili? (poza wymianą cylindra :D)

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objechany gwint śruby głowicy

Post autor: tonku » pt, 23 kwie 2010, 15:06

Pawelek9133 pisze:Witam, mam problem tak jak opisałem w tytule. Poprzedni właściciel dał z krótkie śruby i niestety jeden gwint obkręciłem. Co byście z tym zrobili? (poza wymianą cylindra :D)
wymień szpilke.

Autor tematu
Pawelek9133
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 19 cze 2009, 13:52
Motocykl: EXC 250
Styl jazdy: Super Enduro
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objechany gwint śruby głowicy

Post autor: Pawelek9133 » pt, 23 kwie 2010, 15:14

niestety ,ale przykręcona jest na śrubach nie szpilkach i zerwał się ten gwint w cylindrze

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objechany gwint śruby głowicy

Post autor: tonku » pt, 23 kwie 2010, 17:32

Pawelek9133 pisze:niestety ,ale przykręcona jest na śrubach nie szpilkach i zerwał się ten gwint w cylindrze
to załóż szpilki,a zerwany gwint,przegwintuj na większy rozmiar.wrzuć fotki tego cylindra i śrub.

Autor tematu
Pawelek9133
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 19 cze 2009, 13:52
Motocykl: EXC 250
Styl jazdy: Super Enduro
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objechany gwint śruby głowicy

Post autor: Pawelek9133 » pt, 23 kwie 2010, 18:45

fotki wrzuce, z przegwintowaniem jest problem ponieważ śruba jest na klucz 13 a kolejny gwintownik mam dopiero na 17. Druga sprawa ze nie jestem pewny czy w cylindrze taki robiony gwint dałby rade. Myśle nad zrobieniem tam szpilki i wkręceniu jej na czerwonym kleju do śrub. Gwint jeszcze trzyma, dopiero gdy chce mocno dokręcić obkręca się więc na kleju chyba powinno być ok. Dobry pomysł?

Autor tematu
Pawelek9133
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 19 cze 2009, 13:52
Motocykl: EXC 250
Styl jazdy: Super Enduro
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objechany gwint śruby głowicy

Post autor: Pawelek9133 » pt, 23 kwie 2010, 19:44

Więc tak:
fotka cylindra ogólnie :
http://img714.imageshack.us/i/oglnie1.jpg/

gwint z daleka (ta po lewej obrobiona):
http://img714.imageshack.us/i/gwintdaleko.jpg/

gwint z bliska:
http://img51.imageshack.us/i/gwintblisko.jpg/

głowica:
http://img248.imageshack.us/i/gowica.jpg/

przepalona uszczelka przez puszczenie gwintu śruby:
http://img130.imageshack.us/i/uszczelkam.jpg/


Nie znalazłem tych krótkich śrub przez ,które obrobiłem gwint więc nie moge dodać ich fotki.
Pytanie czy dobrym pomysłem jest szpilka na kleju do śrub nadal aktualne :P

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objechany gwint śruby głowicy

Post autor: tonku » pt, 23 kwie 2010, 19:46

Pawelek9133 pisze:ponieważ śruba jest na klucz 13
8
Pawelek9133 pisze:a kolejny gwintownik mam dopiero na 17
czyli 10
Pawelek9133 pisze:Druga sprawa ze nie jestem pewny czy w cylindrze taki robiony gwint dałby rade.
a dlaczego ma nie dać,ograniczeniem może być jedynie za cienka ścianka nie pozwalająca na większą średnice.
Pawelek9133 pisze:Myśle nad zrobieniem tam szpilki
=D>
Pawelek9133 pisze: Gwint jeszcze trzyma, dopiero gdy chce mocno dokręcić obkręca się więc na kleju chyba powinno być ok. Dobry pomysł?
możesz spróbować,ale ja nie polecam.lepiej zrób to raz i porządnie!
jeszcze jedno pytanie.
na czym masz skręcaną tą głowice?na takich śrubach?


czy na szpilkach?
Pawelek9133 pisze:Poprzedni właściciel dał z krótkie śruby
a dlatego pytam.
powinieneś mieć coś takiego(pozycja 10 i 15)
http://www.ronniesmailorder.com/fiche_i ... INDER+HEAD

Autor tematu
Pawelek9133
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 19 cze 2009, 13:52
Motocykl: EXC 250
Styl jazdy: Super Enduro
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objechany gwint śruby głowicy

Post autor: Pawelek9133 » pt, 23 kwie 2010, 20:18

głowica przykręcana jest na śrubach takich jak na zdjęciu. Pewnie ciężko byłoby kupić takie szpilki jak oryginalne? Najlepiej byłoby nagwintować na niewiele większą śrubę. Będzie trzeba poszukać takiego gwintownika

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Objechany gwint śruby głowicy

Post autor: andy2208 » pt, 23 kwie 2010, 21:22

Czyli nie masz szpilek? :oops: Najlepiej byłoby zakupić nowe oryginalne szpilnki, bo jednak po coś je tam inżynierowie dali, gdyby to było bezcelowe to znalazłyby sie tam śruby, a jednak nie są.
Co do samego objechanego gwintu w cylidrze. Możesz rozwiercić ten jeden otwór w cylindrze wiertłem do metalu 8,0 i następnie nagwintować otwór gwintownikiem "10". Potem należałoby dorobić "przejściówkę" szpilki z M10 na M8 wchodzącą do głowicy. Trochę roboty jest, a jeśli nie masz za bardzo pojęcia o mechanice i dostępu do tokarki i innych potrzebnych narzędzi to sobie lepiej odpuść, bo tylko pogorszysz sprawę i oddaj to jakiemuś majstrowi do zrobienia.

Vini21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Objechany gwint śruby głowicy

Post autor: Vini21 » pt, 23 kwie 2010, 21:58

W dobrym warsztacie powinieneś dostać gwintownik 9, takie są spotykane w samochodach, szpilke jak dobrze poszukasz też w takim rozmiarze dostaniesz, wiem bo sam miałem podobny problem ale w samochodzie.

Autor tematu
Pawelek9133
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 19 cze 2009, 13:52
Motocykl: EXC 250
Styl jazdy: Super Enduro
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objechany gwint śruby głowicy

Post autor: Pawelek9133 » pt, 23 kwie 2010, 22:11

tokarkę i pozostałe potrzebne sprzęty mam. Tylko czy jest tam na tyle gruba ścianka żeby dało się zrobić przejściówkę na 10? hmm

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objechany gwint śruby głowicy

Post autor: tonku » pt, 23 kwie 2010, 22:23

oczywiście wsadz tam szpilki.nie mam pojęcia ile kosztują oryginalne,ale możesz je zastąpić innymi(dorobionymi).teraz pytanie,czy poprzedni właściciel nie zmienił średnicy i skoku gwintu fabrycznego.
ja bym ci radził oddać to jakiemuś znajomemu ślusarzowi,tokarzowi.doradzi,zwymiaruje,dorobi.ty tylko poskładasz :wink:
andy2208 pisze:Możesz rozwiercić ten jeden otwór w cylindrze wiertłem do metalu 8,0 i następnie nagwintować otwór gwintownikiem "10"
tu bym się nie zgodził.dobór średnicy wierteł można nawet odczytać na zewnętrznej stronie suwmiarki(chyba,że jesteś przy kompie).jeżeli nie masz żadnej pomocy,a szukasz wiertła pod gwint,to jest taki jeden mały "myk".
musisz wiedzieć jaki skok ma gwint który chcesz wykonać(patrz tabela)M(metryczne) oznacza te które z reguły posiadamy w naszym garażu.i od średnicy której chcemy zrobić odejmujemy skok.
np.M10= 10x1.5=10-1.5=8.5 pod gwintownik M10 preferuje się wiertło 8.5(tak wiem,że książki podają minimalnie mniejsze wiertło,ale gwarantuje,że gwint będzie należyty)
np.M6= 6x1 6-1=5 czyli wiertło o średnicy 5 (książkowo było 4.8 o ile dobrze pamiętam)
co do narzynek to robimy delikatnie w minusie-np.M8 pręt 7.9-7.95.

andy2208 pisze:Potem należałoby dorobić "przejściówkę" szpilki z M10 na M8
M10 ma 1.5 skoku,a to zdecydowanie za dużo.proponuje 10x1,8x1.materiał 10.9 wystarczy.
ale się rozpisałem :D to chyba negatywny wpływ piątkowego browara :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”