Yamaha DT 125 - dławi się na obrotach?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
ktmBiker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: pt, 11 sie 2006, 16:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Yamaha DT 125 - dławi się na obrotach?

Post autor: ktmBiker » pt, 11 sie 2006, 16:45

Witam, mam następujący problem z Yamahą DT 125 z 1999roku: kiedy motor wkręci się na obroty nagle dostaje jakiejś czkawki, wogóle nie chce jechać , przerywa tak jakby nie dostawał paliwa. Motor ma zmienioną świece na nową, wymienioną cewkę, wydech wyczyszczony , nowe linki, rozebrany i wyczyszczony gaźnik, wyczyszczony filtr powietrza.
Czy mogą to być objawy zepsutego modułu??

Z góry wielkie dzięki za pomoc :)

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 11 sie 2006, 16:48

Motor dostaje aż za dużo paliwa, spróbuj założyć mniejszą dysze - to wszystko jeśli po jeździe świeca będzie czarna i wilgotna. Pamiętaj by nie przesadzić w drugą stronę, jak będzie sucha i biała to załuż ciut większą.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
ktmBiker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: pt, 11 sie 2006, 16:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ktmBiker » pt, 11 sie 2006, 16:58

Problem w tym , że motor ma oryginalne dysze, poza tym miał cały gaźnik sprawdzany w serwisie. Świeca po jeździe byla ok. Mechanik twierdzi że tu może być problem z elektroniką.
w oczekiwaniu na 200sx :]

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 11 sie 2006, 17:06

No nie wiem, ja stawiał bym na dysze. Kiedyś jeździłem 50tką i wystarczyła mała zmiana temperatury powietrza lub ciśnienia i motor nie jechał, trzeba było wymieniać dysze. Gaźnik był sprawdzany to OK, ale w motorach tak małych pojemnościach, żeby jechał to trzeba wymieniać dysze. A końcówka wydechu mocno zaolejona? Przegazuj go ostro i zobacz jak kopci. Dobrze zestrojony motor po przegazówce nie powinien kopcić. Przegazowywyuje się na gazie do oporu aż przestanie przerywać, chyba, że już tak jest wszystko zawalone olejem, że się nie da przegazować i sie zakłąda nową świece.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
ktmBiker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: pt, 11 sie 2006, 16:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ktmBiker » pt, 11 sie 2006, 17:14

Wydech także był sprawdzany i nie był zatkany. Wczoraj jak pogrzebali w elektronice to tak sie popierniczylo ze na wolnych obrotach wogole ten motor nie chodzi.
w oczekiwaniu na 200sx :]

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » pt, 11 sie 2006, 20:21

to nie beda dysze... ja obstawiam na cewke :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 13 sie 2006, 15:24

No cewka tez może być, obbadaj ją.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Heiduk
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: wt, 27 cze 2006, 21:52
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: no właśnie skąd???
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Heiduk » ndz, 13 sie 2006, 20:48

motor po przegazówce nie powinien kopcić

Ostatnio, musiałem wymienić świece w husky wr250, dałem nową świece, odpaliłem, i pojeździłem ze 20 minut, dawałem pełną moc, gdy przyjechałem, zgasiłem i patrzę, a z wydechu kopci się jak z pieca węglowego, czy to normalne??
A mam jeszcze jedno pytanie, jak świeca jest czarna i wilgotna to czym to jest spowodowane??? (Bo w hondzie po 2 latach nie była taka zacadzona jak w huskim, po kilku jazdach)
No i ten olej na końcu wydechu, co zrobić że tak się nie zabrudzał????


Pozdrówki 8)

Autor tematu
ktmBiker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: pt, 11 sie 2006, 16:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ktmBiker » pn, 14 sie 2006, 11:57

MXrool pisze:No cewka tez może być, obbadaj ją.
To nie jest cewka, bo wziąłem nową ze sklepu na podmianę i nic się nie zmieniło. Dałem moduł do sprawdzenia i zobaczymy co to będzie :)
w oczekiwaniu na 200sx :]

motox-gt
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: wt, 6 lut 2007, 18:36
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Polkowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

.

Post autor: motox-gt » czw, 15 lut 2007, 16:26

ja miałem podobnie i u mnie to był zapłon postaraj coś pogrzebać przy zapłonie . jak maz gaźnik to tam są takie dwie śrobki jedna z spręrzynkom od gazu a dróga normalna to weś wkręć tą normalną do konice i wykręć 2.5 obrotu.
Morze to coś pomorze
Pozdrawiam.
(<\\kawasaki kx 125//>)

luuk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: wt, 23 sty 2007, 11:23
Motocykl: sx 125 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: luuk » czw, 15 lut 2007, 17:56

Mam podobny problem w swojej dt 125. Na wyższych obrotach silnik pracuje jakoś dziwnie, a zwydechu strasznie olej leci , tak że po chwili stania plama z oleju jest :shock: . Poprzedni właściciel powiedział mi, że to normalne, ale mi to się wydaje trochę dziwne. Jestem początkujący i nie znam się bardzo na mechanice. Gdyby świeca okazała się mokra to jakie mam wyjścia?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”