NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: amator » wt, 9 lut 2010, 20:58

Joker pisze:
WLD_Wlodi pisze:
Joker pisze:tłok pod nicasil ma inne pierścienie od tego pod tuleje. Tłok jest ten sam
Podaj jakieś uzasadnienie tego, bo na słowo to nikt ci nie uwierzy.
szczerze Wlodi to tak wyczytałem w tym temacie i ten ktoś też nie uzasadnił odpowiedzi, ja osobiście widziałem tłok Vertex na tulei który chodził 2 lata potem kolega sprzedał moto. :ANAL:
Joker z całym szacunkiem do Ciebie ale prosiłem o konkretne uzasadnienie różnic między tłokiem na tuleję a na nikasil oprócz średnicy. To że ktoś tu na forum napisał jakąś opinie w tym temacie i niczym jej nie poparlł nie jest przekonywujące.
Poprosze o konkretne dowody a nie wprowadzanie forumowiczów w obłęd :axe:
z poważaniem amator

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Joker » wt, 9 lut 2010, 21:22

rozumie rozumie :) juz jeden tak jakby ochrzan dostałem, ale spróbuje cos poszukać przy okazji zobacze czy to mit czy prawda
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Kropek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Kropek » wt, 9 lut 2010, 21:43

Nie ma o czym dyskutować, zarówno tłok jak i pierścień są takie same!

Pozdrawiam :roll:

grzesiek3210
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 188
Rejestracja: pn, 24 paź 2005, 00:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K9
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poland East Side
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: grzesiek3210 » ndz, 14 lut 2010, 12:50

Mi kiedyś Woryna z Motortechu coś tłumaczył jak tulejowałem Huske. Na pierwszy montaż sel A. tłok na nicasil a później tłoki na tuleję. Co się okazało, faktycznie cylinder przyszedł z Tłokiem VERTEX A i z ciekawości zacząłem szukać jakie będą kolejne tłoki co to za cuda...okazało się,że później po szlifie zakłada się też normalny tłok tylko szuka się z różnych firm bo Wossner ma inne selekcje Vertex inne a prox inne. Także te wywody o specjalnych tłokach do tuleji to ściema. Jeżeli nowe 2T wszystkie są na nicasilu to i zamienniki tłoków robią pod nicasil. Założę się,że Vertex nie jest nawet świadomy jakie rzeźby u nas robią w Polsce:D i nawet gdyby był to nie sądzę,że przejąłby się tak niszowym rynkiem jak TULEJE. Tylko u Nas wymyślili TULEJOWANIA jako super alternatywę dla "gorszego" Nicasilu. Nie zmienią lini produkcyjnej tylko po to żeby kilkanaście tłoków sprzedać do dt yz czy CR z 94r.Wiem,że mogłem kilka osób urazić ale sam się skusiłem na zatulejowanie cylindra z Huski przez właśnie opinie na forum. Każdy pisał w samych superlatywach,że nie ma różnicy,że jest LEPIEJ:D niż na nicasilu. Tulejowałem w Motortechu który jest przez Was wszem i wobec wychwalany i co...po 4 miesiącach uznałem,że zepsułem sobie tylko cylinder. Motocykl nie miał góry takiej jak wcześniej,tłok od nowości brzęczał. Dało się jeździć ale to nie był ten sam motocykl. Dlatego piszę na forum wprost,że NIE MA CO POPRAWIAĆ PO FABRYCE bo można tylko pogorszyć. I jak doradzacie tuleję to nie piszcie jakie to bóstwo tylko napiszcie,że ze względu na niższą cenę zdecydowałem/-am się na tuleję, jeździć się da. Wiem,że jest wiele starszych motocykli których wartość jest niewiele większa albo i równa wartości kapitalnego remontu 2T i w tym przypadku popieram,że każdy chce jakoś jeździ i ratuje się pół środkami...ale nie piszcie,że SPRÓBOWAŁEM TULEI i nigdy więcej nie chce nicasilu.Bo teraz wypadałoby się zapytać czy próbowałeś kiedyś nowego nicasilu ,że możesz porównywać?
Najgorsze co może Cię spotkać to brak TOTALNEGO POWERA :D

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 14 lut 2010, 14:05

Wielki szacunek Grzesiek.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Joker » ndz, 14 lut 2010, 14:13

czarno na białym :)
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: enduroguy » pn, 15 lut 2010, 20:38

Oczywiscie zgadzam sie z opinia o tuleji zeliwnej, bo dla mnie tez to syf strata na kulturze pracy silnika, osiagach i dziwna zmiana charakterystyki, ale np. Wossner zdaje sobie w 100% sprawe, ze istnieje cos takiego jak tuleja, bo po co komus tlok o wymiarze nominalnym +0,25 +0,5 od oryginalu na nikasil? Nie dam sobie glowy uciac, ale chyba nawet w katalogu jest dopiska, ze pod tuleje. Niestety tuleje stosuje sie nie tylko w Polsce, bo w sumie jak ktos uzbiera 3000zł i kupi crossowke z poczatku lat 90', to dziwne, zeby wydal 1000zl na nikasil. Wystarczy wejsc na ebay, gdzie sa sprzedawane gotowe tuleje z wycietymi oknami. Z drugiej strony nigdy nie widzialem specjalnego tloka na zeliwo rozniacego sie czymkolwiek od tloka pod nikasil.
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: WLD_Wlodi » pn, 15 lut 2010, 21:01

Wiseco(gdzieś nawet widziałem tuleje Vertexa) produkuje tuleje żeliwne do motocykli, jakościowo napewno lepsze od tych własnoręcznie wycinanych, co nie zmienia faktu że tuleja to tuleja :wink:

AxE
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: sob, 10 paź 2009, 15:26
Motocykl: Honda CR 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: AxE » pn, 1 mar 2010, 19:48

Elo, mam pytanie czy jak wsadzę tuleję to jest możliwość później nałożć na ten sam cylinder nicasil? Czy po prostu trzeba kupić nowy cylinder aby wsadzić nicasil? :mrgreen:

grzesiek3210
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 188
Rejestracja: pn, 24 paź 2005, 00:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K9
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poland East Side
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: grzesiek3210 » wt, 2 mar 2010, 00:21

Nie ma takiej możliwości....niszczysz cylinder bezpowrotnie :twisted:
Najgorsze co może Cię spotkać to brak TOTALNEGO POWERA :D

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Joker » ndz, 14 mar 2010, 10:51

mam pytanie z innej beczki nie znacie moze adresu zakładu który wykonuje nicasil w Niemczech ?
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: wardzioch » wt, 1 cze 2010, 08:33

Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”