Tłoki Wiseco, co i jak?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » ndz, 6 sty 2008, 17:38

Vini21 pisze:Siemka,wie może ktoś jakie powinno być pasowanie tłoka w Hondzie CRF 250R?0,04-0,06 mm?
Takie jak napisałeś :P
od 0,04-0,06

moto250
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: pn, 5 wrz 2005, 10:16
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki Wiseco, co i jak?

Post autor: moto250 » śr, 30 sty 2008, 16:44

Witam!
Szerzej napisałem o tłokach Wiseco i ogólnie o wymianie tłoków w temacie:
http://www.forum.motox.com.pl/viewtopic ... 547#p57547

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki Wiseco, co i jak?

Post autor: acid » ndz, 10 sty 2010, 16:22

Dlaczego istnieje powszechna opinia na forum że wiseco robi tylko nominalne tłoki czyli selekcja A
Gdy kupowałem moto dostałem dwa nowe tłoki , jeden z nich jest Wiseco o rozmiarach 96,00mm czyli wychodzi ze jest to selekcja D . Jeżeli się mylę to podam wszystkie dane z opakowania
Oznakowanie identycznie jak na opakowaniu :
4823M09600
Honda CRF450R/X 4v DMED 13.5:1 9600ZV
Clear: 0.0020(0.051mm)
9600ZV CW19 S660
070105/0/g/3078
Numery na tłoku zgadzają się z numerami na opakowaniu (na tłoku wybite jest 4823M09600 )
Pamiętam jak dwa lata temu kupowałem tłok do kata 300 i właśnie patrzyłem Wiseco miało wszystkie selekcje .Możliwe , że terażniejsze katalogi są niepełne ewentualnie zrezygnowali z produkcji nad wymiarów bo poprostu mniej schodziły , bo wiadomo często jest tak , ze cylinder nie dotrwa do ostatniej selekcji czy nawet drugiej przeważnie tyczy się to 2T .

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki Wiseco, co i jak?

Post autor: WLD_Wlodi » ndz, 10 sty 2010, 16:29

acid pisze:Dlaczego istnieje powszechna opinia na forum że wiseco robi tylko nominalne tłoki czyli selekcja A
Gdy kupowałem moto dostałem dwa nowe tłoki , jeden z nich jest Wiseco o rozmiarach 96,00mm czyli wychodzi ze jest to selekcja D . Jeżeli się mylę to podam wszystkie dane z opakowania
Oznakowanie identycznie jak na opakowaniu :
4823M09600
Honda CRF450R/X 4v DMED 13.5:1 9600ZV
Clear: 0.0020(0.051mm)
9600ZV CW19 S660
070105/0/g/3078
Numery na tłoku zgadzają się z numerami na opakowaniu (na tłoku wybite jest 4823M09600 )
Pamiętam jak dwa lata temu kupowałem tłok do kata 300 i właśnie patrzyłem Wiseco miało wszystkie selekcje .Możliwe , że terażniejsze katalogi są niepełne ewentualnie zrezygnowali z produkcji nad wymiarów bo poprostu mniej schodziły , bo wiadomo często jest tak , ze cylinder nie dotrwa do ostatniej selekcji czy nawet drugiej przeważnie tyczy się to 2T .

Ponieważ na tłokach WISECO jest podany rozmiar cylindra, pod który dany tłok pasuje. Czyli krótko mówiac na tłokach wiseco nie masz napisanych rozmiarów tłoka (np 95.95), a 96.00(czyli rozmiar cylindra) . :wink:

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tłoki Wiseco, co i jak?

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 10 sty 2010, 16:31

Dokładnie :wink: A z tymi selekcjami w 2T to nie masz racji. Jeżeli robisz wszystko zgodnie z serwisówką, to trochę nacieszysz się cylindrem (czystość i nasączanie filtra powietrza, dobry olej i Jego stosunek do benzyny oraz oczywiście prawidłowy pomiar cylindra i pasowanie tłoka.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki Wiseco, co i jak?

Post autor: acid » ndz, 10 sty 2010, 16:40

Mateusz_MX pisze:Dokładnie :wink: A z tymi selekcjami w 2T to nie masz racji. Jeżeli robisz wszystko zgodnie z serwisówką, to trochę nacieszysz się cylindrem (czystość i nasączanie filtra powietrza, dobry olej i Jego stosunek do benzyny oraz oczywiście prawidłowy pomiar cylindra i pasowanie tłoka.
Nie do końca o to mi chodziło wiadomo maszyna jest maszyna i psuje się nawet jak jest ok , dbanie itd sami wiemy jak to jest . Chciałem przez to powiedzieć , że możliwe częstrze awarie są w 2T ze względu na dudowę cylindra .

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki Wiseco, co i jak?

Post autor: tonku » ndz, 10 sty 2010, 18:20

acid pisze: Chciałem przez to powiedzieć , że możliwe częstrze awarie są w 2T ze względu na dudowę cylindra .
2t ma trochę inną budowe cylindra,ale za to nie ma rozrządu \:D/

ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki Wiseco, co i jak?

Post autor: ja23 » ndz, 10 sty 2010, 20:57

A ja się z wami nie zgodzę z tą opinią na temat tłoka wiseco ponieważ mam już 2 tłok tej marki i nigdy mnie nie zawiódł,tłoki wiseco są różnych rozmiarów a nie jak ktoś napisał tylko nominał w moim przypadku mam tłok (58,00mm) są też inne.Nigdy nie miałem takiego przypadku że tłok puchł czy coś muliło.wcześniej miałem proxa 1pierścień i poszedł po około 35m/h a każdy wiseco 2 pierścienie robił na luzie 40m/h oczywiście podstawa to filtr i dobra mieszanka.A te powłoki na tłokach według mnie to pic na wodę raz miałem takiego to paznokciem zdrapywałem tą powłokę a co kute to kute,takie moje zdanie.A co do napisu na tłoku to nie miałem nic oprócz b> kierunek do tłumika.Pozdro



EDIT: tłok mam taki jak napisałem (58,00) i 5 setek luzu cylek na ostatnim szlifie.
Ostatnio zmieniony ndz, 10 sty 2010, 23:24 przez ja23, łącznie zmieniany 7 razy.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki Wiseco, co i jak?

Post autor: WLD_Wlodi » ndz, 10 sty 2010, 21:00

ja23 pisze:A ja się z wami nie zgodzę z tą opinią na temat tłoka wiseco ponieważ mam już 2 tłok tej marki i nigdy mnie nie zawiódł,tłoki wiseco są różnych rozmiarów a nie jak ktoś napisał tylko nominał w moim przypadku mam tłok (0,058mm) są też inne.
Nie rozumiem twojej wypowiedzi. Jakieś średnicy masz cylinder i jakiej średnicy masz tłok?

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki Wiseco, co i jak?

Post autor: acid » ndz, 10 sty 2010, 23:32

Nie wiem jak to skomentujecie z reszta mam to gdzieś . Zawsze miałem dobre zdanie na temat tłoków Wiseco . Teraz natomiast jak kupie to raczej Wossner tak dla odmiany .
Miałem w kacie 300 zregenerowany cylinder (nikasil i napawanie przegród) nowy tłok Wiseco , zawór wydechowy zeszlifowany też dlatego by gdzieś nie złapały go pierścienie. Wyjeździłem może ze 2 max 2,5 baki benzy i tłok sie zatarł . Jazda była spokojna po polnych drogach nie katowałem sprzęta bo jeździłem sam , nie było z kim sie pościgać . Zawsze co jazde myłem filtr nasączałem olejem do tego przeznaczonym , mieszanka była jaka powinna byc na oleju castrol r2 , kontrola chłodnic itd . Po awarii nie miałem na nowy tłok wiec podpiłowałem rowki by swobodnie pierścienie chodziły bo zakleszczyło . załozyłem tłok i hulałem z myśla jak sie spier to i tak spisałem go na straty . Odziwo tłok hulał około 40 mth i chodzi do dziś niestety nie wiem jaki ma stan .

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Tłoki Wiseco, co i jak?

Post autor: amator » pn, 11 sty 2010, 13:44

ja23 pisze:A ja się z wami nie zgodzę z tą opinią na temat tłoka wiseco ponieważ mam już 2 tłok tej marki i nigdy mnie nie zawiódł,tłoki wiseco są różnych rozmiarów a nie jak ktoś napisał tylko nominał w moim przypadku mam tłok (58,00mm) są też inne. ......A co do napisu na tłoku to nie miałem nic oprócz b> kierunek do tłumika.Pozdro
EDIT: tłok mam taki jak napisałem (58,00) i 5 setek luzu cylek na ostatnim szlifie.
Wiseco robi tloki nominalne i nadwymiarowe ale na szlif, nie robi natomiast nadwymiarowych od nominalnego co 0,01mm. Nominalny znaczy pierwszy wymiar -oryginalny , fabryczny a ty sam piszesz że masz na szlifie i taki tłok owszem dostaniesz z wiseco ale my na ogól z nich nie korzystamy. Zapraszam niedowiarków do zapoznania sie z katalogiem http://www.wiseco.com/Catalogs/DirtBike.aspx :shock:

Komentarz do wypowiedzi Acida:
acid pisze:Nie wiem jak to skomentujecie z reszta mam to gdzieś . Zawsze miałem dobre zdanie na temat tłoków Wiseco . Teraz natomiast jak kupie to raczej Wossner tak dla odmiany .
Miałem w kacie 300 zregenerowany cylinder (nikasil i napawanie przegród) nowy tłok Wiseco , zawór wydechowy zeszlifowany też dlatego by gdzieś nie złapały go pierścienie. Wyjeździłem może ze 2 max 2,5 baki benzy i tłok sie zatarł . Jazda była spokojna po polnych drogach nie katowałem sprzęta bo jeździłem sam , nie było z kim sie pościgać . Zawsze co jazde myłem filtr nasączałem olejem do tego przeznaczonym , mieszanka była jaka powinna byc na oleju castrol r2 , kontrola chłodnic itd . Po awarii nie miałem na nowy tłok wiec podpiłowałem rowki by swobodnie pierścienie chodziły bo zakleszczyło . załozyłem tłok i hulałem z myśla jak sie spier to i tak spisałem go na straty . Odziwo tłok hulał około 40 mth i chodzi do dziś niestety nie wiem jaki ma stan .
Sorry za post pod postem ale tak wyszło .
Niestety ale nie popisałeś sie kolego. :roll: trzeba być nie wiem jak zdesperowanym żeby zatrzeć tłoka po regeneracji cylindra i z powrotem ładować zatarty tłok do dobrego cylindra. \:D/
Nawet brak jakichkolwiek środków w kieszeni nie usprawiedliwia Twojego zachowania [-X . Nie Masz sie czym chwalić a inni którzy to czytaja nabieraja tylko do Ciebie dystansu za Twoje patenty . :axe:Dobrego samopoczucia w Nowym Roku życze :mrgreen:
Ostatnio zmieniony pn, 11 sty 2010, 22:21 przez amator, łącznie zmieniany 1 raz.

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłoki Wiseco, co i jak?

Post autor: acid » pn, 11 sty 2010, 14:10

Co do cylindra to regeneracjia nie była tak do końca dobra opisałem to tu w temacie http://www.forum.motox.com.pl/viewtopic ... kspertyzie
Fakt mogłeś edytować post i w jednym do napisać . Zazwyczaj robie to w ten sposób ze nie cytuje czyjegoś postu na pałe czasami to skracam bo źle to wygląda na forum .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”