Ocena tłoków motocrossowych

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: Bostorn » wt, 3 lis 2009, 17:11

Więc tak :) przeszukałem wujka googla, nasze forum i nic nie mogłem znaleśc
a wydaje mi się że przyda się to nam w razie jakichs problemów, zapytan co do tłoków.

Otóz interesuje mnie opinia, ocena każdej z firm które robią tłoki do 2t, 4t
o pojemnościach różnych i wszelakich. Chociaż nie znam się za dobrze na tym ale może zaczne wątek o 125 bo sam posiadam i jest mi łatwiej co nieco napisac :)

mam nadzieję że reszta przyłączy się do rozwijania tego byc może ważnego tematu

tłoki Vertexa 1 pierścieniowe koszt ok 350-360zł
tłoki vertertexa 2 pierscieniowe ta sama cena, dedykowane do enduro, mocniej ździerają nicasil, na dłużej starczają ale nie mają takich obrotów, nie wkręcają się tak dobrze jak 1no pierścieniowe

tłoki Wisecco od 360-420zł w zależnosci gdzie i u kogo tak smao jak z vertexem są 1 i 2 pierścieniowe
chodziły plotki że są cięższe od vertexów

Wossner cena od 350 w górę
Meteor od 360zł
prox znalazlem tylko 1 za 315zł

czy to prawda że te nowe wypusty vertexów lubią pękac??
jak to jest??

jest jeszcze wiele firm, ale podałem te które mozna na allegro dostac :0
jaka jest wasza opinia o tych że tłokach?? jaka jest jakosc w stosunku do ceny?
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: metalbeast » wt, 3 lis 2009, 18:16

Moje moto jezdziło na vertexach i ja taki też założyłem w zeszłym sezonie. Z tym, że lekkie zamieszanie panuje w tych tłokach. Zamówiłem niby zwykły, taki sam jak poprzedni, cena była ok, a dostałem z grafitowym podkładem i pierścień był przesunięty, wiec obie rzeczy na plus w stosunku do poprzednich tłoków, które miały zamek pierścienia między kanałami wydechowymi:( obecne do KXa mają zamek z boku, gdzie jest dużo miejsca :)
Wiecej sie nie wypowiem, bo na moim moto przelatałem 14 baków... zajrzę do niego przez zimę, pomierze i jak bedzie ok, to jeszcze na nim pośmigam, bo podemną moje motocykle mają lekko :)
BANDIT

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: Bostorn » wt, 3 lis 2009, 20:32

no a co powiesz na wstawienie licnzika mth??
prawdopodobnie z tym tłoczkiem go założę aby miec wgląd co do wymiany oleju oraz tłoka :)
bo tak czy siak co 10mth myślę wymieniac olej a z tego co mi wiadomo mth nie obliczysz na zasadzie spalonej benzyny :)
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 3 lis 2009, 21:21

Bostorn pisze:no a co powiesz na wstawienie licnzika mth??
prawdopodobnie z tym tłoczkiem go założę aby miec wgląd co do wymiany oleju oraz tłoka :)
bo tak czy siak co 10mth myślę wymieniac olej a z tego co mi wiadomo mth nie obliczysz na zasadzie spalonej benzyny :)
Co do licznika to nie wiadomo do końca jak to z nimi jest, większość liczy tylko czas pracy silnika(bez znaczenia czy jedziesz po bułki do sklepu przy 4000 obr czy ganiasz po torze), niektóre liczą faktyczny przebieg motogodzin.

Większość osób liczy motogodziny na baki(seta - 1bak=1mth), zauważ że jak dasz w palnik na torze to bak zjedziesz w godzine, a jak śmigasz po lesie economic to pojeździsz ze 3h na baku.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: Reniek » wt, 3 lis 2009, 22:15

JA śmigałem na Wiseco a wczesniej na wosner i wertex
Ostatecznie POLECAM i sam zostaje przy wiseco , dałem 540 ale wytrzyma około 45mth tylko ze ja robie mieszankę motula:
na 5 litrów leje 150mil oleju na tor
na jazde rekreacyjną 100 mil oleju na 5litrow wiem ze sporo ale ochrona nicasilu i tłoka 1000%

Polecam wiseco ze względu na to że sprzęt lepiej sie sprawuje i dłużej wytrzymuje.
Latam na Cr 250R 2t

Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 455
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: Kre_K » wt, 3 lis 2009, 23:13

Reniek pisze:JA śmigałem na Wiseco a wczesniej na wosner i wertex
Ostatecznie POLECAM i sam zostaje przy wiseco , dałem 540 ale wytrzyma około 45mth tylko ze ja robie mieszankę motula:
na 5 litrów leje 150mil oleju na tor
na jazde rekreacyjną 100 mil oleju na 5litrow wiem ze sporo ale ochrona nicasilu i tłoka 1000%

Polecam wiseco ze względu na to że sprzęt lepiej sie sprawuje i dłużej wytrzymuje.
Latam na Cr 250R 2t
to jest stosunek 1:50 i nie wydaje mi sie zeby to bylo jakos super duzo.
ja w leje 1:35 i jest gitara.
co powiecie mi o namurze?sama nazwa mnie odstrasza,ale tylko ta firma ma rozmiar do mojej cr i zmuszony jestem kupic ten tlok.
---------------------------

metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: metalbeast » śr, 4 lis 2009, 00:11

WLD_Wlodi pisze: Większość osób liczy motogodziny na baki(seta - 1bak=1mth), zauważ że jak dasz w palnik na torze to bak zjedziesz w godzine, a jak śmigasz po lesie economic to pojeździsz ze 3h na baku.
otóż to. Raz przez pół dnia "jazdy" zjezdziłem 5L mieszanki :)) Wiecie, takie tam stanie, dłubanie w nosie, troche jazdy, troche pyrkania po trawie... z tego co widzę, licznik startuje i liczy czas pracy, nie ważne przy jakich obrotach. Tym sposobem 30mth to mozna nabić w kilka weekendów.
Odkładam butelki po mieszance i mniej wiecej przeliczam zakładając, że leję 100ml/5L pb. A leje tyle, bo i tak cały motor zarzygany nie przepalonym olejem. Jak dałem 150 to aż leciało po wydechu i wahaczu.
BANDIT

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: Reniek » śr, 4 lis 2009, 16:09

Namure zamontowal do YZ 250 znajomy i jak na razie przez dwa tygodnie (jeden cały spalony bak) i dociera bo tuleje wstawił , to nic specjalnego sie nie dzieje jak zacznie go grzać to dam znać jak sie sprawuje czy wytrzymał jeszcze.. :)

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: andy2208 » śr, 4 lis 2009, 18:33

to jest stosunek 1:50 i nie wydaje mi sie zeby to bylo jakos super duzo.
ja w leje 1:35 i jest gitara.
na 5 litrów leje 150mil oleju na tor
to jest 1:30
na jazde rekreacyjną 100 mil oleju na 5litrow
a to jest 1:50

Co do tematu; ja od zawsze jeżdżę na Wossnerach kutych, dwu pierścieniowych do mojej YZ 250 '90 i nigdy nie miałem z nimi problemu, bez żadnego zawachania przejeżdżam na nich cały sezon (co oznacza, że nawet czasem trzymam tłok dłużej niz jest to zalecane...).

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: Bostorn » śr, 4 lis 2009, 22:11

a powiedzcie mi w takim bądź razie skoro np w sxie mam 7l bak to rozumiem 7l=1mth
a jak jest z olejem w skrzyni? co ile baków go wymieniac?? a dokładnie jeżdząc rekreacyjnie nie męczysz skrzyni, ale latając po torze, i tak dalej jak by nie było męczymy ją. Jak w takich przypadkach obliczac mth??
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 455
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: Kre_K » śr, 4 lis 2009, 22:31

olej nie jest drogi (u mnie motul do skrzyni 30zl)
i ja osobiscie wymieniam go co 15-20 godzin w zaleznosci jak dysponuje kasą.

Mod: Chłopaki nie chcę się czepiać ale schodzicie z tematu
---------------------------

damiii
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 128
Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena tłoków motocrossowych

Post autor: damiii » czw, 5 lis 2009, 21:36

Olej w skrzyni mozna wymieniac troszke rzadziej niz kolega wyzej pisal, w 2T olej ten sie raczej nie zuzywa ja by polecal tak z 2razy w sezonie.
Ja w Rm 250 z 93r. Jezdze caly sezon(weekendy, ale czesto ostro jezdzone) na Namurze, takze jestem zadowolony. Teraz sie przymierzam do wymiany, ale tlok jest ok i nie mialem z nim problemow.
PS. 7litrow(bak) to nie jest 1mth,1mth to 1 godzina bardzo wydajnej pracy silnika, bylo tez cos o tym w innych tematach.
Pozdro!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”