Jak dobrze przestawić zawieszenie?
-
Autor tematuCe eRa
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Jak dobrze przestawić zawieszenie?
Witam.
Nie wiem czy umieszczam wątek w dobrym miejscu.Więc nie owijając w bawełnę nie wiem jak ustawić zawieszenie w SX 125 tak żeby pracowało bardzo miękko, tak jak na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=xmycmG9t5sw (tu są amorki WP i ja też mam WP) .Czy jak wjadę szybko w jakiś dół to czy dobiją mi amorki do końca i coś się w nich zepsuje?
Proszę powiedzcie jak mam przestawić zawieszenie bo próbowałem na kilka sposobów i nic mi z tego nie wyszło.
Nie wiem czy umieszczam wątek w dobrym miejscu.Więc nie owijając w bawełnę nie wiem jak ustawić zawieszenie w SX 125 tak żeby pracowało bardzo miękko, tak jak na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=xmycmG9t5sw (tu są amorki WP i ja też mam WP) .Czy jak wjadę szybko w jakiś dół to czy dobiją mi amorki do końca i coś się w nich zepsuje?
Proszę powiedzcie jak mam przestawić zawieszenie bo próbowałem na kilka sposobów i nic mi z tego nie wyszło.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak dobrze przestawić zawieszenie?
Na filmie jest exc, a ty masz sx, w endurach zawieszenie jest bardziej miętkie niż w fullach.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak dobrze przestawić zawieszenie?
Tak wystarczy wstawić sprężyny od exc.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak dobrze przestawić zawieszenie?
Nie jest to droga operacja spokojnie napisz do auner.pl ile będą kosztować nowe sprężynki.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak dobrze przestawić zawieszenie?
Jeżeli chcesz żeby zawiecha była bardziej miękka to skręcasz dobicie na -(regulacja na dole). Do góry masz odbicie.Ce eRa pisze:Ale da się przestawić żeby było zbliżone do tego?
Jak to ustawić?Dać wszystko na "-" ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 280
- Rejestracja: czw, 26 kwie 2007, 22:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak dobrze przestawić zawieszenie?
GÓRNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za kompresję (jak twardy jest widelec)!
a
DOLNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za odbicie (jak szybko widelec wraca do pierwotnej pozycji)!
a
DOLNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za odbicie (jak szybko widelec wraca do pierwotnej pozycji)!
Yamaha YZ-F 250 2002, 2006LE, 2008, 2009.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jak dobrze przestawić zawieszenie?
Zgadza się.Jezu71 pisze:GÓRNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za kompresję (jak twardy jest widelec)!
a
DOLNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za odbicie (jak szybko widelec wraca do pierwotnej pozycji)!
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak dobrze przestawić zawieszenie?
Nie zgadzam się. W zawieszeniach WP jest odwrotnie! Góra odbicie, dół dobicie!Mateusz_MX pisze:Zgadza się.Jezu71 pisze:GÓRNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za kompresję (jak twardy jest widelec)!
a
DOLNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za odbicie (jak szybko widelec wraca do pierwotnej pozycji)!
-
Autor tematuCe eRa
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak dobrze przestawić zawieszenie?
Dzięki.
A powiedzcie mi czy jeśli jedną z lag ustawiłbym nieco inaczej(ok.2 kliknięcia) to czy zawiecha będzie dalej dobrze pracowała i nic nie będzie się psuło?(możliwe że się pomylę przy liczeniu)
I jeszcze jedna sprawa.Czy tył też się tak reguluje góra-odbicie, a dół dobicie?
A powiedzcie mi czy jeśli jedną z lag ustawiłbym nieco inaczej(ok.2 kliknięcia) to czy zawiecha będzie dalej dobrze pracowała i nic nie będzie się psuło?(możliwe że się pomylę przy liczeniu)
I jeszcze jedna sprawa.Czy tył też się tak reguluje góra-odbicie, a dół dobicie?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 280
- Rejestracja: czw, 26 kwie 2007, 22:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak dobrze przestawić zawieszenie?
GÓRNY REGULATOR(śrubka) reguluje powolne ruchy tylnego zawieszenia (łagodne dziury, zwłaszcza te piaskowe).
GÓRNY REGULATOR(nakrętka 17mm) reguluje szybkie ruchy tylnego zawieszenia (lądowania skoków, dziury na dojściu i wyjściu z zakrętu na twardych torach).
DOLNY REGULATOR(śrubka) reguluje odbicie tylnego amortyzatora.
GÓRNY REGULATOR(nakrętka 17mm) reguluje szybkie ruchy tylnego zawieszenia (lądowania skoków, dziury na dojściu i wyjściu z zakrętu na twardych torach).
DOLNY REGULATOR(śrubka) reguluje odbicie tylnego amortyzatora.
Yamaha YZ-F 250 2002, 2006LE, 2008, 2009.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.