NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: amator » śr, 23 wrz 2009, 16:38

kfuck pisze:ja wstawiałem tuleje w moim EXC 250 w Białym Stoku, tam szlifierz chciał cylinder z nowym tłokiem. Cylek wysłąłem a w skelpie zamowiłem tłok Wossner-a Selekcji A wersja do nikasilu i poposiłem o wysyłke do warsztatu. Po rzomowie doszedłem do wniosku zeby brac tłok dedykowany do nikasiulu, różnica jest tylko w pierscieniach, mamy pierwsza selekcje a po szlifie wsdzamy dwie selekcjie nizej (C), na koniec tloki dedykowane do tuleji bo są najwieksze rozmiaro.
co do zuzyca mam juz taki zestaw pół roku i jest wporzadku, luz 0,06 przy pojemnosci 250cc.
No własnie chciałem zaproponowac to samo co kfuck ale się spóźniłem. oczywiscie że najpierw na nikasil a potem na tuleję. i tak trzeba robić szlif pod następny tłok.

Marcin17
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: wt, 8 wrz 2009, 19:33
Motocykl: RM 125 1995r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice olsztyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Marcin17 » śr, 23 wrz 2009, 16:44

Do kfuck:
I co ile zmieniasz tlok?Tez 30h?I czy na pewno tlok pod nicasil rozni sie tylko pierscieniem?Bo jesli tak to tez zrobie tak jak ty ze kupie sel.A pod nicasil najpierw.

I czy wymiary tlokow napisane na pudelku sa 100% zgodne z rzeczywistymi?
Pozdrawiam Marcin

kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » śr, 23 wrz 2009, 17:24

ale podobno tłoki pod nicasil mają inne pierścienie
to prawda, ale to że się zużywaja to zależy od ekspoloatacji, nikt kto ma tuleje w moto nie jeździ wyczynowo, więc do amatorskich zastosowań w zupełnsci wystarcza.
PS a dlaczego w motor techu wstawiaja standardowe tłoki Vertex-a (wosnera tez wsadzaja zalezy co pod reka jest akutalnie) wniosek z tego tak ze jest to bez wiekszego znaczenia.
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..

Marcin17
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: wt, 8 wrz 2009, 19:33
Motocykl: RM 125 1995r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice olsztyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Marcin17 » śr, 7 paź 2009, 18:49

Do kfuck:
I co ile zmieniasz tlok?Tez 30h?I czy na pewno tlok pod nicasil rozni sie tylko pierscieniem?Bo jesli tak to tez zrobie tak jak ty ze kupie sel.A pod nicasil najpierw.

I czy wymiary tlokow napisane na pudelku sa 100% zgodne z rzeczywistymi?
Pozdrawiam Marcin

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: WLD_Wlodi » śr, 7 paź 2009, 22:11

wymiar na pudełku określa średnice pierścienia, nie tłoku.
Nie zgadzam się. Wymiar na pudełku określa średnice tłoka(Np 53.95mm), lub średnice cylindra, pod który ten dany tłok pasuje(np 54.00mm)

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: amator » śr, 7 paź 2009, 22:43

WLD_Wlodi pisze:
wymiar na pudełku określa średnice pierścienia, nie tłoku.
Nie zgadzam się. Wymiar na pudełku określa średnice tłoka(Np 53.95mm), lub średnice cylindra, pod który ten dany tłok pasuje(np 54.00mm)
Oczywiście i ja nie zgadzam sie . Wlodi ma rację wymiar na pudełku odnosi się do tłoka , w wiseco srednicy cylindra a pierscienie we wszystkich tłokach na nikasil są z wymiaru nominalnego czyli A

kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » śr, 7 paź 2009, 23:17

Marcin17 pisze:Do kfuck:
I co ile zmieniasz tlok?Tez 30h?I czy na pewno tlok pod nicasil rozni sie tylko pierscieniem?Bo jesli tak to tez zrobie tak jak ty ze kupie sel.A pod nicasil najpierw.

I czy wymiary tlokow napisane na pudelku sa 100% zgodne z rzeczywistymi?
ad.1 normalnie co 50-60 mth, tłok rozni sie tylko pierscionkami bo sam sprawdzałem w katalugu po symbolach, (roznica byla tylko w pierscieniach, tłok ten sam)

ad2. musza byc identyczane z tym co na pudełku bo sa robione z dokladnoscia 1/100 mm, ja dałem 0,06 mm luzu, kilka godzin docierałem i latam juz od kwietnia i jest narazie dobrze, olej full syntetyok od zawsze CASTROL POWER 1 RACING 2T 1:40
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Reniek » śr, 7 paź 2009, 23:28

Ja tam zmieniam tłoka co 30mth max 40 w 2T
w 4T zmienia się tłoka co okolo 60mth (w zależności ) od techniki jazdy i katowania
i na tor leje na 5 L 150mil oleju motula full syn a na jazdę rekreacyjną 100mil na 5L ostatnio testuje castrola , chce sprawdzić czy różnica jakaś jest w ochronie oraz w nagarze , czy nie zbiera sie bardzo na zaworze i przy wyjsciu na wydech .

kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » czw, 8 paź 2009, 00:52

ja mam EXC 250cc 2T 50km wiec wymiana co 50-60 Mth to optymalny czas (50 mth wg serwisowki)
co 30-35 to w 125cc,
przy amatorsiej jezdzie wg mnie nie trzeba tak sztywno trzymać się wytycznych serwisowki,
oczywiscie nie wszystkich amatorów to do tyczy, bo co nie którzy katuja moto bardziej niż zawodowcy :>
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: WLD_Wlodi » czw, 8 paź 2009, 17:23

Wg mnie jeśli ma się tuleje , to można jeździć do upadłego(oczywiście z rozsądkiem :wink: ). Ważne żeby tylko tłok się nie rozsypał i nie uszkodził pół silnika/kanałów cylindra . Wiadomo że im gorszy stan tłoka, tym szybciej niszczy cylinder, ale przy następnej wymianie tłoka szlif cylindra i sprzęt jak nowy.

kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » czw, 8 paź 2009, 18:03

Patriic pisze:w 2T nie ma praktycznie co się zepsuć, w najgorszym wypadku, zniszczy się tłok, tuleja, łożyska na wale, korbowód.
także jestem zdania, że przy amatorskiej jeździe można dużo dłużej jeździć, podany czas wg serwisówek jest dla zawodników, którzy konkretnie kręcą maszyny.
pzdr
a ja sie pod tym podpisuje, kolega ma KTM 300cc 2T i tym moto 3 lata nikt nic nie robil (tylko jakies perdoly), tylko że jezdzi nim zadziej
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..

Marcin17
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: wt, 8 wrz 2009, 19:33
Motocykl: RM 125 1995r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice olsztyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Marcin17 » czw, 8 paź 2009, 18:58

Czyli jesli kupie tlok 53.95 to musze zrobic szlif 54 tak?Mysle ze 0.05mm luzu wystarczy czy lepiej dac 00.6?

Do Patriic jaki dales luz w CR?
Pozdrawiam Marcin

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”