Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok
-
Autor tematusjmlo
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 20:19
- Motocykl: KTM 250 SX
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok
Witam,
Co jest przyczyną dużego spalania w KTM 250 SX 2T 2003 rok, moi koledzy też maja 250-siątki CR i Husqvarna podobne roczniki też 2T.
Na tym samym dystansie im crosik spali cały bak a mi lekko ponad 1,5 baka - pojemnoścu baków porównywalne, okol 8 litrów.
Chciałbym zaznaczyć że jakoś 1-2 miesiąca temu motory paliły równo(tyle samo), a teraz mój pali o 50% więcej
Czy może to być spowodowane zużytym tłokiem? Jak motor postoi 2-3 dni i próbuje go odpalić to z cylindra leje się paliwo(spływa po dyfuzorze).
Czytałem podobny temat i było w nim napisane jak powinna wyglądać świeca, moja jest czarna i znajduje się na niej olej.
Leje do paliwa Castrol 2T w proporcji 1:50.
Jak założe oryginalną świece NGK, taka jaka ma być do tego modelu to po jednym wyjeżdżonym baku moto na niej nie chce już jeździć.
Co jest przyczyną dużego spalania w KTM 250 SX 2T 2003 rok, moi koledzy też maja 250-siątki CR i Husqvarna podobne roczniki też 2T.
Na tym samym dystansie im crosik spali cały bak a mi lekko ponad 1,5 baka - pojemnoścu baków porównywalne, okol 8 litrów.
Chciałbym zaznaczyć że jakoś 1-2 miesiąca temu motory paliły równo(tyle samo), a teraz mój pali o 50% więcej
Czy może to być spowodowane zużytym tłokiem? Jak motor postoi 2-3 dni i próbuje go odpalić to z cylindra leje się paliwo(spływa po dyfuzorze).
Czytałem podobny temat i było w nim napisane jak powinna wyglądać świeca, moja jest czarna i znajduje się na niej olej.
Leje do paliwa Castrol 2T w proporcji 1:50.
Jak założe oryginalną świece NGK, taka jaka ma być do tego modelu to po jednym wyjeżdżonym baku moto na niej nie chce już jeździć.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok
Jeśli masz świecę czarną to znaczy, że motor dostaje za dużo benzyny. Świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok
Prawda, i teraz trzeba dać iglice wyżej o jeden albo dwa oczka.Rams pisze:Jeśli masz świecę czarną to znaczy, że motor dostaje za dużo benzyny. Świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 167
- Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok
raczej niżejwardzioch pisze:Prawda, i teraz trzeba dać iglice wyżej o jeden albo dwa oczka.Rams pisze:Jeśli masz świecę czarną to znaczy, że motor dostaje za dużo benzyny. Świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok
Oglice przestawić o pare ząbków wyżej, czyli cała iglica będzie niżejtonku pisze:raczej niżejwardzioch pisze:Prawda, i teraz trzeba dać iglice wyżej o jeden albo dwa oczka.Rams pisze:Jeśli masz świecę czarną to znaczy, że motor dostaje za dużo benzyny. Świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem.
Mieszanke rób gęstszą, np 1:30-1:40.
-
Autor tematusjmlo
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 20:19
- Motocykl: KTM 250 SX
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok
Ok przestawię iglice wyżej, napewno mieszankę 1:30-1:40? W serwisowce jest zeby robic 1:40-1:60 zaleznie od jakosci oleju.
A dlaczego się leje z cylindra paliwo? i jeszcze motor przerywa na wysokich obrotach.
A dlaczego się leje z cylindra paliwo? i jeszcze motor przerywa na wysokich obrotach.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 151
- Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
- Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok
Iglicę, jeśli już przestaw niżej, nie wyżej. Mieszankę rób według serwisówki. Poza tym sprawdź poziom pływaka i czy zaworek pływakowy jest szczelny.sjmlo pisze:Ok przestawię iglice wyżej, napewno mieszankę 1:30-1:40? W serwisowce jest zeby robic 1:40-1:60 zaleznie od jakosci oleju.
A dlaczego się leje z cylindra paliwo? i jeszcze motor przerywa na wysokich obrotach.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok
Co do mieszanki to jak się pyrka to powinno się robić 1:40 ,bo jak dasz 1:30 to nie będzie spalał wszystkiego oleju i będzie zamulało, a jak wstawiasz mu to dawaj 1:30-35.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
- Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: pod Warszawą
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok
zanim zaczniesz gmerac w gazniku sprawdz spasowanie tloka bo jak sie okaze ze tlok do wymiany (a raczej napewno tak jest..) i rozregulujesz gaznik to potem na nowym tloku moto w ogole nie bedzie chcialo latac.
-
Autor tematusjmlo
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 20:19
- Motocykl: KTM 250 SX
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok
Chciałbybm wrócić do temau
Otóż, jestem po wymianie tłoka (selekcja B tłok vertex - na nicasilu), ps. ten tłok ma 2 pierścienie, poprzedni prox'a miał 1, ma to jakieś znaczenie? czy zależy od producenta?
wracając do tematu... motor pali tyle samo co przed wymiana tłoka, mam gaźnik Keihin z oznaczeniem PWK 86SAO (to to samo co KEIHIN PWK 38-S AG?) bo w serwisówce mam własnie ustawienia do tego gaźnika.
Gażnik ma dysze główną 178 i dysze wolnych obrotów 50, iglica była ustawiona na 3 pozycji od góry(czyli tak jak serwisówka pisze), śruba od mieszanki wykręcona na 1 obrót, ale motor przerywał praktycznie w całym zakresie obrotów, zmieniłem pozycje iglicy na 1 od góry wykręciłem jeszcze śrubkę od mieszanki o 0,5 obrotu, czyli na 1,5 obrotu i motor chodzi idealnie, wkręca się idealnie, z tym że "pije paliwo jak smok" (w porównaniu z cr250 2t wypala 1,5-2 baki na jeden bak CR-ki). Co jeszcze można zrobić żeby motor miej palił?
Zamontowałem jeszcze na przelewy buteleczke 100ml i po wypaleniu prawie całego baku, buteleczka była pełna(100ml) i napewno jeszcze więcej wyleciało. Odchylałem motor poziomie i w pionie i paliwo leciało przelewami przy około 60 stopniach, więc chyba jest ok, lecz wiadomo podczas jazdy, gdy moto jest w ruchu(stawianie na koło, skakanie na hopkach) coś tam paliwa wyleci, sprawdzał może ktoś ile paliwa ubywa przy wypaleniu 1 baczka? Może już części w gaźniku są zużyte? Są jakieś zestawy naprawcze do gażników i gdzie je można kupić?
Jeżdze na świecy ISKRA z CPNu za 7zł bo na świeca NGK dopasowana do tego moto, po wypaleniu jednego baku odrazu pada i już motor nie odpala Natomiast na świecy ISKRA jeżdze bardzo długo
Tabela ustawień gażnika:
Otóż, jestem po wymianie tłoka (selekcja B tłok vertex - na nicasilu), ps. ten tłok ma 2 pierścienie, poprzedni prox'a miał 1, ma to jakieś znaczenie? czy zależy od producenta?
wracając do tematu... motor pali tyle samo co przed wymiana tłoka, mam gaźnik Keihin z oznaczeniem PWK 86SAO (to to samo co KEIHIN PWK 38-S AG?) bo w serwisówce mam własnie ustawienia do tego gaźnika.
Gażnik ma dysze główną 178 i dysze wolnych obrotów 50, iglica była ustawiona na 3 pozycji od góry(czyli tak jak serwisówka pisze), śruba od mieszanki wykręcona na 1 obrót, ale motor przerywał praktycznie w całym zakresie obrotów, zmieniłem pozycje iglicy na 1 od góry wykręciłem jeszcze śrubkę od mieszanki o 0,5 obrotu, czyli na 1,5 obrotu i motor chodzi idealnie, wkręca się idealnie, z tym że "pije paliwo jak smok" (w porównaniu z cr250 2t wypala 1,5-2 baki na jeden bak CR-ki). Co jeszcze można zrobić żeby motor miej palił?
Zamontowałem jeszcze na przelewy buteleczke 100ml i po wypaleniu prawie całego baku, buteleczka była pełna(100ml) i napewno jeszcze więcej wyleciało. Odchylałem motor poziomie i w pionie i paliwo leciało przelewami przy około 60 stopniach, więc chyba jest ok, lecz wiadomo podczas jazdy, gdy moto jest w ruchu(stawianie na koło, skakanie na hopkach) coś tam paliwa wyleci, sprawdzał może ktoś ile paliwa ubywa przy wypaleniu 1 baczka? Może już części w gaźniku są zużyte? Są jakieś zestawy naprawcze do gażników i gdzie je można kupić?
Jeżdze na świecy ISKRA z CPNu za 7zł bo na świeca NGK dopasowana do tego moto, po wypaleniu jednego baku odrazu pada i już motor nie odpala Natomiast na świecy ISKRA jeżdze bardzo długo
Tabela ustawień gażnika:
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 39
- Rejestracja: pn, 25 sty 2010, 15:33
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: 3city
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok
powiedz mi jak zamontowales taki baniaczek na przelewy i co to za buteleczka, bo chetnie sam bym cos takiego zrobil.
Czasem jak moto stoi to przelewa sie (plywaki cos nie domykaja) ale lekko stukne, pukne, przechyle moto i wszystko wraca do normy, mimo to chcialbym wiedziec czy nie trace bezyny podczas jazdy (glownie tor)
Czasem jak moto stoi to przelewa sie (plywaki cos nie domykaja) ale lekko stukne, pukne, przechyle moto i wszystko wraca do normy, mimo to chcialbym wiedziec czy nie trace bezyny podczas jazdy (glownie tor)
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 694
- Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
- Motocykl: crossowy najlepiej
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kraków/ Kanada
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Bardzo duże spalanie KTM 250 2T 2003 rok
Taki zbornik to się robi do supermoto. Kupuje się specjane zestawy do zamontowania. A jak chcesz taka prowizorkę żeby przeszło do dajesz cokolwiek, raz przez odbiór techniczny przeszło puste pudełko od keczupu.
a co do dużego spalania to na 80% masz to samo:
viewtopic.php?f=3&t=3128&hilit=leje+sie+paliwo
a co do dużego spalania to na 80% masz to samo:
viewtopic.php?f=3&t=3128&hilit=leje+sie+paliwo
Honda CRF250r
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER
THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER
THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB