Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Ale jak Ci łapie shimmy na asfalcie? Bo u mnie to powyginało ograniczniki skrętu od shimmy. Jak ci łapie na płaskiej drodze to naprawde musi być coś nie tak.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 31 paź 2007, 21:55
- Motocykl: sx125 / YZ250f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ostróda
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Że motor łapie rybę na asfalcie hmm, jest to dziwne. Kiedyś oglądałem na TVN Turbo jakiś program o moto i był tam poruszony motyw dopasowania opony do terenu po jakim się lata. I jak się lata na kostce (nie ma znaczenia jak nowa) po asfalcie to motor może łapać taką rybę chodź częściej jest to swego rodzaju folowanie. Jest też taki patent że możesz mieś zawieszenie źle wyregulowane np. przód za twardy a tył za miekki lub odwrotnie co też może być tego powodem. Jak chłopaki wyżej napisali posprawdzaj luzy szprych, kół, główki ramy. Chociaż moim zdaniem wina leży wyłącznie po stronie opon.
ps. sprawdz powietrze w ramie i odpowietrz amory
ps. sprawdz powietrze w ramie i odpowietrz amory
-
- Mistrz prostej
- Posty: 194
- Rejestracja: czw, 2 paź 2008, 17:58
- Motocykl: Zx6r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
to wiadome ze przy duzych predkosciach na asfalcie majkąc opone z kostką będą bicia na kierownicy
Import motocykli z Danii ! Pewne motocykle z pewną historią na zamówienie ! Duzo czesci zamiennych oraz gratisy.Tel 0048 514 245 135 www.moto-cross.eu < szukasz motocykla ? wypełnij formularz-sprowadzimy go dla Ciebie ! bez zaliczek, bez wpłat !
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
nic nie piszesz jaki to konkretnie motor :rolleyes: a to ma zasadnicze znaczenie ale domyślam się ze chodzi o honde 125 w alu ramie z lat 98-99. popraw mnie jeśli sie myle .grayfox pisze:Hej!
Mam problem z motocyklem. Mianowicie przy wyższych prędkościach zaczyna latać kierownica. Im szybciej jadę tym większa częstotliwość tych bić. Natomiast wychylenia na boki są praktycznie takie same cały czas.
Dzieje się tak zarówno na asfalcie / drodze gruntowej / torze.
nic tam regulacje i kręcenie na soft czy hard nie dadza . ty spróbuj najpierw golenie schować maxymalnie w półke . żeby dekielek (pokrywa) amortyzatora była na równi z górna powierzchnie pólki . wykonująć to zmienisz kąt ustawienia głowki ramy , teleskopy będą bardziej lezące i wtedy lepiej będzie sie prowadzil po prostej i długich zakrętach . Teraz podejrzewam ze ładnie wchodzi w krótkie ,ostre zakręty. zresztą honda sama zauwazyła ten mankament i od 2000 kąt głowki ramy i rama były inne.
druga rzecza na którą zwróc uwagę to ustawienie tylnego zawieszenia bo wygląda ze stoi za wysoko. posadz jakiegoś odważnego kolesia na siedzeniu razem dla większej wagi i spróbujcie przejechac się kawałek po prostej asfaltowej tak do 5 biegu , tylko ostrożnie bo to niebezpieczne.sprawdz czy robił rybę czy było dobrze i napisz.pozdrawiam amator :drinkers:
-
Autor tematugrayfox
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Motocykl to Honda CR 125 01. Tak twierdził sprzedawca w UK. Numer ramy jest dość nietypowy(JE01-1950357) więc nie udało się mi tego ustalić do końca.
Golenie mam aktualnie wysunięte ponad półkę na 1 cm.
Co do tylnego zawieszenia, ugięcie wstępne ustawione na równo 10 cm (ze strojem).
Zastanawia mnie jedna rzecz, kiedy stanę na podnóżkach i docisnę motocykl, przód mniej się ugina niż tył chociaż jest ustawiony maksymalnie na soft(dobicie) a tył na 50% twardości. Czytałem że powinny się równo uginać.
Zauważyłem też że moje przednie zawieszenie nie ugina się podczas jazdy po małych nierównościach. Zaobserwowałem że w innych motocyklach pracuje ono wtedy gdzieś +/-1cm.
Moje Shimmy nie wygląda tak, że wali kierownicą po ogranicznikach tylko są tą małe wychylenia ale bardzo szybkie.
Im szybciej jadę rośnie częstotliwość tych bić a wychylenie pozostaje praktycznie takie same.
Akurat dopadła mnie choroba więc dopiero dzisiaj sprawdzę dokładnie szprychy, aczkolwiek robiłem to 4 jazdy temu i nie była żadna luźna.
Golenie mam aktualnie wysunięte ponad półkę na 1 cm.
Co do tylnego zawieszenia, ugięcie wstępne ustawione na równo 10 cm (ze strojem).
Zastanawia mnie jedna rzecz, kiedy stanę na podnóżkach i docisnę motocykl, przód mniej się ugina niż tył chociaż jest ustawiony maksymalnie na soft(dobicie) a tył na 50% twardości. Czytałem że powinny się równo uginać.
Zauważyłem też że moje przednie zawieszenie nie ugina się podczas jazdy po małych nierównościach. Zaobserwowałem że w innych motocyklach pracuje ono wtedy gdzieś +/-1cm.
Moje Shimmy nie wygląda tak, że wali kierownicą po ogranicznikach tylko są tą małe wychylenia ale bardzo szybkie.
Im szybciej jadę rośnie częstotliwość tych bić a wychylenie pozostaje praktycznie takie same.
Akurat dopadła mnie choroba więc dopiero dzisiaj sprawdzę dokładnie szprychy, aczkolwiek robiłem to 4 jazdy temu i nie była żadna luźna.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 31 paź 2007, 21:55
- Motocykl: sx125 / YZ250f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ostróda
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
A sprawdź czy nie masz krzywo założonego przedniego koła. Tzn. czy ośka nie jest skoszona.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
wiec spróbuj najpierw wsunąc je w pólki jak pisałem wczesniej.grayfox pisze:Motocykl to Honda CR 125 01. Tak twierdził sprzedawca w UK. Numer ramy jest dość nietypowy(JE01-1950357) więc nie udało się mi tego ustalić do końca.
Golenie mam aktualnie wysunięte ponad półkę na 1 cm.
-
Autor tematugrayfox
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Dokładnie przejrzałem felgę, i jest bicie góra dół w jednym miejscu, niewielkie 2mm.
Właśnie się wybieram do serwisu z tym.
Gdy dostanę z powrotem koło wsunę lagi i zobaczę co będzie się działo.
Właśnie się wybieram do serwisu z tym.
Gdy dostanę z powrotem koło wsunę lagi i zobaczę co będzie się działo.
-
Autor tematugrayfox
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Z góry przepraszam za post pod postem ale muszę odświeżyć temat.
Chciałem sam spróbować zniwelować te bicie na podstawie poradników znalezionych w internecie i efekt jest opłakany. Nie polecam nikomu tego robić. Skończyło się na większej ilości zniekształceń, niestety nieodwracalnych.
Koszta na ten moment to 220 zł obręcz i 230 zł za wymianę wszystkich szprych na grubsze i splecenie koła.
Mam też do wyboru koło od innej CR 125 01 za 400 zł i chyba wybiorę tę opcję, bo zawsze mogę sprzedać piastę z mojego koła i będę miał (chociaż kilka) dobrych szprych z mojego koła. Dodatkowo zyskuje drugą dętkę i oponę.
Chciałem sam spróbować zniwelować te bicie na podstawie poradników znalezionych w internecie i efekt jest opłakany. Nie polecam nikomu tego robić. Skończyło się na większej ilości zniekształceń, niestety nieodwracalnych.
Koszta na ten moment to 220 zł obręcz i 230 zł za wymianę wszystkich szprych na grubsze i splecenie koła.
Mam też do wyboru koło od innej CR 125 01 za 400 zł i chyba wybiorę tę opcję, bo zawsze mogę sprzedać piastę z mojego koła i będę miał (chociaż kilka) dobrych szprych z mojego koła. Dodatkowo zyskuje drugą dętkę i oponę.