Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Coś nie działa? Motocykl nie odpala? Nie wiesz od czego jest dana śruba? Tutaj się dowiesz jak naprawiać i serwisować swój motocykl!
Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Mateusz_MX » śr, 22 lip 2009, 14:16

Zajrzałem pod płuco mojego motocykla i również zobaczyłem śladowe ilości piasku i zaschniętego pyłu. Przyczyna to wygięta blaszka, którą skręca się z dwóch stron Air Box'a. Ostatnio ją dokręcałem i widocznie się wygięła. Nie mam śrubki na górze, tylko 2 po bokach i ta blaszka jest wybrzuszona. Lepiej ją trochę podgiąć, czy przewiercić na wylot i skręcić dodatkową śrubką?
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: amator » czw, 23 lip 2009, 21:46

1.Zdejmowanie filtra- po odkręceniu sruby mocującej i odsunięciu filtra od airboxa zakrywam jedna dłonia otwór airboxa a druga wyciągam filter
1. Filter myje w ciepłej wodzie zmieszanej z płynem do garów i 50 mililitrami benzyny.
2.Płukanie 3-5razy w czystej ciepłej wodzie lub do momentu kiedy w wodzie po płukaniu nie będzie już widac drobin piasku .
3.Suszenie nigdy kompresorem!!!!!!!!!!!! bo drobiny piasku wciskamy jeszcze głębiej między gąbki.gąbke susze naturalnie lub jesli mi sie spieszy stara suszarka do włosów od środka na zewnątrz. po wysuszeniu kilkakrotnie jeszcze wytrzepuje filter z drobin piasku
4 Olej polecam Twin Aira, Putoline, przy nasączaniu rzadkie jak woda przez co łatwo sie nasącza gąbka a po 1 godz odparowuje i robi się gęściejszy i nie spływa na dół jak Schell.
5.Nasączanie,zawsze wkładam gąbke do worka foliowego, żeby nadmiar oleju nie przeciekał między palcami na ziemię i olej rozprowadził sie równomiernie.
6.Po nasączeniu zakładam gąbke na koszyk i smaruje grubo smarem do łozysk warge tę która przylega do airboxa zeby lepiej uszczelniało.
7 montaz- przed montażem oczyszczam powierzchnie przylegania gąbki do boxa, poprzeczke oraz specjalnie wygiętym drutem z nawinieta na niego szmatką wnętrze boxa od kieruku gażnika do tyłu a także rurki na których opiera sie siedzenie , na których zawsze przy demontazu nakleja sie piasek z olejem. kiedy jestem pewien 100%czystości wkładam ostrożnie gąbkę i przykręcam lekko srubę. po załapaniu kilku obrotów gwintu trzeba ręka dookoła podepchnąc warge do wnętrza , zakręcic mocno śrube
7. na to wszystko zakładam zmoczony w wodzie "beret" dla wstępnego odebrania piasku. zmoczony w wodzie bo przy zakładaniu nie ubrudzi sie tak szybko w oleju z gąbki i będzie dłużej działał
8.Co każda jazde zdejmuje beret spryskuje płynem do mycia plastików (Lidl, Netto) i myje pod woda i mokry zakładam ponownie . obserwuje gąbke jak duzo pyłu juz przepuscił beret.
Tak uzytkowany filter wystarcza mi na 4 treningi w zależniości od warunków atmosferycznych.
Nawet najlepiej wymyty i nasączony filter nie daje bezpieczeństwa jeśli przy demontażu lub montażu filtra wpadna do środka boxa drobiny piasku i nie wyczyścimy ich stamtąd :drinkers:

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: superpimp » czw, 23 lip 2009, 21:55

Jak ci po wysuszeniu trzepie pisakiem z filtra to coś go słabo myjesz. Ja polecam najpierw w benzynie zmywa się olej i z grubsza piach potem woda z płynem porządnie wygnieść i wypłukać po wysuszeniu niema bata żeby piach z nie poleciał nawet najmniejsze drobinki gdybym trzepnął i by coś poleciało myłbym drugi raz pzdr!

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: pytlar » pn, 27 lip 2009, 22:05

dzisiaj przeglądałem sobie mój nowy nabytek Kawasaki KX 250, i zajrzałem do filtra powietrza... normalnie ręce mi opadły jak zajrzałem... filterek piękny i czysty jak nowy... widać, że świeżo wyczyszczony... ale suchy jak pieprz :axe:
jak go sciągnełem za nim cała ta guma co idzie do gaźnika oblepiona kurzem...
no a gaźnik wyglądał tak:

przetarłem palcem po lewej stronie przed zrobieniem zdjecia, bo tam tez cały w błocie był...
tak to jest kupić motor od amatora, co to jest jego pierwsza crossówka, która go niestety przeraziła mocą... :cry: jak ktoś niedouczony to takie efekty są... zaglądałem do cylindra jedynie od strony wydechu, głowicy nie sciagałem bo cholerna uszczelka jest, i wygląda że nicasyl już troche przetarty jest... a w GasGasie miałem nicasyl jak nówke :evil:
:)

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 28 lip 2009, 09:55

pytlar pisze:dzisiaj przeglądałem sobie mój nowy nabytek Kawasaki KX 250, i zajrzałem do filtra powietrza... normalnie ręce mi opadły jak zajrzałem... filterek piękny i czysty jak nowy... widać, że świeżo wyczyszczony... ale suchy jak pieprz :axe:
jak go sciągnełem za nim cała ta guma co idzie do gaźnika oblepiona kurzem...
no a gaźnik wyglądał tak:

przetarłem palcem po lewej stronie przed zrobieniem zdjecia, bo tam tez cały w błocie był...
tak to jest kupić motor od amatora, co to jest jego pierwsza crossówka, która go niestety przeraziła mocą... :cry: jak ktoś niedouczony to takie efekty są... zaglądałem do cylindra jedynie od strony wydechu, głowicy nie sciagałem bo cholerna uszczelka jest, i wygląda że nicasyl już troche przetarty jest... a w GasGasie miałem nicasyl jak nówke :evil:
No niestety, takie sa uroki kupowania moto z niewiadomego zrodla.
Mi sie tez niestety nicasyl konczy(7mth na obecnym tloku, 15mth na nastepnym i rebuild).


PS. Zdjecie cos nie wskakuje :P




Co do mojego problemu powyzej:
Obecnie kupilem nowy filtr powietrza "hiflofiltro"(u Olka go polecali) i zobaczymy jakie beda efekty.


A co do samego mycia.
Wiem ze benzyna drastycznie skraca zywotnosc filtra, ale tez bardzo dobrze czysci! Czy nie skroce zywotnosci filtra(nie pojdzie na szwach np) jezeli zamocze filtr w benzynie na 1s, wyciagne i zamocze szybko w wodzie?(no i potem w goracej, ludwik i te sprawy)

PS. PUR - jedna kropla - piętnaście filtrow gąbkowych :weedman:

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Mateusz_MX » wt, 28 lip 2009, 10:36

pytlar, a może Twój filtr został ładnie wyczyszczony, a nikt go później nie nasączył olejem? I piłek przez gąbkę się przedostał, zamiast zostać na lepkim filterku ;P
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: pytlar » wt, 28 lip 2009, 12:09

no właśnie ktoś tak zrobił, ze wyprał go ładnie i wyczyścił ale niczym nie nasączył :evil:
wczoraj wyprałem go ładnie (myjka ciśnieniowa i najszerszy strumień i przy delikatnym myciu ładnie się wszystko z niego wypłucze :rolleyes: ) i pędzelkiem całego nasmarowałem, że teraz piękny niebieski sie zrobił :] nic sie teraz przez dziada nie przedostanie :finga:
:)

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Mateusz_MX » wt, 28 lip 2009, 18:39

Ja po wyjęciu filtra, zanurzam go do roztworu ciepłej wody z płynem do naczyń. Schodzi początkowa warstwa oleju, następnie płuczę go benzyną i wyciskam. Zostawiam na jakiś czas by sobie wysechł. Następnie biorę 2 woreczki foliowe, zakładam je na ręce, nakładam ok. 50ml oleju na filtr i dokładnie go ugniatam, tak by cały był w jednolitym kolorze. Podczas czyszczenia filtra nie zapominam o wyczyszczeniu i nasmarowaniu miejsca gdzie dochodzi filtr do Air-Boxa, oraz czyszczę gumowy kanał za Air-Boxem. Powtarzam tą czynność co trening, czyli co weekend.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

bajktomi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pt, 7 wrz 2007, 09:12
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: bajktomi » śr, 29 lip 2009, 14:43

Mycie w benzyne napewno skraca życie filtra.
Ja stosuje preparaty NO Toil ,zarówno olej jak i srodek czyszczący.
Wszystko schodzi bardzo pieknie z filterka .
Bardzo polecam ,ponieważ też męczyłem sie z bezyną i płynem do naczyń .

kaczor01
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: sob, 4 lip 2009, 22:25
Motocykl: yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: kaczor01 » śr, 29 lip 2009, 16:45

Gdy kupowałem motocykl koles mi powiedział ze czyszczenie filtra w ciepłej wodzie z dodatkiem płynu do mycia naczyń w zupełnosci wystarczy:)Jutro przemyje filterek bezyna i zobaczymy czy beda efekty;)
Pozdrawiam:)
Tak...to ja:P

Amen77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: czw, 12 mar 2009, 09:44
Motocykl: EXC-R 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznan
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Amen77 » czw, 30 lip 2009, 18:24

Ja do mycia poza ludwikiem uzywam spray K2 Akra. Elegancko wszystko schodzi.
Co do ponczoch i beretow.. to polecam te linki:

http://www.ktm.com/index.php?id=248&pow ... &isotype=0
http://www.ktm.com/index.php?id=248&pow ... &isotype=0
Jesli chodzi o chlodnice:

http://www.ktm.com/index.php?id=248&pow ... &isotype=0
I wszystko jasne, kto ma nowszy sprzet napewno dba i nie bawi sie w akcje oszczedze 50zl na filtrze to czesc eksploatacyjna jak masa innych ktore trzeba wymieniac.. Mozna czekac az cos sie zuzyje , zepsuje, wywola awarie albo wymieniac gdy trzeba. A wymiana czesci eksploatacyjnych nie polega na wymianie gdy przestanie dzialac ;D Zapobiegac nie naprawiac.
Autoryzowany serwis i tuning zawieszeń KYB, Ohlins // Serwis: WP, Showa, Elka.Tuning marek: Racetech, Pro Circuit, Factory Connection<br>
http://www.lastlap.pl THOR, FOX, ASTERISK, SIDI, EVS, GAERNE, AIROH, 661 w super cenach!</br>

pawel_gas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 60
Rejestracja: sob, 4 lip 2009, 18:47
Motocykl: Gas Gas EC 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice Lublina
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: pawel_gas » pt, 31 lip 2009, 13:17

ile jednorazowo lejecie tego oleju na filtr? bo nieiwem ile ma tego pojsc na jedno czyszczenie:)


Pytlar - w jakim gas gasie miales ten nicasil? jak Ci sie sprawowal?? bo mam ec 250 2002:)
pozdr!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt i Serwis”