YAMAHA YZ YZF WR 400 F - Opiłki metalu

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
crossmann1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

YAMAHA YZ YZF WR 400 F - Opiłki metalu

Post autor: crossmann1986 » czw, 14 maja 2009, 21:42

Witam. Otóż jeżdżę na WR 400 1999 która ma bardzo wysoki poziom oleju fabrycznie czyli w ramie. Zmieniając dzisiaj olej ( zawsze leje taki sam specjalny mobil 10w40 do 4 taktu z mokrym sprzęgłem), po przeciągnięciu motogodzin do około 18 zamiast 10, zauważyłem opiłki metalu na filtrze. Nie wewnątrz tylko na. Co może być tego przyczyną? Sprzęgło mam do wymiany (wrzucony 1 bieg i na wciśniętym sprzęgle bardzo ciężko się pcha), a że sprzęgło mokre to może od tego. Dodam też, że do wymiany mam pierścienie i rozrząd + wymiana płytek. Wcześniej na tym oleju kilkanaście razy przerzucałem biegi (nie wysilając silnika) bez sprzęgła. Ten sam olej w skrzyni co w silniku w końcu. Ale to chyba nie od tego. Natomiast dodam że, jako supermoto jeździ teraz częściej po asfalcie i dodam, że na kole. Baaardzo dużo na kole. Oczywiście wstaje z 3 po strzale. Małym szybkim.
Poproszę o odpowiedzi.

jasio1991
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: wt, 3 lut 2009, 21:23
Motocykl: Yz400f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Włodawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ YZF WR 400 F - Opiłki metalu

Post autor: jasio1991 » pt, 15 maja 2009, 21:11

w yz 400 to popularne jest z tymi opiłkami metalu. porrostu trzeba wymieniać czesciej olej. Ja miałem to samo i poprostu jak narazie sie tym nie przejmuje bo wszystko gra jak należy... Może chłopaki z forum dadzą ci lepszą odpowiedz :)

RazzleDazzle
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: sob, 9 maja 2009, 08:04
Motocykl: YZ250F - 2006r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ YZF WR 400 F - Opiłki metalu

Post autor: RazzleDazzle » sob, 16 maja 2009, 00:22

i tak wymieniasz więc już wiesz dlaczego. Całę szczęście że jednak opiłki zostają w filtrze. Jak poszalałeś 20mth to Zawsze się jakieś opiłki trafią. Jak strzelasz ze sprzęgła co by na koło wrzucić to skrzynia cierpi a jeden obieg oleju w skrzyni i silniku więc ztąd opiłki w filtrze. Zmieniaj często ten olej jak w instrukcji 10mth lub jak dobrze dasz ognia to od razu po powrocie olej zmień, no może przesadziłem ale jak cały dzień orasz tor albo strzelasz ze sprzęgła to lepiej wymienić. Olej syntetyczny koszt ok 45zł ty będziesz lał tańszy ( u ciebie po remontach proponuje jaki minerał na pierwszą jazdę (podobno do docierania tak lepiej ale dopytaj jeszcze) a potem co tam uważasz np jaki półsyntetyk (nie wiem w jakim stanie masz moto) filtr oleju to koszt poniżej 20zł serwis yamaha 50zł to i to papier! bierz tańszy i nie żałuj na jego częste wymiany unikniesz drogich remontów i będzie mniej opiłków. Ale jeśli twoja wr lata rekreacyjnie po ulicy to co 10mth wystarczy. Pozdrawiam
RAZZLEDAZZLE

Autor tematu
crossmann1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ YZF WR 400 F - Opiłki metalu

Post autor: crossmann1986 » ndz, 17 maja 2009, 17:51

Zmienię teraz szybciej olej i zobaczę co się dzieje. Mam nadzieję że macie rację. Silnik igiełka. Wymaga regulacji zaworów. Na włączonym silniku i odkręceniu korka wlewu oleju żadnego przedmuchu. Znaczy dobrze. Wydawało mi się ze kompra spadła. A z adidasków zmieniłem na buty na cross. Wydawało się że spadła kompra i jakoś łatwo się zapala, po zmianie na obuwie sportowe znów to samo ;) Przelatam na tym jakies 30 litrów paliwa i zmiana oleju. Filtr naturalnie także zmieniam. Mam jeden metalowy ale skoro odradzasz to pozostanę przy papierze.

Autor tematu
crossmann1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ YZF WR 400 F - Opiłki metalu

Post autor: crossmann1986 » pn, 25 maja 2009, 21:38

3 mth zmiana oleju ( prawie nówka wylewała się ) po jeździe na kole.... opiłków było 4 razy więcej :( I nie przyciągał ich magnez więc aluminium. Zmieniając sprzęgło postanowiłem zajrzeć do pompy oleju. Igła. Nic nie łuszczy się jej. Teraz mam nadzieję że jest to ze skrzyni biegów, lub przepłukane poprzednie resztki, lub.... i tu się martwię. Głowica :(
Co o tym myślicie?

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ YZF WR 400 F - Opiłki metalu

Post autor: zielorz » czw, 28 maja 2009, 10:01

Kolego ten typ tak ma ;) Wyreguluj sobie zawory, wymień tłoczek i rozrząd i lataj dalej zmieniając olej co 5 - 10 mth. Tam i tak będą opiłki i tak, taki urok tego silnika.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”