NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » czw, 8 cze 2006, 15:59

Tuleja żeliwna nie może być pokryta nikasilem.
Aluminium jest miękkie i dlatego pokrywa się je twardą warstwą. Żeliwo samo w sobie jest twarde acz gorzej oddaje ciepło. Choć nie wiem czy jakiś amator z ręką na sercu mógłby powiedzieć że ewidentnie fura mu się grzeje od kiedy wsadził żeliwną tuleję.

uki_89
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 4 maja 2006, 15:03
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: uki_89 » czw, 8 cze 2006, 20:41

Nie polecam tulejowania.Mialem kiedys KX 125 na nikasylu, zatarlem i wstawilem tuleje.Roznica w osiagach byla okropna.Motor sie mulil i grzal caly czas.Zdarzalo sie nawet ze tuleja puchła i tłok stawał w miejscu.Wiecej tulei nie wstawie do motoru.
Sometime-->
<<Simson S51>>
<<Kawasaki KX 125>>
Now-->
<<Honda CR 250>>
:)))

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » czw, 8 cze 2006, 22:14

A kto ci robił tę tuleję? Może była robota źle zrobiona. Ostatnio kumpel robił tuleję w CR 250, i powiedział, że nie czuł różnicy w mocy.
Wiem, że w CRkach gdy robią tuleję, to moc nieco spada, o jakieś 3-4 KM z tego względu, że mostek pomiędzy oknami ssącymi i wydechowymi robią szerszy, żeby się tak szybko nie wycierał. Tym samym zmniejszają szerokość okien, oczywiście wysokość pozostawiając bez zmian.
Motor sprzedał, kolejny właściciel był zadowolony, i od lutego nie było wieści, że coś się z motorem stało złego.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » czw, 8 cze 2006, 22:52

Ja miałem CRke z tuleja i nic sie nie grzało (jezdziłem tylko po torze) ani puchło. Byłem ją w stanie nawet z 3 z gazu postawić na koło co niektórzy uznawali za niemozliwe.

Pozdro

uki_89
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 4 maja 2006, 15:03
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: uki_89 » pt, 9 cze 2006, 14:38

Moze i byla źle zrobiona.Nie wiem nie wnikam.Wiecej nie wstawie tulei bo nie mam dobrego zdania o niej :)
Sometime-->
<<Simson S51>>
<<Kawasaki KX 125>>
Now-->
<<Honda CR 250>>
:)))

Ajwar
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: czw, 6 lip 2006, 12:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Ajwar » czw, 6 lip 2006, 12:39

Witam

Niedawno zakupiłem Yamahe YZ 125 92r jest to moj pierwszy motor wiec dopiero sie go ucze. Przyznam ze troszeczke sie podpaliłem przy zakupie i teraz płacę za to frycowe. Po około 7 godzinach naprawde amatorskiej jazdy rozleciał mi sie tłok (ukruszył sie na dole) Mechanik stwierdził ze silnik musiał byc przed moim zakupem przegrzany i dlatego tłok sie ukruszył. Mam teraz problem z dobraniem nowego tłoka gdyz w serwisie dowiedziałem sie ze zamowic mi moga nowy ale jak im powiem jaki jest kolor na tłoku. Są 4 rodzaje tłoków do tego rocznika koloru na tłoku nie ma wiec nie wiem co mam robic . Prosze o pomoc.

Pozdrawiam
Yamaha YZ 125

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » ndz, 9 lip 2006, 22:52

Kolor na tłoku??!! :shock: A to co za bzdety? Mają zmierzyć średnicę cylindra, sprawdzić, czy nie trzeba robić Nicasilu, i pod zdjęty wymiar dobrać tłok. Weź no poszukaj innego serwisu, bo coś chłopaki kręcą.
Poza tym dziwne, że od przegrzania niby ukruszył się tłok...Zrozumiałbym gdyby powiedzieli o za dużym luzie tłoka.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » pn, 10 lip 2006, 00:30

Niech zmierza cylinder srednicowka i podadza ci jego wymiar. Ty od wymiaru cylindra odejmujesz 0,04mm i masz wymiar tloka jaki potrzebujesz. Dzwonisz do sklepu (oglaszaja sie na allegro lub pytasz sie znajomych kazdy ma cos swojego do polecenia nie napisze na forum bo chyba nie mozna reklamy robic tam gdzie ja kupuje ew. na pw). Jesli nie ja juz tak "duzych" tlokow to niestety jesli byl nikasil to najlepiej nikasil, a jesli tuleja to tuleja i wszystko na temat. Ogolnie rzecz biorac jesli robiles kiedys troche przy komarkach i innych bajerach to w japonskiej crossowce dasz sobie bez problemu rade. Tylko pomiary musi robic Ci fachowiec.

Pozdro

p.s. za powstale bledy logiczne i interpukncyjne przepraszam, ale juz ledwo widze i ide spac.

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: RafQ » pn, 27 lis 2006, 23:45

Witam!

Od niedawna jestem posiadaczem RM 250 '95
Moto kupiłem za dość dużą kase biorąc pod uwagę rocznik.
Sprzedający był bardzo wiarygodny,twierdził,że silnik jest po kapitalnym remoncie (miał faktury na zakupione części oraz stare do wglądu) więc mu uwierzyłem,pomimo tego,że do ramy trzeba było troche dołożyć.
Trochę pojeździłem ale niepokoiły mnie stuki na wyższych obrotach (wczesniej przy kupnie nie żyłowałem sprzętu,gdyż gość szalał i mówił że tłok jest nowy i nie mozna go katować itd.-tak na marginesie to koleś mógłby być niezłym aktorem:D.
Niepokoiło mnie to coraz bardziej,więc rozebrałem całą górę.
Co się okazało - korba i łożyska faktycznie były nowe,gorzej z cylindrem.
Tłok miał takie luzy ze masakra,obijał się o ścianki cylindra i stąd te odgłosy podczas jazdy.
Zauważyłem pęknięcie warstwy nicasilu w okolicach kanału wylotowego.
Nie będe się pytał czy można jeździć na takim cylindrze wymieniając tylko tłok gdyż to raczej jest oczywiste że nie.
Chciałbym wpasować tam tuleje żeliwną (ze względu na moje umiejętności na pewno nie będę kręcił ostro silnika).Czy takie rozwiązanie jest wogóle możliwe w tym cyllindrze?
Z poprzednich Waszych wpisów wywnioskowałem że jest tak,jednak słyszałem sprzeczne opinie na ten temat.
Czy ktoś mógłby mi dac namiary gdzie coś takiego można wykonać i ile by to kosztowało.
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki i Wasze wpisy.

Pozdrawiam!

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » wt, 28 lis 2006, 18:49

Jest kilka zakładów, gdzie to można zrobić. W Wawce zakład na ul. Krakowiaków. tam kumpel robił, i było OK.
http://www.motor-tech.katowice.pl/index.html Tutaj tez robią, i patrząc na informacje na ich stronie to mam wrażenie, że się naprawdę znają na rzeczy. Jak jest faktycznie, nie wiem.

blaster
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 16 lis 2006, 21:14
Motocykl: KTM only
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: blaster » wt, 28 lis 2006, 20:27

TYLKO nicasil a zwlaszcza w 125,tuleja w takim moto to wycieranie d... szklem.Tuleja nie odprowadza tak dobrze ciepla jak nicasil(trzeba uwazac na zatarcia),bardziej sie rozszeza pod wplywem temp.wiec trzeba zrobic wiekszy luz montazowy(mniejsza kompresja a wiec i moc),trzeba lac wiecej oleju do bezyny(wiekszy wspolczynnik tarcia) i tak dalej...
PADŁ CI SPRZĘT WAL ŚMIAŁO DAMY RADĘ

motard
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: pn, 30 paź 2006, 17:13
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: motard » śr, 29 lis 2006, 21:13

powiedzcie jak sprawuje sie tuleja w 4t

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”