YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej

Pytania dotyczące płynów, smarów oraz oleji do Twojego motocykla
Autor tematu
crossmann1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej

Post autor: crossmann1986 » ndz, 8 lut 2009, 21:05

Witam. Stałem się posiadaczem WR 400 supermoto (dokładnie ze zdjęcia poniżej).
Wszystko ładnie. Ale oczywiście kilka pytań.
1. Jeśli nie wiem na jakim oleju jeździł poprzedni właściciel to jaki zalać najlepiej?

2. Płaska część bagnetu powinna być w połowie mokra w oleju?

3. Mój bagnet jest cały mokry. Olej prawie pod korek (poprzedni właściciel przesadził) Jaki jest najlepszy sposób na upuszczenie części oleju? Co się może stać jeśli jest za dużo. Mój prawdopodobnie nie może wydalić nadmiaru.

4. Do czego jest ten oto zbiornik pod osłoną? Co w nim powinno być? U mnie jest pusty (manual str. 172) Opisane że jest tam płyn (co chłodzi nie wiem).

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej

Post autor: superpimp » ndz, 8 lut 2009, 22:07

Jest to zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej

Post autor: zielorz » pn, 9 lut 2009, 14:30

Mając za dużo oleju to w pierwszej kolejności będzie ci go wypychało gdzieś z pod uszczelniaczy, oringów, simmeringów itp ;) może go też wyrzucać odmą.

Pozdrawiam

Autor tematu
crossmann1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej

Post autor: crossmann1986 » pn, 9 lut 2009, 21:22

No ok. A jaki olej lać? Pytanie nadal aktualne.
Syntetyk, półsyntetyk, mineralny? Zakładając że nie wiem co już jest zalane oczywiście.

jasio1991
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: wt, 3 lut 2009, 21:23
Motocykl: Yz400f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Włodawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej

Post autor: jasio1991 » pn, 9 lut 2009, 22:26

Motul 300V 4T Factory Line Double Ester SAE 15W50
Olej do wysilonych silników 4-suwowych w motocyklach wyścigowych, szosowych, crossowych, enduro. 100% syntetyczny na bazie estrów, specialnie przygotowany dla wyścigowych silników 4-suwowych z zintegrowaną skrzynią biegów. Spełnia normy: API SG, JASO T904

Autor tematu
crossmann1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej

Post autor: crossmann1986 » wt, 10 lut 2009, 11:29

A co jeśli teraz jest zalany mineralny?
jasio1991 pisze:Motul15W50
100% syntetyczny
A nie 100% mineralny?
Przyzwyczaiłem się że 5w40 to syntetyk
10w40 to pół syntetyk
15w40 to mineralny.

Już się pogubiłem :/

jasio1991
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: wt, 3 lut 2009, 21:23
Motocykl: Yz400f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Włodawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej

Post autor: jasio1991 » wt, 10 lut 2009, 18:07

Oleje dzieli się też na mineralne i syntetyczne (wyprodukowane z zastosowaniem składników uzyskanych w syntezie chemicznej). Oleje syntetyczne mają wiele zalet (np. lepiej znoszą wysokie temperatury pracy silnika, wolniej się starzeją, lepiej smarują, dzięki temu zmniejszają nieco zużycie paliwa). Obu tych odmian olejów nie zaleca się jednak ze sobą mieszać, tak jak nie należy mieszać olejów różnych klas lepkościowych i jakościowych. W zasadzie niewskazane jest też mieszanie olejów o tych samych właściwościach, lecz różnych marek (producenci olejów poprawiają ich właściwości różnymi dodatkami, które czasem po wymieszaniu mogą wejść w reakcje chemiczne, co prowadzi do utraty cech, jakie mają te oleje osobno). Zwykle też oleje syntetyczne nie są zamienne z mineralnymi. Jeśli producent zaleca olej syntetyczny, nie można do silnika takiego pojazdu lać oleju mineralnego. Do silników starszych nie warto zaś wlewać olejów syntetycznych. Mają one np. wiele składników, które usuwają brudy z wnętrza silnika. Jednak w ten sposób mogą jednocześnie usunąć osady, które były od dawna w silniku, i w rezultacie zatkać przewody olejowe lub rozszczelnić je, powodując wycieki oleju. Wtedy nie tylko wydamy więcej na zakup oleju, ale ponadto na naprawę silnika.

Ja do swojej yz 400f leje syntetyk jak wyżej. Może coś koledzy z forum jeszcze podpowiedzą ci. Najlepiej jak byś sie dowiedział jaki olej był lany i trzymać sie tego co jest.

Autor tematu
crossmann1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej

Post autor: crossmann1986 » wt, 10 lut 2009, 18:18

ok. Już wiem jaki olej lać. A jak zmienić i co robić może będę pytać.
Manual str 192 a troszkę wyżej jaki olej :)

MXrlz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 187
Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 22:42
Motocykl: Honda crf 250 2006r.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej

Post autor: MXrlz » wt, 10 lut 2009, 21:13

Putoline off road 4+ Polecam Bardzo tani olej a jakosc taka sama jak Motul i Castrol. Jak ktos by chcial to pw.

Autor tematu
crossmann1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej

Post autor: crossmann1986 » śr, 11 lut 2009, 21:48

Ok. Kwestia oleju w silniku wyjaśniona. Pozostaje druga część posta zbiorniczek wyrównawczy.
Znika z niego płyn. Co może być przyczyną?
Dodam że znikło około 1/3 płynu ze zbiorniczka po przejechaniu około 25 km.

MXrlz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 187
Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 22:42
Motocykl: Honda crf 250 2006r.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej

Post autor: MXrlz » czw, 12 lut 2009, 14:11

Uszczelka pod głowica, dziurawa chlodnica albo jakis przewod, pompa wody, ktores z tych co wymienilem.

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej

Post autor: superpimp » czw, 12 lut 2009, 15:31

Zobacz jeszcze czy zbiorniczek jest szczelny ;) może być że jego wężyki padły,korek nie trzyma,lub sam zbiorniczek jest w jakiś sposób uszkodzony ;). Oczywiście jeśli to wszystko dobre to coś z rzeczy które wypisał kolega wyżej :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”