YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej
-
Autor tematucrossmann1986
- Mistrz prostej
- Posty: 50
- Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej
Witam. Stałem się posiadaczem WR 400 supermoto (dokładnie ze zdjęcia poniżej).
Wszystko ładnie. Ale oczywiście kilka pytań.
1. Jeśli nie wiem na jakim oleju jeździł poprzedni właściciel to jaki zalać najlepiej?
2. Płaska część bagnetu powinna być w połowie mokra w oleju?
3. Mój bagnet jest cały mokry. Olej prawie pod korek (poprzedni właściciel przesadził) Jaki jest najlepszy sposób na upuszczenie części oleju? Co się może stać jeśli jest za dużo. Mój prawdopodobnie nie może wydalić nadmiaru.
4. Do czego jest ten oto zbiornik pod osłoną? Co w nim powinno być? U mnie jest pusty (manual str. 172) Opisane że jest tam płyn (co chłodzi nie wiem).
Wszystko ładnie. Ale oczywiście kilka pytań.
1. Jeśli nie wiem na jakim oleju jeździł poprzedni właściciel to jaki zalać najlepiej?
2. Płaska część bagnetu powinna być w połowie mokra w oleju?
3. Mój bagnet jest cały mokry. Olej prawie pod korek (poprzedni właściciel przesadził) Jaki jest najlepszy sposób na upuszczenie części oleju? Co się może stać jeśli jest za dużo. Mój prawdopodobnie nie może wydalić nadmiaru.
4. Do czego jest ten oto zbiornik pod osłoną? Co w nim powinno być? U mnie jest pusty (manual str. 172) Opisane że jest tam płyn (co chłodzi nie wiem).
Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej
Jest to zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego.
-
- VIP
- Posty: 892
- Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
- Motocykl: GSXR 750 K0
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: RASZKÓW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej
Mając za dużo oleju to w pierwszej kolejności będzie ci go wypychało gdzieś z pod uszczelniaczy, oringów, simmeringów itp może go też wyrzucać odmą.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Autor tematucrossmann1986
- Mistrz prostej
- Posty: 50
- Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej
No ok. A jaki olej lać? Pytanie nadal aktualne.
Syntetyk, półsyntetyk, mineralny? Zakładając że nie wiem co już jest zalane oczywiście.
Syntetyk, półsyntetyk, mineralny? Zakładając że nie wiem co już jest zalane oczywiście.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: wt, 3 lut 2009, 21:23
- Motocykl: Yz400f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Włodawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej
Motul 300V 4T Factory Line Double Ester SAE 15W50
Olej do wysilonych silników 4-suwowych w motocyklach wyścigowych, szosowych, crossowych, enduro. 100% syntetyczny na bazie estrów, specialnie przygotowany dla wyścigowych silników 4-suwowych z zintegrowaną skrzynią biegów. Spełnia normy: API SG, JASO T904
Olej do wysilonych silników 4-suwowych w motocyklach wyścigowych, szosowych, crossowych, enduro. 100% syntetyczny na bazie estrów, specialnie przygotowany dla wyścigowych silników 4-suwowych z zintegrowaną skrzynią biegów. Spełnia normy: API SG, JASO T904
-
Autor tematucrossmann1986
- Mistrz prostej
- Posty: 50
- Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej
A co jeśli teraz jest zalany mineralny?
Przyzwyczaiłem się że 5w40 to syntetyk
10w40 to pół syntetyk
15w40 to mineralny.
Już się pogubiłem :/
A nie 100% mineralny?jasio1991 pisze:Motul15W50
100% syntetyczny
Przyzwyczaiłem się że 5w40 to syntetyk
10w40 to pół syntetyk
15w40 to mineralny.
Już się pogubiłem :/
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: wt, 3 lut 2009, 21:23
- Motocykl: Yz400f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Włodawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej
Oleje dzieli się też na mineralne i syntetyczne (wyprodukowane z zastosowaniem składników uzyskanych w syntezie chemicznej). Oleje syntetyczne mają wiele zalet (np. lepiej znoszą wysokie temperatury pracy silnika, wolniej się starzeją, lepiej smarują, dzięki temu zmniejszają nieco zużycie paliwa). Obu tych odmian olejów nie zaleca się jednak ze sobą mieszać, tak jak nie należy mieszać olejów różnych klas lepkościowych i jakościowych. W zasadzie niewskazane jest też mieszanie olejów o tych samych właściwościach, lecz różnych marek (producenci olejów poprawiają ich właściwości różnymi dodatkami, które czasem po wymieszaniu mogą wejść w reakcje chemiczne, co prowadzi do utraty cech, jakie mają te oleje osobno). Zwykle też oleje syntetyczne nie są zamienne z mineralnymi. Jeśli producent zaleca olej syntetyczny, nie można do silnika takiego pojazdu lać oleju mineralnego. Do silników starszych nie warto zaś wlewać olejów syntetycznych. Mają one np. wiele składników, które usuwają brudy z wnętrza silnika. Jednak w ten sposób mogą jednocześnie usunąć osady, które były od dawna w silniku, i w rezultacie zatkać przewody olejowe lub rozszczelnić je, powodując wycieki oleju. Wtedy nie tylko wydamy więcej na zakup oleju, ale ponadto na naprawę silnika.
Ja do swojej yz 400f leje syntetyk jak wyżej. Może coś koledzy z forum jeszcze podpowiedzą ci. Najlepiej jak byś sie dowiedział jaki olej był lany i trzymać sie tego co jest.
Ja do swojej yz 400f leje syntetyk jak wyżej. Może coś koledzy z forum jeszcze podpowiedzą ci. Najlepiej jak byś sie dowiedział jaki olej był lany i trzymać sie tego co jest.
-
Autor tematucrossmann1986
- Mistrz prostej
- Posty: 50
- Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej
ok. Już wiem jaki olej lać. A jak zmienić i co robić może będę pytać.
Manual str 192 a troszkę wyżej jaki olej
Manual str 192 a troszkę wyżej jaki olej
-
- Mistrz prostej
- Posty: 187
- Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 22:42
- Motocykl: Honda crf 250 2006r.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej
Putoline off road 4+ Polecam Bardzo tani olej a jakosc taka sama jak Motul i Castrol. Jak ktos by chcial to pw.
-
Autor tematucrossmann1986
- Mistrz prostej
- Posty: 50
- Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 15:08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej
Ok. Kwestia oleju w silniku wyjaśniona. Pozostaje druga część posta zbiorniczek wyrównawczy.
Znika z niego płyn. Co może być przyczyną?
Dodam że znikło około 1/3 płynu ze zbiorniczka po przejechaniu około 25 km.
Znika z niego płyn. Co może być przyczyną?
Dodam że znikło około 1/3 płynu ze zbiorniczka po przejechaniu około 25 km.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 187
- Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 22:42
- Motocykl: Honda crf 250 2006r.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej
Uszczelka pod głowica, dziurawa chlodnica albo jakis przewod, pompa wody, ktores z tych co wymienilem.
Re: YAMAHA YZF WR 400 - tajemniczy zbiornik i olej
Zobacz jeszcze czy zbiorniczek jest szczelny może być że jego wężyki padły,korek nie trzyma,lub sam zbiorniczek jest w jakiś sposób uszkodzony . Oczywiście jeśli to wszystko dobre to coś z rzeczy które wypisał kolega wyżej