Oleje Putoline

Pytania dotyczące płynów, smarów oraz oleji do Twojego motocykla
hellracer
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: ndz, 11 sty 2009, 22:47
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Oleje Putoline

Post autor: hellracer » pn, 12 sty 2009, 08:37

amator pisze:
EDDIE pisze:Jeśli macei dość cen Castrola i Motula (tak jak i ja ! :wink: ) polecam nową marke na naszym rynku TOP1 o identycznej lub nawet lepszej jakości w super cenie na prawdziwej w pełni syntetycznej bazie która ma tylko Motul i TOP1, a nie pół z uszlachetniaczami.... Sprawdzcie sami ! http://www.allegro.pl/item527203530.html
widzę kolego że połknałeś haczyk i reklama cię skusiła. gestośc oleju 20w50 nawet do kosiarki nie nadaje się bo zimny silnik na tym gęstym oleju będzie się ciężko uruchamiało. to jest olej na mocno plusowe temperatury poza tym oleje w technologi pełno-syntetycznej maja gęstość 0-10.
nawet 10 i 15 to juz półsyntetyk. He He dobra reklama jak chcesz poeksperymentować to kup. zreszta sam napisałes "na prawdziwej w pełni syntetycznej bazie", dobrze wczytaj sie w tekst "bazie" to znaczy że "baza"syntetyczna a nie cały olej.

Bardzo proszę abyś nie wprowadzał w błąd forumowiczów.
Na świecie jest tylko 3 producentów w pełni syntetycznych baz.
Swego czasu zadając pytanie do działu technologicznego Castrola, czy ich oleje syntetyczne są w pełni syntetyczne, pani obsługująca biuro bardzo dyskretnie wykręca się, że jednak olej syntetyczny może zawierać domieszki mineralne z uszlachetniaczami...

To było bodajże 2 lata temu, później m.in Mobil wytoczył proces Castrolowi o nazywanie wysokorafinowanego oleju mineralnego po hydrokrakingu olejem syntetyczny, który tylko z marketingowego punktu firmy nazywał się olejem syntetycznym, będąc tak naprawdę nadal olejem mineralnym.

Tak więc mamy na rynku "hydrokrakowane syntetyki" i syntetyki (np. PAO, Estry, ...)


Oleje syntetyczne występują w różnych gęstościach. Oleje serii Racing (bez względu na producenta zawsze mają wysoki wskaźnik SAE)

Klasyfikacja lepkościowa SAE, obecnie najczęściej stosowana, dzieli oleje silnikowe na 11 klas:
6 klas olejów zimowych oznaczanych odpowiednią liczbą oraz literą W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
5 klas olejów letnich oznaczanych odpowiednią liczbą: 20, 30, 40, 50, 60

W obu przypadkach rosnące liczby oznaczają rosnącą lepkość oleju. O zaliczeniu do danej klasy decyduje lepkość i łatwość pompowania odpowiednio w niskich temperaturach (klasy zimowe) lub w temperaturze 100 stopni C (klasy letnie).

Oleje wielosezonowe są oznaczane jednocześnie symbolem zimowym i letnim (stąd oznaczenia kupowanych olejów zawierają opis dla normy zimowej i letniej, np.: 15W/40, 10W/40)


Klasę SAE, odnoszącą się do pomiaru w niskiej temperaturze, można rozpoznać po literze W (Winter) poprzedzanej cyfrą, która określa tę klasę. Dla każdej klasy lepkości określa się lepkość maksymalną w temperaturze pomiaru, a ponadto graniczną wartość pompowalności w temperaturze niższej o 5°C.
Przy pomiarach lepkości w niskich temperaturach używa się symulatora „zimnego startu” (CCS). Warunki pomiaru mają odpowiadać warunkom panującym w silniku w momencie jego uruchamiania na zimno. Określenie granicznej temperatury pompowalności ma ponadto zagwarantować, że olej będzie pełnił aktywną rolę smarną także w niskiej temperaturze i nie zakrzepnie, tworząc stałą masę zaraz poniżej temperatury pomiaru.
Temperaturę pompowalności oleju silnikowego można w praktyce traktować jako najniższą bezpieczną temperaturę rozruchu silnika.


Graniczna temperatura pompowalności w stopniach celcjusza
0W -40 oC
5W -35 oC
10W -30 oC
15W -25 oC
20W -20 oC
25W -15 oC

Dominik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 27 sty 2009, 19:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: konin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Oleje Putoline

Post autor: Dominik » wt, 27 sty 2009, 23:36

PUTOLINE...?z doswiadczenia wiem ze to super olej w przystepnej cenie!!Nowe nizsze ceny,warto!Polecam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”