Jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?  [ROZWIĄZANY]

Pytania dotyczące płynów, smarów oraz oleji do Twojego motocykla
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » sob, 21 paź 2006, 22:39

ATF jest bardzo rzadki jak się rozgrzej może to zaszkodzić poważnie twojemu sprzęgłu. Znam przypadk u zawodnika który też kombinował i zalał ATF to mu tarczki poszły w drobny mak. A zobacz jaka jest lepkość w książce i zalej takim, też bedzie się lepić?
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

blackhawk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 183
Rejestracja: śr, 23 sie 2006, 01:21
Motocykl: Kawasaki KXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: blackhawk » wt, 24 paź 2006, 11:26

Ja Użwyam Catsrol GPS 10W40 w CR250 i powiem że sprzęgło chodzi spoko teraz spróbuje MOTUL zobaczymy czy bedzie jakaś zmiana !!! Minus Castrola wysoka Cena :/ Pozdro !!!
Najpiękniejszy Widok Na Świecie To ... Widok z Wnętrza Kasku....

www.smartled.com.pl

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » wt, 24 paź 2006, 15:41

Mówicie, że do skrzyni 4T mogę zalać też coś tańszego :?:
Czy tańszy olej półsyntetyczny o podobnej gęstości nie będzie powodował szybszego zużywania się podzespołów :?:

Narazie leje Castrola R4 SB 10W50 w oba obiegi oleju ale przerzucam się na Motorexa.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » wt, 24 paź 2006, 16:03

widze ze niektorzy leja oleje samochodowe do motocykla nie po to robia oleje motocyklowe zeby lac samochodowy olej samochodowy zawiera dodatki magnezu(jak sie pomylilem niech ktos mnie poprawi) ktory szybko zrzera sprzeglo motocylklowe w samochodzie to nic nie przeszkadza bo sprzeglo jest oddzielnie a w motocylku przeszkadzo bo jest mokre tak ze ja leje olej motocyklowy :wink:
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » wt, 24 paź 2006, 17:57

Dlugi pisze:widze ze niektorzy leja oleje samochodowe do motocykla nie po to robia oleje motocyklowe zeby lac samochodowy olej samochodowy zawiera dodatki magnezu(jak sie pomylilem niech ktos mnie poprawi) ktory szybko zrzera sprzeglo motocylklowe w samochodzie to nic nie przeszkadza bo sprzeglo jest oddzielnie a w motocylku przeszkadzo bo jest mokre tak ze ja leje olej motocyklowy :wink:
Miałem KTMa 125, jeździłem rok na oleju Oplowskim do silników o tej samej lepkości i nie czuć różnicy wiec po co przepłacać -> tak samo jak z Dosią :lol: . A tak na poważnie, podpowiedział mi tą czynność jeden z czołowych zawodników MX, to nie jest moja chora filozofia. Podstawa często wymieniaj!
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

walus
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 110
Rejestracja: wt, 5 wrz 2006, 21:02
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: walus » wt, 24 paź 2006, 20:58

ja tez na samochodowym jezdze i nie ma zadnej roznicy wiec po co przeplacac....

sniezek_17
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 08:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myślenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

olej do skrzyni 2t ;)

Post autor: sniezek_17 » pn, 30 paź 2006, 14:17

eh nie widzialem tego tematu wczesniej a kilka dni temu wlasnie wymienilem olej w skrzyni;/ w 2t wlalem castrola mtx do przekladni do motorow cena chyba nie ma znaczenia ale kosztowal 40zl :P hehe zaczynam sie martwic czy dobrze zrobilem?? chybe nie?? co wy na to??

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » wt, 31 paź 2006, 08:15

Ja robię tak że leję olej taki jak fabryka zaleca, bez patentów z samochodowymi, etc.
Ja wiem że w większości przypadków kompletnie nic się nie stanie bo oleje silnikowe samochodowe różnią się od motocyklowych jedynie modyfikatorami tarcia, a reszta parametrów-jakościowych, lepkościowych, wytrzymałościowych jest dokładnie ta sama.
Ciekawił mnie ostatnio ten temat-ściągnąłem sobie karty techniczne paru olejów do moto i do aut, i z tego wynikało że te oleje kompletnie niczym się nie różnią. Korzystając z tego że mój kolega pracuje w centrali Castrola, i odpowiada za szkolenia,konsultacje techniczne-zadzwoniłem do niego i zapytałem-Piotrek, jak to jest z tymi olejami? W karcie technicznej wychodzą dokładnie te same parametry, w czym jest różnica? No i odpowiedział że baza olejowa, parametry są dokładnie te same, różnica tkwi jedynie w modyfikatorach tarcia które mają oleje do moto.
Reasumując-ja lejąc olej zgodnie z zaleceniami fabryki, producenta oleju, kupuję sobie święty spokój: nie zastanawiam się czy to będzie dobre dla motocykla, czy nie, czy mu zrobię krzywdę, czy nie. Jest tak jak ma być, koniec kropka. To jest moje zdanie, wiem że doświadczenie innych ludzi wskazuje na to że nic negatywnego raczej się nie stanie jak się pozamienia te oleje, ale ja po prostu lubię żeby było tak jak ma być. Spokojniej śpię.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » wt, 31 paź 2006, 18:23

Dobrze mówisz gajowy, tak jak to świetnie określiłeś - kupujesz świety spokój i spokojny sen.

Ja zostane i tak przy swoim zdaniu, bo sam testowałem to na własnych motorach, że nic się nie dzieje ze szkrzynią i sprzęgłem. Pozdro
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

pacia415
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: ndz, 12 lis 2006, 10:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: pacia415 » ndz, 12 lis 2006, 11:52

ja tam leje atf 220 mobil czerwony automat i latam u bebenika i w glogowie u przybyszy i nic sie nie dzeje czesta wyminana to podstawa ja do filtra powietrza i oleju w skrzyni po nauczce podchodze wrecz pedantycznie filter co wekend a olej co dwa wypady....

wild rider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 19:28
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głuszyca
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: wild rider » śr, 10 sty 2007, 18:47

Mam pytanie co by się stało jak bym lal zwykły hipol co miesiąc jeżdze tylko w weekendy po 3mh
Ekipa Rozkręt #151

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » śr, 10 sty 2007, 18:49

Nalej-zobaczysz.
Czy chodzi Ci o różnicę w cenie rzędu kilku PLN/litr?
Jeśli tak, to można na początku sezonu rozpołowić silnik, dobrze nasmarować tryby słoniną, złożyć do kupy, i śmigać. Wyjdzie najtaniej. Polecam.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”