Jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?  [ROZWIĄZANY]

Pytania dotyczące płynów, smarów oraz oleji do Twojego motocykla
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: amator » ndz, 5 maja 2013, 22:25

Teoretycznie/praktycznie, skrzynia-sprzęgło w motocyklu będzie pracowac , tylko po co podnosić koszty i narazać sie na mozliwe kłopoty?. w przypadku kiedy nie daj Boze puści uszczelniacz wału od strony sprzęgła lub społowienie karterów to na zwyklym oleju silnikowym oprócz tego ze mocniej zadymi nic sie nie stanie ale kiedy pociagnie przekladniowego albo do skrzyń automatycznych to nie gwarantuję zę to sie dobrze skończy. :drinkers:

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: Ce eRa » wt, 28 maja 2013, 16:51

A ja Wam powiem, że w swoim ktmie już jeździłem na olejach zwykłych(najtańszych), ale i tych droższych do skrzyń manualnych, do automatycznych, nawet i na tych do ciągników rolniczych-przekładnie też automatyczne(i w/g mnie na tym najlepiej jeździ :O ). Moto jest już wystukane, i jak odpalę to na zimnym zawsze ciągnęło sprzęgło przez chwilę, a kiedy przez długi czas mocno dostawał w palnik to miałem wrażenie że sprzęgło się ślizga. Na tym do ciągnika też ciągnie jak jest zimny, ale przy ostrej jeździe nie spotkałem się z efektem ślizgającego się sprzęgła. Co do kosztów to z beczki wychodzi ok.7zł/litr :). Z biegiem czasu zauważyłem że najważniejsze są normy które spełnia olej, gdyż z własnego doświadczenia wiem że są oleje pod inną nazwą(i ceną) ale z tej samej linii produkcyjnej.
Zdania są podzielone i Proriderzy mnie zaraz będą hejcić, ale taka prawda że laik niewiele odczuje, jak już w ogóle coś odczuje :D

Kozio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 34
Rejestracja: czw, 5 sty 2012, 22:27
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Ornontowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: Kozio » czw, 25 lip 2013, 11:22

Jaki olej lać do skrzyni kdx 200?
Ten lotos albo orlen 4t dadzą rade czy coś innego ?

Awatar użytkownika
SilverX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 14:34
Motocykl: Gas Gas EC 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: SilverX » wt, 3 wrz 2013, 13:22

Zgodnie z namową amerykańskich riderów dobrze sprawdzają się syntetyczne oleje do automatycznych skrzyń biegów.
Run full synthetic ATF in the transmisson. This oil is very slippery compared to 10w30 crude. The gearset is a big rotating mass, so you want the slickest and thinnest oil you can find. Synthetic automatic transmission fluid will make your clutch work better and transmission bearings last longer. Any major brand should be fine. If you experience any slippage, switch to standard ATF, instead of synthetic.
Podobno sprzęgło będzie lepiej działać i łożyska dłużej wytrzymają. Po remoncie go zaleję...
2t is be(a)st

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”