Jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Pytania dotyczące płynów, smarów oraz oleji do Twojego motocykla
kubas1994
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 19 lip 2008, 21:19
Motocykl: KTM SX-F 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: kubas1994 » czw, 28 maja 2009, 22:17

Zalałem do kawy do skrzyni 10w50 Castrol i wydaje mi sie ze sprzęgło zaczęło ślizgać mięliście takie przypadki????
Serwis motocyklowy Tarnow 791 547 160

krzakx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
Motocykl: Huska TE 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: www.endurox.pl
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: krzakx » czw, 28 maja 2009, 23:00

Napisz dokladnie co to za olej.
...............
Gulf One Mile at a Time

kubas1994
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 19 lip 2008, 21:19
Motocykl: KTM SX-F 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: kubas1994 » pt, 29 maja 2009, 14:46

Castrol power 1 do 4T 10w50
Serwis motocyklowy Tarnow 791 547 160

krzakx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
Motocykl: Huska TE 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: www.endurox.pl
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: krzakx » pt, 29 maja 2009, 16:20

kubas1994 pisze:Castrol power 1 do 4T 10w50
Nie wyjasniles dokladnie co to za olej, ale po danych jakie podales domyslam sie ze jest to:
Castrol Power Racing 4T 10W-50
Ten olej jest przeznaczony do mokrych sprzegiel JASO MA, a wiec nie powinno byc z nim problemow. Moze byl to olej przelewany a nie w orginalnych opakowaniach 1l czy 4l. Tu moze sie pojawic cien watpliwosci co do tego czy to co kupiles to na pewno Power Racing 4T
...............
Gulf One Mile at a Time

kubas1994
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 19 lip 2008, 21:19
Motocykl: KTM SX-F 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: kubas1994 » pt, 29 maja 2009, 19:37

tak to napewno ten olej kupiłem go w orginalnej butelce :P hmmm
w sobote bd sprawdział jeszcze to sprzegło :D dzieki
Serwis motocyklowy Tarnow 791 547 160

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: weteran » pn, 1 cze 2009, 01:18

krzakx pisze:
maciej_mi pisze:Witam! moge wlać do skrzyni w 2T castrol Magnatec 10w40 A3/B3, bo nie ma napisane zastosowania. Pozdr.
MXdst pisze:tak
NIE, nie mozesz wlac tego oleju do skrzyni poniewaz oleje samochodowe nie stosuje sie w mokrych sprzeglach jakie sa w motocyklach ! Klasyfikacja JASO MA (ANTYPOŚLIZGOWA TECHNOLOGIA DO MOKRYCH SPRZĘGIEŁ) jest wazna.
Filip_CK pisze:powiem tak ze jeżeli ktoś jeździ amatorsko 2t to nie musi lać oleje do skrzyni takie jak motul, castrol itp wystarczy zwyczajny olej silnikowy 10W40 lub 10W30 kupiony na cpn.
takie jest moje zdanie i ja śmigam na takim, a szczególnie w staryszych motorach to sie sprawdza.
Filip_CK pisze:Nie ważna jest marka oleju, ważne jest częste wymienianie (7-9 mth)
Lepiej przecież kupować olej silnikowy 10-40W i często wymieniać
niż kupić castrola i jeździć pół sezonu :D
pozdro
Ale tu balagan :axe: Olej silnikowy ? ? ? ?
Owszem marka nie jest wazna, ale klasy lepkosciowe i jakosciowe, ktore dany produkt posiada sa bardzo wazne!. (Te klasy sa nadawane przez niezalezne stowarzyszenia: API (American Petroleum Institute), JASO (Japanes Automotive Standards Organisation, SAE (Society of Automotive Engineeres) i ACEA

Lanie oleju samochodowego silnikowego jaki mozna dostac na CPN to blad :axe:
Obroty, przy jakich pracują silniki motocykli, są nawet dwukrotnie wyższe. Oprócz smarowania silnika olej motocyklowy musi zapewnić należyte warunki pracy dla sprzęgła i kół zębatych skrzyni biegów (Jesli jest jeden obieg). W przypadku samochodowych olejów najnowszej generacji tzw. enerqy saving oprócz obniżonej lepkości regułą jest dodatek środków zmniejszających tarcie, które przyczyniają się m.in. do zmniejszenia zużycia paliwa. Niestety, w przypadku silników motocyklowych z pracującym w oleju (mokrym) sprzęgłem oznacza to poślizg tarcz sprzęgła i dosyć kosztowną konieczność ich wymiany.
A teraz jesli zalaliscie jakis Magnatec lub inny olej samochodowy, to odpowiedzicie sobie na pytanie dotyczacego problemow z sprzeglem lub silnikiem

Ja leje produkty Gulf, najkorzystniej w stosunku ceny do jakosci. Leje fullsyntetyka Gulf Syntrac 4T zarowno do skrzyni i jak i silnika. 1l kosztuje mnie 35zlociszy :drinkers: a sprzet jest maksymalnie chroniony. Inna opcja jest polsyntetyczny Gulf PowerTrac 4T za 25 zl/1l Obydwa te oleje sa klasy API SL a nie jak Motorex zazwyczaj API SG (3 klas nizej) :butthead: lub Castrol Power Racing 4T/GPS 4T API SJ (2 klasy nizej) :butthead:
Potwierdzam to co napisał cocoo24 i tu podobni zwolennicy, jak najbardziej do silnika w 2T (skrzynia biegów) można lać olej silnikowy samochodowy i może być to nawet olej mineralny 15W40 lub pół syntetyk 10W40. Czytałem Krzakx Twoje posty i nie wiem skąd Ty wiesz, że samochodowy olej silnikowy robi spustoszenie sprzęgła w motocyklu doprowadzając do kosztownych wymian tarcz sprzęgłowych i kłopotów z silnikiem. Piszę to z mojego doświadczenia i nie tylko. Znam sporo ZAWODNIKÓW, którzy używali olej do skrzyń biegów w 2T właśnie silnikowy samochodowy. Sam używam taki olej w silniku mojego syna i nie widzę żadnych kłopotów z tym związanych. Krzakx nie wiem, czy wiesz dokładnie jaka jest różnica pomiędzy olejem silnikowym samochodowym a motocyklowym ? Widzę, że poczytałeś sporo na temat olei, ale doświadczenie raczej masz kiepskie, a przy okazji próbujesz zachęcić do kupna oleju od Ciebie i tu rada przedstaw konkrety jakości oleju, którym handlujesz i kto go używa. Nie pisz proszę, że można mieć wątpliwości co do zakupionych markowych olei .

krzakx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
Motocykl: Huska TE 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: www.endurox.pl
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: krzakx » pn, 1 cze 2009, 16:15

weteran pisze:skąd Ty wiesz, że samochodowy olej silnikowy robi spustoszenie sprzęgła w motocyklu doprowadzając do kosztownych wymian tarcz sprzęgłowych i kłopotów z silnikiem.
Nie napisalem, ze robi spustoszenie. Ale przez nie odpowiednia ochrone moze znacznie skrocic czas eksploatacji tarcz sprzeglowych. Co wyczytalem z serwisowki.
weteran pisze:przy okazji próbujesz zachęcić do kupna oleju od Ciebie i tu rada przedstaw konkrety jakości oleju, którym handlujesz i kto go używa.
Czesto uwazamy, ze lepiej zaplacic kilka zloty wiecej a miec pewna marke. Wg. mnie jest to blad bo mowiac "pewna marka", mowi o czyms co jest ogolnie uznawane w publicznej opini za dobre a ta opinie z kolei ksztaltuje reklama. I tak w PL pewna marka to: Castrol; w UK Carlube; w NL Gulf; w CH Motorex, Midland; w USA BelRay;
Ja staram sie oceniac obiektywnie i do tego z pomoca przychodza mi klasy jakosciowe jakie nadaja niezalezne stowarzyszenia. API, JASO, ISO.
Dlatego ja uwazam, ze lepiej zaplacic odpowiednia cene, ale wiedziec co kupujemy :wink:
Kto go uzywa ? Osobiscie uzywam go juz 1 pelen sezon, teraz leci kolejny. Po tym jak zdal test na mojej maszynie Honda CRF250X, wyszedlem z ta propozyca wsrod moich kolego. I tak teraz na tym oleju lataja takie maszyny jak: KTM 525 EXC, WR250, CRF450, Husky 610TE, quady (w mostach rowniez GULF) Grizzly 700 LE, Kawasaki KLF 300, Linhai 300. Wszyscy sa zadowoleni, i przy grillu robimy kolejne wymiany olejow. Nie wiem czy to duzo czy nie, ale w miare mozliwosci chce sie rozwijac.
weteran pisze:Krzakx nie wiem, czy wiesz dokładnie jaka jest różnica pomiędzy olejem silnikowym samochodowym a motocyklowym ? Widzę, że poczytałeś sporo na temat olei, ale doświadczenie raczej masz kiepskie.
Tak sporo czytam na ten temat.I kazdy z nas powie, zeby trzymac sie serwisowki, a jest tam napisane: Oil Recommendation JASO MA. :drinkers:
Jak praktycznie/doswiadczalnie sprawdzic roznice miedzy olejami? Dla mnie jasne sa cyfry i litery. C'est la vie
weteran pisze:Nie pisz proszę, że można mieć wątpliwości co do zakupionych markowych olei.
Czytaj uwaznie prosze co pisze
krzakx pisze:Moze byl to olej przelewany a nie w orginalnych opakowaniach
Do markowych olei nie mam watpliwosci, tylko do ich przelewania. Jesli kupujemy przelewany od znajomego i mamy do niego zaufanie to ok. Ale jesli kupujemy gdzies w sieci, na 99% to bedzie to co chcemy ale pojawia sie cien watpliwosci, ze np. zamowiony przez Castrol Power GPS do skrzyni w 2T, to nie bedzie Power GPS tylko jakis olej do samochodowych silnikow :rolleyes:
...............
Gulf One Mile at a Time

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: WLD_Wlodi » pn, 1 cze 2009, 22:20

Gdy kupiłem swoją setke, w skrzyni miałem olej niewiadomego pochodzenia. Sprzęgło pracowało super.
Zalałem Lotosa semisyntetic 10W40(takie cyferki podane w serwisówce).
Sprzęgło na zimno ciągło jak głupie. Dopiero jak się moto porządnie nagrzało, to już pracowało bez zarzutu...

Także teraz będe kupować oleje przeznaczone do skrzyni , np. motul transoil expert .

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: weteran » pn, 1 cze 2009, 23:56

krzakx pisze:
weteran pisze:skąd Ty wiesz, że samochodowy olej silnikowy robi spustoszenie sprzęgła w motocyklu doprowadzając do kosztownych wymian tarcz sprzęgłowych i kłopotów z silnikiem.
Nie napisalem, ze robi spustoszenie. Ale przez nie odpowiednia ochrone moze znacznie skrocic czas eksploatacji tarcz sprzeglowych. Co wyczytalem z serwisowki.
weteran pisze:przy okazji próbujesz zachęcić do kupna oleju od Ciebie i tu rada przedstaw konkrety jakości oleju, którym handlujesz i kto go używa.
Czesto uwazamy, ze lepiej zaplacic kilka zloty wiecej a miec pewna marke. Wg. mnie jest to blad bo mowiac "pewna marka", mowi o czyms co jest ogolnie uznawane w publicznej opini za dobre a ta opinie z kolei ksztaltuje reklama. I tak w PL pewna marka to: Castrol; w UK Carlube; w NL Gulf; w CH Motorex, Midland; w USA BelRay;
Ja staram sie oceniac obiektywnie i do tego z pomoca przychodza mi klasy jakosciowe jakie nadaja niezalezne stowarzyszenia. API, JASO, ISO.
Dlatego ja uwazam, ze lepiej zaplacic odpowiednia cene, ale wiedziec co kupujemy :wink:
Kto go uzywa ? Osobiscie uzywam go juz 1 pelen sezon, teraz leci kolejny. Po tym jak zdal test na mojej maszynie Honda CRF250X, wyszedlem z ta propozyca wsrod moich kolego. I tak teraz na tym oleju lataja takie maszyny jak: KTM 525 EXC, WR250, CRF450, Husky 610TE, quady (w mostach rowniez GULF) Grizzly 700 LE, Kawasaki KLF 300, Linhai 300. Wszyscy sa zadowoleni, i przy grillu robimy kolejne wymiany olejow. Nie wiem czy to duzo czy nie, ale w miare mozliwosci chce sie rozwijac.
weteran pisze:Krzakx nie wiem, czy wiesz dokładnie jaka jest różnica pomiędzy olejem silnikowym samochodowym a motocyklowym ? Widzę, że poczytałeś sporo na temat olei, ale doświadczenie raczej masz kiepskie.
Tak sporo czytam na ten temat.I kazdy z nas powie, zeby trzymac sie serwisowki, a jest tam napisane: Oil Recommendation JASO MA. :drinkers:
Jak praktycznie/doswiadczalnie sprawdzic roznice miedzy olejami? Dla mnie jasne sa cyfry i litery. C'est la vie
weteran pisze:Nie pisz proszę, że można mieć wątpliwości co do zakupionych markowych olei.
Czytaj uwaznie prosze co pisze
krzakx pisze:Moze byl to olej przelewany a nie w orginalnych opakowaniach
Do markowych olei nie mam watpliwosci, tylko do ich przelewania. Jesli kupujemy przelewany od znajomego i mamy do niego zaufanie to ok. Ale jesli kupujemy gdzies w sieci, na 99% to bedzie to co chcemy ale pojawia sie cien watpliwosci, ze np. zamowiony przez Castrol Power GPS do skrzyni w 2T, to nie bedzie Power GPS tylko jakis olej do samochodowych silnikow :rolleyes:
Napisałeś, że używasz tego oleju wraz z kolegami, to akurat nie jest dla mnie argumentem odnośnie jakości tego oleju, który według Twojej wiedzy przewyższa o dwie, a nawet o trzy klasy znane markowe oleje. Proszę napisz zatem dlaczego znane firmy produkujące motocykle nie sugerują, aby ich motocykle zalewać właśnie tym olejem ? a według tego co napisałeś o nim to chyba jeden z najlepszych olei. Wiesz jaki jest największy problem tego oleju ? że jest nieznany, a przy tym niepopularny, co oznacza, że trudno go kupić i wyobraźmy sobie sytuację konieczności dolania go do silnika na zawodach nie mając go przy sobie, skąd go weźmiemy ? Napiszę Ci coś jeszcze, w rankingach różnych niezależnych opiniodawców na najlepszy motocykl często zwyciężają producenci tych firm, których nie kupujemy dlaczego ? dlatego, że te opinie nie zawsze są dla nas decydujące, bardziej kierujemy się realiami i dobrymi opiniami znajomych lub znanych autorytetów. I tak mógłbym podać więcej przykładów, a opinie wydawane przez niezależnych opiniodawców i stowarzyszeń, o których piszesz zawsze podparte są różnymi testami i badaniami, tak przynajmniej jesteśmy informowani. Wracając do sedna sprawy napisałeś, że olej silnikowy samochodowy powoduje poślizg tarcz sprzęgłowych i przy tym konieczną ich wymianę a do tego problemy z silnikiem (jakie ?) i może ustosunkujesz się do tego postu
WLD_Wlodi pisze:Gdy kupiłem swoją setke, w skrzyni miałem olej niewiadomego pochodzenia. Sprzęgło pracowało super.
Zalałem Lotosa semisyntetic 10W40(takie cyferki podane w serwisówce).
Sprzęgło na zimno ciągło jak głupie. Dopiero jak się moto porządnie nagrzało, to już pracowało bez zarzutu...

Także teraz będe kupować oleje przeznaczone do skrzyni , np. motul transoil expert .

Olej silnikowy samochodowy w skrzyni biegów motocykla 2T stosuję prawię od zawsze i bez problemów tym bardziej, że kiedyś oleje do motocykli 4T były nieznane, a oleje przekładniowe typu Hipol nie nadawały się. Już kiedyś pisałem, że kupując mój pierwszy motocykl 4T silnik zalewałem olejem Castrol RS był to teoretycznie najlepszy, a przy tym najdroższy olej oczywiście samochodowy.

krzakx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
Motocykl: Huska TE 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: www.endurox.pl
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: krzakx » wt, 2 cze 2009, 17:09

weteran pisze: Proszę napisz zatem dlaczego znane firmy produkujące motocykle nie sugerują, aby ich motocykle zalewać właśnie tym olejem ? a według tego co napisałeś o nim to chyba jeden z najlepszych olei.

Dlaczego ? poniewaz firmy produkujace motocykle sugeruja swoje produkty: Yamaha oleje Yamalube, Honda oleje Pro Honda itd. chyba jasne jest dlaczego proponuja swoje produkty a nie konkurencji... :roll: :roll: :roll:
weteran pisze:Wiesz jaki jest największy problem tego oleju ? że jest nieznany, a przy tym niepopularny, co oznacza, że trudno go kupić i wyobraźmy sobie sytuację konieczności dolania go do silnika na zawodach nie mając go przy sobie, skąd go weźmiemy ?

Produkty Gulfa sa popularne w Holandii, Belgi i na wschodnim wyberzu Angli (Tam wlasnie po raz pierwszy spotkalem sie z tym olejem). Do skrzyn srednio wchodzi 700cm3 i zostaje ci 300cm3 z butelki 1l, ktora wystarczy przy sobie miec na dolewke... bo ile ty chcesz tego oleju dolewac 500cm3? -to juz zmienic a nie dolac :twisted:
Po za tym oleje o takich samych klasyfikacjach jakosciowych mozna mieszac, ale trzeba pamietac, ze istnieje niebezpieczeństwo, że stosowane przez różnych producentów dodatki uszlachetniające mogą wzajemnie niwelować swoje działanie.
weteran pisze:Napiszę Ci coś jeszcze, w rankingach różnych niezależnych opiniodawców na najlepszy motocykl często zwyciężają producenci tych firm, których nie kupujemy dlaczego ? dlatego, że te opinie nie zawsze są dla nas decydujące, bardziej kierujemy się realiami i dobrymi opiniami znajomych lub znanych autorytetów. I tak mógłbym podać więcej przykładów, a opinie wydawane przez niezależnych opiniodawców i stowarzyszeń, o których piszesz zawsze podparte są różnymi testami i badaniami, tak przynajmniej jesteśmy informowani.
Dla mnie badania inzynierow sa wiarygodniejsze niz opinie marketingowcow. Poniewaz sa one tak jak napisales podparte różnymi testami i badaniami.
weteran pisze: Wracając do sedna sprawy napisałeś, że olej silnikowy samochodowy powoduje poślizg tarcz sprzęgłowych i przy tym konieczną ich wymianę a do tego problemy z silnikiem (jakie ?) i może ustosunkujesz się do tego postu
WLD_Wlodi pisze: Gdy kupiłem swoją setke, w skrzyni miałem olej niewiadomego pochodzenia. Sprzęgło pracowało super.
Zalałem Lotosa semisyntetic 10W40(takie cyferki podane w serwisówce).
Sprzęgło na zimno ciągło jak głupie. Dopiero jak się moto porządnie nagrzało, to już pracowało bez zarzutu...
Także teraz będe kupować oleje przeznaczone do skrzyni , np. motul transoil expert .
Skoro nie dziala sprzeglo, to nie dziala silnik jako caly uklad, prawda ? tak pisalem.
Po przeczytaniu m.in tego artykulu http://www.smartsynthetics.com/articles ... utches.htm i wielu innych.
Moge powiedziec, ze problem z sprzeglem na zimnym motocyklu mogl wystepowac poniewaz, wraz ze wzrostem temperatury maleje lepkosc kinematyczna oleju. I tak w nizszych temepraturach olej mial wieksza lepkosc, a wiec mocniej przylegal do sprzegla, slizgajac go. A jak motor sie nagrzal, temperatura oleju wzrosla, a wiec lepkosc zmalala -olej slabiej przylegal do sprzegla, juz nie slizgajac go.
...............
Gulf One Mile at a Time

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: weteran » śr, 3 cze 2009, 22:17

Krzakx widzę, że teraz gubisz się w tym wszystkim, a piszesz jak Ci najwygodniej próbując udowadniać Twoje racje. Przeczytaj dokładnie co napisał WLD_Wlodi
krzakx pisze:WLD_Wlodi napisał(a):
Gdy kupiłem swoją setke, w skrzyni miałem olej niewiadomego pochodzenia. Sprzęgło pracowało super.
Zalałem Lotosa semisyntetic 10W40(takie cyferki podane w serwisówce).
Sprzęgło na zimno ciągło jak głupie. Dopiero jak się moto porządnie nagrzało, to już pracowało bez zarzutu...
Także teraz będe kupować oleje przeznaczone do skrzyni , np. motul transoil expert .

Skoro nie dziala sprzeglo, to nie dziala silnik jako caly uklad, prawda ? tak pisalem.
Po przeczytaniu m.in tego artykulu http://www.smartsynthetics.com/articles ... utches.htm i wielu innych.
Moge powiedziec, ze problem z sprzeglem na zimnym motocyklu mogl wystepowac poniewaz, wraz ze wzrostem temperatury maleje lepkosc kinematyczna oleju. I tak w nizszych temepraturach olej mial wieksza lepkosc, a wiec mocniej przylegal do sprzegla, slizgajac go. A jak motor sie nagrzal, temperatura oleju wzrosla, a wiec lepkosc zmalala -olej slabiej przylegal do sprzegla, juz nie slizgajac go.
chyba, że nie wiesz co znaczy ciągnące sprzęgło, a ślizgające się. A teraz jesli zalaliscie jakis Magnatec lub inny olej samochodowy, to odpowiedzicie sobie na pytanie dotyczacego problemow z sprzeglem lub silnikiem[/quote] Tu wyraźnie napisałeś sprzęgło lub silnik chyba ,że dla Ciebie niema różnicy pomiędzy sprzęgłem a silnikiem. Pisząc o dolewaniu oleju miałem na myśli oczywiście olej do silnika, oleju do skrzyni biegów praktycznie się nie dolewa ( jak niema wycieków). Szanuję ludzi posiadających odpowiednią wiedzę i chętnie nią się dzielących. Napisałeś, że nie można, a więc nie wolno wlewać do skrzyni biegów motocykla oleju silnikowego samochodowego, ja nie twierdzę, że trzeba go lać, ale można i to bez szkody dla sprzęgła i silnika. Każdy ma prawo wyboru jakiego oleju używać, ale oleju do automatycznych skrzyń biegów nikomu nie zaproponowałbym wlać do teleskopów jak Ty to robisz.

ktm_Martin_sx_125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 106
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
Motocykl: Yamaha yz250f' 08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuczno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: ktm_Martin_sx_125 » czw, 16 lip 2009, 15:45

A do aprilli pegaso 125 olej mineralny 80w90 będzie dobry? Mechanik powiedział że tak, ale wątpie w to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”