Najlepszy olej do zawieszenia...

Pytania dotyczące płynów, smarów oraz oleji do Twojego motocykla
Autor tematu
yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Najlepszy olej do zawieszenia...

Post autor: yogi » śr, 19 kwie 2006, 21:22

Jaki olej lejecie do przedniego zawiasu? Czy zwykły amortyzol może być? :lol:

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » śr, 19 kwie 2006, 21:58

Z tego co pamiętam masz KXa-nie lej takich smietników do przednich lag.
Będzie się pienił, utleniał i żywicował. Masz stosunkowo niedrogie oleje Shella, Castrola, BelRay`a-każdy z nich będzie o niebo lepszy od tego o którym mówisz. Dwa razy rozbierałem amortyzatory z weterenów które były zalane prawdopodobnie amortyzolem, pokryte były od środka bardzo grubą warstwą żywicy i syfu, stąd moje zdanie.

Autor tematu
yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » śr, 19 kwie 2006, 22:38

ile dziada w lage wejdzie?? Przyjmując że w butelce jes 0,5l musze kupić ze 2 butelki? Są tam jakieś oznaczenia (w środku) typu ---------max itp?

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 20 kwie 2006, 19:32

Najlepiej kup jak najlepszy olej typu Kayaba, WP, Ohlins, eventualnie zwykły typu Motul. Polecam kupić jak najrzadszy np. o gęstości 2. Oleju wchodzi około, żeby by była przerwa między pokrywką ok 10 cm, na napąpowanej pompce.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » czw, 20 kwie 2006, 20:04

MXrool pisze:... na napąpowanej pompce.

Jakiej pompce? Jest tam jakaś pompka?? Jakie zadanie ona spełnia?

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 20 kwie 2006, 20:15

Ona jest od tłumienia, olej się przez nią przemieszcza i wylatuje sitkami. Jak otowrzysz amor to będzie taki pręt wystawać, wlewając olej ruszaj nim w górę i w dół.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » pt, 21 kwie 2006, 09:36

MXroll, dałeś chłopakowi rady, jak dla super zawodowca z AMA;-)))
Podejrzewam, że Yogi chce zmienić olej we własnym zakresie i zrobić to w miarę tanio i dobrze. Te oleje co Ty wymieniłeś kosztują majątek, a dla amatora to żadna różnica czy ma wlany Ohlins czy Castrol.

Yogi, ja proponuję zrobić tak. Wylać stary olej do naczynia i zmierzyć ile go było (pod warunkiem, że lagi nie ciekły zbyt długo i cały olej nie wyleciał), wtedy będziesz wiedzieć ile wlać świeżego. Tak jest najprościej.
Jeżeli chcesz utwardzić to wlej ciut więcej, np. 50ml, jak chesz miększy przód, to wlej ciut mniej. Co do twardości oleju, to kup oznaczont nr 5, czyli taki najbardziej uniwerslany do off-roadu.
Zmień uszczelniacze na nowe, jak stare puściły i sie zużuły. Zobaczysz, będziesz bardzo zadowolony, a remont będzie Cię kosztować niewiele. Wiem, że to co napisałem, to taka "domowa metoda", ale dla amatora, który śmiga sobie używanym motorkiem i chce sie dobrze bawić bez popadania w nadmierne kodszty, to chyba najlepsze rozwiązanie.
Nikasil.pl

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » pt, 21 kwie 2006, 14:10

MXrool pisze:Najlepiej kup jak najlepszy olej typu Kayaba, WP, Ohlins, eventualnie zwykły typu Motul. Polecam kupić jak najrzadszy np. o gęstości 2.
Też właśnie robie przedni zawias bo miał założone tanie simeringi (Atheny czy Ariette), które szybko zaczęły cieknąć.
Teraz zakłądam jakieś lepsze NTN czy jakoś tak po 50 zł sztuka a nie para oraz kupiłem skarpety Acerbisa specjalne do USD (nie mylić z tymi zakrywającymi całą lage) i mam nadzieję, że to wtrzyma dłużej.

Myślałem o zalaniu Ohlinsem bo w MotoRexie stoi w dobrej cenie lub zamówić orginalny Hondy ale zostało mi jeszcze trochę Arala to zużyje go do końca.
Tego Arala są dwa rodzaje waich 0W i hart 30W które to miesza się w odpowiednich proporcjach aby uzyskać wybraną gęstość.

Jak miałem Yamahe to robiłem około 5/7W i było ok ale CRFa z taką gęstością wdaje się dość twarda.
W Manualu podają ile nalać orginalnego oleju Hondy w zależności od wagi ridera i jego preferencji ale nie piszą jaką ma gęstość.

Wiecie może jakiej gęstości olej powinienem wlać do zawiasu Showa (z jakimśodwróconym cartrigem) w mojej CRFie :?:

mario77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mario77 » pt, 21 kwie 2006, 20:42

5W-tak podaje mój manual

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » pt, 21 kwie 2006, 23:26

mario77 pisze:5W-tak podaje mój manual
Ok dzięx.
Myślę nad zrobieniem jakiejś rzadszej mixtury typu 2/3W i wlania jej w okolicach minimum czyli 330-340 ml i jak będzie mi za miękko będe dolewał bardziej gęstego.

maverick
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 132
Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
Motocykl: CRF250 07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maverick » sob, 22 kwie 2006, 20:10

tylko sprawdz czy oba są te same tzn syntetyk czy minerał
do crf polecam fullsyntetyk i to własnie tak jak jest w manualu 5W

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » sob, 22 kwie 2006, 20:49

maverick pisze:tylko sprawdz czy oba są te same tzn syntetyk czy minerał
do crf polecam fullsyntetyk i to własnie tak jak jest w manualu 5W
Nie no oczywiście, że te same tak jak pisałem wyżej jest to zestaw Arala rzadkiego 0W i gęstego 30W do mieszania.

Jeszcze nie nalałem więc może jednak skuszę się na tego Ohlinsa. :roll:

Masz manual do CRFy??
To sprawdź proszę na której stronie jest o tym, że zalecają 5W bo ja nie moge poszukać w swoim.
Jest tylko coś takiego:
"Use Honda ULTRA CUSHION OIL SPECJAL or equivalent"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”