Informacje o Oleju

Pytania dotyczące płynów, smarów oraz oleji do Twojego motocykla
kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kfilipek » wt, 28 sie 2007, 08:24

gajowy pisze:
To że będę kłopoty po zmieszaniu się olejów dwóch różnych marek jest tak prawdopodobne jak to że ja mam w dowodzie wbite Marija Scharapowa lat 22 :lol:
Gajowy a skąd my możemy wiedzieć, że tak nie jest? Osobiście nie widziałem twojego dowodu :D :D :D :wink:

Salus syntetyk jest lepszy od pół syntetyka i mineralnego oleju i tak jak zapisała Gajowy w większości przypadków możesz stosować oleje syntetyczne i pól syntetyczne. Sprawdź jaki zaleca do twojego sprzętu producent i czy nie widzi przeciwwskazań do stosowania jakiegoś oleju.

PS Nie wiem jak jest z motorami, ale w samochodach z większymi przebiegami nie zaleca się przejścia z olejów mineralnych na syntetyczne może to spowodować rozszczelnienie się uszczelniaczy silnika. To tak na marginesie.
Sądzę, że w moto nie powinno być z tym problemu z powodu częstszych wymian olejów (lepsze parametry) i napraw silnika (uszczelnienia w lepszym stanie). Jak się mylę to krzyczcie żebym jakiej gafy nie popełnił :D

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » wt, 28 sie 2007, 09:30

Kurcze, będę musiał zrobic skan dowodu, zasadniczo to ja mam na imię Jarek i mam 33 lata :lol:
Co do lania syntetyków-moim zdaniem szala przechyla się na ich korzyść. Jeśli po otwrciu dekla zaworowego nie ma sajgonu, jest jako taki klar to ja nie wacham się by zalewać syntetykiem, i w aucie używanym i w motocyklu. Mniej się boję w motocyklu ze względu na inne ułozyskowanie wału. Jak pójdą uszczelnienia-znaczy że były już wyjechane i i tak prędzej czy później byłyby do wymiany. Jak pójdzie co innego-znaczy że i tak było liche, więc nie ma co maskowac prawdziwego stanu rzeczy.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Salus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 227
Rejestracja: wt, 23 sty 2007, 20:35
Motocykl: Rm-Z 250 || 08'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Salus » wt, 28 sie 2007, 12:02

Dzięki kflipek i Marija Scharapowa :P (Gajowy) :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”