Co do oliwiarki to wszystkim nie majacym nadmiaru kasy , polecam wykonamie samodzielne tego urządzonka.
Potrzeba ,
-Zbiorniczek , butelka z duzym wlewem (dla wygody ,ale i mały dobry )
np. od płynu hamulcowego z samochodu.Albo z motocykla ..
Może to być dowolny zbiornik i wkrecona tylko końcówka do wężyka.
Zaleznie od miejsca gdzie ma sie znajdowac i od fantazii konstruktora wygląd może byc dowolny.
-Kawałek węzyka ze szrotu od auta np. spryskiwacza. Albo za sklepu igieilt. Sa takie z grubymi ściankami fajne ...
Średnica wewnetrzna nie musi byc duża. Ok. 4-5mm.
Zew. dowolna
-Zaworek do tej rurki. Do regulacji ilości wypływajacego oleju. Może byc ze sklepu akwarystycznego .
Albo dla profi
. Z jakiegoś sklepu z urzadzeniami automatyki przemysłowej.
-Drugi zaworek do recznego otwierania i zamykania wypływu oleju.
Albo zaworek podciśnieniowy ( kranik motocyklowy , skuterowy)
, albo elektrozaworek np.....
Te podłaczone odpowiednio do gaznika lub elektryki.
-Kawałek rurki z półtwardego plastiku . Służący jako dysza . Zakończenie tego węzyka. Doprowadzającego olej do łańcuchu przy tylnej zębatce.
Mały kilkunastocentymetrowy kawałek rurki wpasowanej w tą główna do jej srodka. A półtwardzej ,żeby nie latała ( drgała ) i olej kapal dokładnie tam gdzie powinien.
A nie twardzej jak polistyrem. Żeby nam niepekła pd wibracji czy jakiegoś patyka co przychaczy.
Warto ściąc końcówke pod katem jak rurki od przelwów w moto.
To zapewnia odpornośc na przypchanie brudem.
Umocowac do wachacza i ustawic by olej kapał na łańcuch . Tam gdzie łańcuch naszedł już na tyną zabatke . I zamocować.
Siła odśrodkowa wepchnie olej do łańcucha na cay
Potem trzeba to wszystko ładnie połączyc do kupy.
Najlepiej podpatrując jak jest doprowadzony wężyk z olejem do zębatki w orginale . I mamy oliwiarke \:D/
Zaworki i zbiornik umieszczamy tam gdzie nam pasi. To drugie zazwyczaj pod siedzeniem.
Zamiast kupować horendalnie drogiego Scootoilera . Ach ta cena :axe:
Można dosłownie za darmo miec prawie to samo .
I potem oszczędzać na drogich sprayach i zestawach łańcuchowych.
Olej robi kap, kap z oliwiarki co jakis tylko czas . Ale to wystarcza by łańcuch cały czas był nasmarowany. I długo słuzył.
Jak za mokry przykręcic .Jak za suchy odkręcić zaworek...
:rolleyes:
Nie bez znaczenia w wyczynia są zmniejszone opory wewnętrzne w łańcuchu.
Wiadomo jak nieraz suchy łańcuch ciężko rekami zgiąć.
To strata paru kucyków dla silnika koledzy mili.
Dla ciekawskich informacja. Że keta o-ring zabiera ok 2 kuce w porówmaniu do bez o-ring.
Wnioski z tego sa proste ...
Robert