DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW!
Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu http://forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=20&t=9755


Od dzisiaj możecie dziękować za każdy post. Dostępna jest łapka w górę w każdym napisanym poście.

Napęd do CRF250 - pod jazdę enduro

Pytaj o wszystko co zwiazane z napędem, łańcuchem, zębatkami
Awatar użytkownika
major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Napęd do CRF250 - pod jazdę enduro

Post autor: major000 » czw, 15 sie 2013, 19:24

Kre_K pisze:ja nie wiem co Ty tam obliczasz znowu,ale wiem ile takich zestawów zjezdzilem w lesie na roznych motocyklach i niestety chociaz bardzo bys chcial zebym sie mylil,nie myle sie.
btw. nic dziwnego,ze w cwiartce 2t nie odczules róznicy,ale wyglada na to,ze nie odczuwasz tez roznicy miedzy cwiartka 2t a 4t :oops:
Nie pisz takich herezji na publicznym forum bo normalnie wstyd. Straty mocy są minimalne, amator nawet tego nie wyczuję. Nie wspominam już ile łańcuchów bezoringowych zjedziesz w sezonie a ile oringowych. Jeśli ci motocykl "strasznie muli" to proponuję częściej remonty silnika robić a nie zwalać winę na łańcuch :shock:

Awatar użytkownika
RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Napęd do CRF250 - pod jazdę enduro

Post autor: RafQ » pt, 16 sie 2013, 00:12

U mnie doskonale sprawdził się o-ringowy Renthal wraz z zębatkami (tył aluminium ale nie pamiętam ile zębów).Tak jak koledzy pisali polecam stosunkowo krótkie przełozenie.Na jakich dokladnie jezdze musialbym sprawdzic,bo chwile mam juz ten naped i nie pamietam.Czy osłabia moto? Jako amator wyczujesz moze minimalna różnice lub żadną.
Jak jesteś zawodowcem że cisniesz non stop na odcince,to pewnie nie jest to idealne kombo na tor.Wątpie jednak żeby amatorowi brakło mocy w ćwiartce 4t przy jeździe enduro przez sam napęd :] .
Polecam go ze względu na to że dobrze sie trzymał chociaż może są lepsze rozwiazania w podobnej cenie.Niemniej jednak ja byłem zadowolony.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

Awatar użytkownika
Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Napęd do CRF250 - pod jazdę enduro

Post autor: Kre_K » pt, 16 sie 2013, 01:54

Herezji mowisz kolego?
A co ja tutaj heretycznego napisalem?
Bo dla mnie herezja jest jezdzenie cwiartka po lesie i szukaniu ratunku w zebatkach.
Skrzyni biegow nie oszukasz to jest primo.
Najlepiej kolorowy x-ringowy lancuch plus ladne zebatki w kolorze stroju od zony (coby pasowalo) i 6,7 stowek poplynie.
Nizej ktos uzyl slowa klucz:amator.
Idac tym tropem amatorowi komletnie nie jest potrzebny tak guruby zestaw do tak slabego motocykla,bo ten,ktory ja zaproponowalem za 350 zl.skonczy sie PRZY AMATORSKIEJ jezdzie niewiele szybciej niz ten wypasiony,kolorowy.


Major-o stan mojego sprzetu sie nie boj,a jak masz watplliwosci to jestem 17,18 w obornikach na zgrupowaniu z Wojcikiem-zapraszam
---------------------------

Awatar użytkownika
major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Napęd do CRF250 - pod jazdę enduro

Post autor: major000 » pt, 16 sie 2013, 09:30

To jest chyba logiczne że przełożenie końcowe ustawia się pod teren w jakim jeździsz, tym bardziej że producent każdego motocykla offroad przewiduję różne kombinację zębatek przód i tył. Nie trzeba wywalać 6-7 stów na dobry napęd, za 450-500zł skompletujesz zestaw który w tym motocyklu długo pożyję.
Trenować możesz z samym Błażusiakiem ale nie pisz że łańcuch może znacząco wpływać na moc motocykla.

Awatar użytkownika
Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Napęd do CRF250 - pod jazdę enduro

Post autor: Kre_K » pt, 16 sie 2013, 11:49

major000 pisze:To jest chyba logiczne że przełożenie końcowe ustawia się pod teren w jakim jeździsz, tym bardziej że producent każdego motocykla offroad przewiduję różne kombinację zębatek przód i tył. Nie trzeba wywalać 6-7 stów na dobry napęd, za 450-500zł skompletujesz zestaw który w tym motocyklu długo pożyję.
Trenować możesz z samym Błażusiakiem ale nie pisz że łańcuch może znacząco wpływać na moc motocykla.
Herezji ciag dalszy widze.
Chcesz mi powiedziec,ze idac po nowa crf w kartonie moge powiedziec panu ,ze chce miec 52 zeby na tyle i 11 przod?I takie zebaki bede mial?wariat :rolleyes:
To jest japonia,w ktorej dziennie produkuja setki takich crf i maja to w dupie,ze polski mirek chce miec naped pod kulanie sie po lasach i lakach,bo to nie ktm,gdzie kupisz sobie z powerpartsa wydech z podnozkami i toster,co ci na grzance logo wypali.

I bede pisal,ze xringi czy oringi zakladane do setek albo cwiarek 4t zamulaja motocykl,bo nawet jakbyscie rzucali tu wykresami popartymi badaniami,tak jest i juz.
To samo tyczy sie baloniastych opon o pomylnej szerokosci,ktore w przypadku tych 2 sprzetow dzialaja jak kotwica.

Koncze,bo wszyscy pozjadali rozumy od siedzenie na forum.
---------------------------

Awatar użytkownika
major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Napęd do CRF250 - pod jazdę enduro

Post autor: major000 » pt, 16 sie 2013, 20:43

Widzę że należysz do grona ludzi wyznających zasadę " nie, bo nie". Sugeruję poczytać trochę literatury naukowej, a w twoim przypadku głownie "service manual", pojeździć jeszcze kilkanaście lat i może zmienić mentora, a wtedy porozmawiamy. A tymczasem żyj w swojej błogiej niewiedzy. :shock:

Awatar użytkownika
Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Napęd do CRF250 - pod jazdę enduro

Post autor: Kre_K » pt, 16 sie 2013, 23:54

Echh szpecu Ty to jestes :mrgreen:
---------------------------

Awatar użytkownika
tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Napęd do CRF250 - pod jazdę enduro

Post autor: tobiasz86 » sob, 5 paź 2013, 14:15

U mnie zbliża się wymiana i nie wiem co zrobić, aktualnie mam Renthal R1 bezoringowy i jestem mega zadowolony. Kupiłem wraz z motorem i przelatałem dwa sezony, nie wiem ile wcześniej był eksploatowany. Jest sens kupowania droższego oringowego skoro przy moim natężeniu jazdy "zwykły" wytrzymuje ponad dwa sezony?
Zastanawiam się nad CZ520H i DID520DZ, rozważam również Renthal R1 i RK520MXZ4 chodź ze względów finansowych wolałbym któryś z tańszych.
Potrzebuję również zębatkę tylną, w tej chwili jeżdżę na WRP aluminiowej i również sprawuje się bez zarzutów i ma dobrą cenę.
Co byście polecili, dobrze było by się zmieścić w trzech stówkach.

Awatar użytkownika
DOMIELSON
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: sob, 23 cze 2012, 10:01
Motocykl: yzf 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Napęd do CRF250 - pod jazdę enduro

Post autor: DOMIELSON » sob, 5 paź 2013, 15:37

DID wzmocniony bez oringu i stalowe zebatki. Tyle.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3143
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Napęd do CRF250 - pod jazdę enduro

Post autor: Majster128 » sob, 5 paź 2013, 15:45

DOMIELSON pisze:DID wzmocniony bez oringu i stalowe zebatki. Tyle.
W takim zestawie po sezonie jazdy na torze (bez błota) napęd idzie w kosz.
Remonty silników, zawieszeń, tulejowanie, honowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. tel. 607198003
Zachęcam do obejrzenia mojej galerii

Awatar użytkownika
DOMIELSON
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: sob, 23 cze 2012, 10:01
Motocykl: yzf 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Napęd do CRF250 - pod jazdę enduro

Post autor: DOMIELSON » sob, 5 paź 2013, 20:37

Kolega pisał o enduro i w miarę tanim napędzie. Proszę o przeczytanie w całości posta zanim zaczyna się wypowiedź. Myślę że taki napęd, wnioskując po opisie forumowicza i szybkości poprzedniego zużycia napędu wynikającą prawdopodobnie z czestotliwosci jazdy jak i parkowania gazu będzie odpowiedni.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3143
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Napęd do CRF250 - pod jazdę enduro

Post autor: Majster128 » sob, 5 paź 2013, 21:48

W błoci łańcuch bezoringowy zużywa się szybciej.
Rozumiem, że wg. Ciebie przejeżdżając motocyklem dwa sezony na łańcuchu przy bardzo małej częstotliwości wyjazdów to dobry wynik?
Jak dla mnie to wyrzucenie kasy w błoto (przez poprzedniego właściciela).
Łańcuch R1 to najwyższa połka łańcuchów bezoringowych, a mimo to padł po 2 sezonach. O częstotliwości jazdy niech wypowie się Tobiasz.
Teraz chce zakupić bezoringowy jeszcze słabszy od R1.
Prawda jest taka, że dwa napędy słabej jakości kupione np. za 300 zł (razem 600zł) przeżyją tyle co porządny napęd za 400 zł.
Tym bardziej w enduro. Oszczędzając na napędzie i tak zawsze będziesz w plecy.
Remonty silników, zawieszeń, tulejowanie, honowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. tel. 607198003
Zachęcam do obejrzenia mojej galerii

ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”