Skracanie łańcucha i dobór zębatki. Honda CR 250 2000r

Pytaj o wszystko co zwiazane z napędem, łańcuchem, zębatkami
Autor tematu
xPatryKx
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: wt, 23 lut 2010, 15:13
Motocykl: Honda CR 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Skracanie łańcucha i dobór zębatki. Honda CR 250 2000r

Post autor: xPatryKx » śr, 22 gru 2010, 16:49

Witam panowie! 8) Mam pytania:
1. Możecie mi poradzić jak mam skrócić łańcuch? Kupiłem nowy 118 ogniw i wydaje mi się, że za bardzo wisi. W ogóle jest jakiś wyznacznik tego, że łańcuch jest za długi?
2. Jaką mi polecacie zębatkę na przód. Poprzednio miałem 13:49, a teraz kupiłem na tył 51 i nie wiem, czy zostawić z przodu 13, czy założyć inną?
Pozdrawiam i wesołych świąt wszystkim życzę! :drinkers:

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skracanie łańcucha i dobór zębatki. Honda CR 250 2000r

Post autor: Ce eRa » śr, 22 gru 2010, 17:20

13 z przodu musi być bo jak dasz 12 to ci ślizg szybko zje i łańcuch sie bedzie szybciej zużywał.Jak myślisz że ma za mało mocy to wstaw 55-56 do tyłu.Łańcuch ma mieć taki luz jak podają w serwisówce, bądź jeśli jej nie ufasz to luz łańcucha 5cm(góra-dół).Łańcuch jest za długi wtedy kiedy go zakładasz na nowe zębatki, odpowiednio napinasz i masz napinacz mniej więcej za połową skali napinacza.Wtedy skracasz o oczko i masz napinacz u początku skali.Wtedy już tylko nasmarować kujawskim :mrgreen: i ogień.

Autor tematu
xPatryKx
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: wt, 23 lut 2010, 15:13
Motocykl: Honda CR 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skracanie łańcucha i dobór zębatki. Honda CR 250 2000r

Post autor: xPatryKx » śr, 22 gru 2010, 18:02

Spoko, dzięki. :) Za mało mocy to on nie ma. :evil: :mrgreen: Myślałem raczej nad 14, czy lepiej by się nie komponowała, czy 13 nie stoi na przeszkodzie.
Jeszcze odnośnie drugiego pytania, masz jakiś patent jak skrócić łańcuch, wybić ten sworzeń domowymi sposobami? Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam! :wink:

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skracanie łańcucha i dobór zębatki. Honda CR 250 2000r

Post autor: Lanrets » śr, 22 gru 2010, 18:11

Szlifujesz ogniwo z góry i wybijasz ;)

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skracanie łańcucha i dobór zębatki. Honda CR 250 2000r

Post autor: Reniek » śr, 22 gru 2010, 19:07

Lub imadełko z oczkiem O <----- wkładasz na to i wybijasz punktakiem :) lub jak kolega napisał .
To są dwa sposoby jakie znam i jakie działają na 100%

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skracanie łańcucha i dobór zębatki. Honda CR 250 2000r

Post autor: Ce eRa » śr, 22 gru 2010, 21:07

xPatryKx pisze:Myślałem raczej nad 14, czy lepiej by się nie komponowała, czy 13 nie stoi na przeszkodzie.
zależy gdzie chcesz jeździć.jak enduro(a'la błażusiak) to wsadź 13, bo będzie trochę wolniejszy i mocniejszy w dolnym zakresie obrotów.jak tor(zależy jeszcze czy szybki czy techniczny) gdzie liczy się prędkość to 14.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Skracanie łańcucha i dobór zębatki. Honda CR 250 2000r

Post autor: amator » czw, 23 gru 2010, 00:03

Ce eRa pisze:
xPatryKx pisze:Myślałem raczej nad 14, czy lepiej by się nie komponowała, czy 13 nie stoi na przeszkodzie.
zależy gdzie chcesz jeździć.jak enduro(a'la błażusiak) to wsadź 13, bo będzie trochę wolniejszy i mocniejszy w dolnym zakresie obrotów.jak tor(zależy jeszcze czy szybki czy techniczny) gdzie liczy się prędkość to 14.
Honda ma dedykowana zębatkę przednia 13 i taka ma być. na 14 jest za szybki i są kłopoty z dołem.
Ce eRa pisze:13 z przodu musi być bo jak dasz 12 to ci ślizg szybko zje i łańcuch sie bedzie szybciej zużywał.
Tu ma 200% racji. Ponadto na zębatce 12 ląńcuch szybko i niepostrzeżenie przepiłuje slizgacz i wahacz zarazem
Ce eRa pisze:Jak myślisz że ma za mało mocy to wstaw 55-56 do tyłu.Łańcuch ma mieć taki luz jak podają w serwisówce, bądź jeśli jej nie ufasz to luz łańcucha 5cm(góra-dół).
Ale tu już nie masz racji. Największa zębatka do hondy to 52 zęby. Natomiast jeśli wstawiłbyś zębatkę 55-56 zębów wtedy zębatka szorowała by bezposrednio za prowadnicę łańcucha ,która jest bardzo blisko tej zębatki i naprowadza łańcuch na nią . luz łańcucha mierzymy wkadając 3 palce między wahacz a łańcuch w miejscu gdzie kończy się ślizgacz łańcucha.

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skracanie łańcucha i dobór zębatki. Honda CR 250 2000r

Post autor: Ce eRa » pt, 24 gru 2010, 11:03

Sory za błąd.Zawsze jak coś pisze to pisze to tak jakbym pisał o swoim sx'ie.
Dzięki amator!

Autor tematu
xPatryKx
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: wt, 23 lut 2010, 15:13
Motocykl: Honda CR 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skracanie łańcucha i dobór zębatki. Honda CR 250 2000r

Post autor: xPatryKx » sob, 25 gru 2010, 15:01

Witam! Na początku dzięki wszystkim za odpowiedzi i jeszcze raz wesołych świąt! :)

~~Tą część w pośpiechu można pominąć! :o ~~
Święta pełną parą. Mój młodszy brat oczywiście nie może znaleźć sobie żadnego twórczego zajęcia... Jednak wpadł na genialny pomysł, który realizowałem już dla niego w zeszłym roku. Od samego rana zawraca mi głowę kuligiem za cross-em... No i przekonał mnie. Poszedłem się zabrać za zrobienie sprzęta. Tu i tam coś trzeba było poprawić, no i oczywiście skrócić i założyć łańcuch. Jednak zwątpiłem, czy aby na pewno wszystko jest na cacy..?

~~Konkrety 8) ~~
Gdzie dokładnie się mierzy luz łańcucha? Między górną częścią wahacza, za ślizgiem, a łańcuchem pociągniętym do góry?

I czy łańcuch zapinamy na zębatce, czy po zapięciu dopiero na nią go wciągamy? Ponieważ skróciłem łańcuch o 2 ogniwa(1 wewnętrzne i 1 zewnętrzne) i po założeniu był na początku skali jeszcze za luźny, a po przymierzeniu, gdybym go skrócił jeszcze o 2 ogniwa to bym nie dał rady go zapiąć.

Pozdrawiam! :wink:

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skracanie łańcucha i dobór zębatki. Honda CR 250 2000r

Post autor: Ce eRa » sob, 25 gru 2010, 17:14

xPatryKx pisze: po założeniu był na początku skali jeszcze za luźny, a po przymierzeniu, gdybym go skrócił jeszcze o 2 ogniwa to bym nie dał rady go zapiąć.
To znaczy że dobrze skróciłeś :D
xPatryKx pisze:I czy łańcuch zapinamy na zębatce, czy po zapięciu dopiero na nią go wciągamy
Raczej nie ma znaczenia, ważne abyś go dobrze zapiął, tak aby się sam nie ''wypiął'' :lol: podczas jazdy :D
Ja na przykład zapinałem łańcuch zawsze jak był na zębatce bo mi było wygodniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”