Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Pytaj o wszystko co zwiazane z napędem, łańcuchem, zębatkami
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Post autor: WLD_Wlodi » sob, 9 paź 2010, 14:33

adigromb pisze:Witam poszukuje napędu do mojej hondy cr 125, mam pare pytań:
Jaki łańcuch proponujecie bezoringowy czy oringowy? Bo słyszałem ze do setek nie zakłada sie oringowych.
Oraz co oznacza symbol 520 który mam wybity na tym łańcuchu co mam teraz.Wiem ze rozmiar lecz a jaki wymiar chodzi ?
Nie kupuj zwykłego łańcucha przeznaczonego do 125, bo rozciąga się jak szmata, kup bezoring do 250 albo i większych.
Bezoring do 500cc dida kosztuje ok 360zł, mam taki w secie i się nie wyciąga, a miałem zwykły łańcuch do 125 dida, to po każdym treningu łańcuch ciągnął sie po ziemi.

klubowicz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: wt, 31 mar 2009, 22:46
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Post autor: klubowicz » sob, 9 paź 2010, 23:19

Ce eRa pisze: ja osobiście jeżdże 3-ci sezon na WRP o-ringowym i następny też na nim przejeżdże-sezonowo robię ok. 40mth.
To dziwne że robisz tylko 40 godzin w sezonie a wcześniej w innym temacie viewtopic.php?f=3&t=17296&p=140886#p140886 pisałeś
Ce eRa pisze:
amator pisze:kozak potrafi wyjeździć jeden pełen zbiornik na jedna jazdę
Hehe a ja wyjeżdżam 2-3 baki w niedzielny wypad,a kozak ze mnie żaden.
2-3 baki w jedna niedzielę czyli 2-3 motogodziny a przez cały sezon tylko 40 motogodzin? To sie nie trzyma kupy , po raz kolejny złapałem Cie na przechwalaniu się :ANAL: :lol:

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Post autor: Ce eRa » ndz, 10 paź 2010, 14:59

Nie jeżdżę co niedziele.Tylko wtedy jak jest czas, pogoda i przede wszystkim mi sie chce.
Nie rozumiem twojej wypowiedzi że złapałeś mnie kolejny raz na przechwalaniu się.Gdzie ja sie tu przechwalam?I kiedy był pierwszy raz skoro ten jest kolejny?Jak sprawia Ci to radochę że zaśmiecasz forum i zabierasz ludziom cenny czas to gratulacje! Dotarłeś do celu!
A jak nie masz zamiaru nic wnosić do tematu to daruj sobie te bezsensowne zaczepki do wywoływania kłótni.
Skoro sobie szydzisz ze mnie że jeździć nie umiem to wklej na forum swoje zdjęcia albo filmy.

Amen77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: czw, 12 mar 2009, 09:44
Motocykl: EXC-R 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznan
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Post autor: Amen77 » czw, 21 paź 2010, 09:09

Do 450tki jak masz problem z nadmiarem mocy daj 48 na tyl i do lasu bedzie ok. To czesty wybor do Cross Country. Musisz jednak pamietac, ze jak podjedziesz zebatke to wymienia sie caly zestaw napedowy... bo zniszczona zebatka - niszczy lancuch i vice versa.
Co do wagi to dobra zebatka stalowa ultralekka wystarczy dla kazdego i nie jest duzo drozsza od dobrej alu.. w alu jest pewien problem ze naprawde potezne motocykle i atv.. moga je poprostu rozwalic.. przy ostrym starcie np.. Ja uzywam olkowe i jest ok , choc sa opinie glownie firm konkurencyjnych ze nie sa az tak dobre hehe. Na przod zalozyl bym tez sunline, renthal etc. stalowe, napewno dobre.
Alu nikt normalny nie zaklada poza top zawodnikami . Bo i po co.. te gramy komu za cene duzo szybszego zuzycia.

Np Moj zestaw teraz to lancuch RK i zebatki grosskopf. Nastepny bedzie pewnie EK lancuch bo akurat taki lezy kolo mnie.. DiD tez bym zalozyl bez wahania ale oryginalny, pewny.

Musisz pamietac ze przy prawdziwej jezdzie off road bardzo szybko zrozumiesz ze mozliwosc podniesienia motocykla na kolo.. to podstawa.. dajac za mala zebatke tylnia spowodujesz ze podrywanie bedzie trudne.. czasem niemozliwe.. A wiele przeszkod awaryjnie niestety trzeba pokonac podnoszac przod moto i to naprawde szybko.

Co do lancuchow to napewno dobre sa EK uzywane przez team geico jesli to kogos interesuje w USA. Sprzedaje je olek i polowa sklepow w PL, DiD i RK nastepne pewne marki.. tez prawie wszyscy sprzedaja. EK uzywa moj zawodnik Sebiastiam Rymacki i bardzo chwali. C-Z bywa roznie. Dyna Chains nie znam z praktyki.
Ja uwazam ze do KTM tez bardzo dobre lancuchy ma KTM.. :)

Did mial duzo podrobek na to trzeba uwazac.
Autoryzowany serwis i tuning zawieszeń KYB, Ohlins // Serwis: WP, Showa, Elka.Tuning marek: Racetech, Pro Circuit, Factory Connection<br>
http://www.lastlap.pl THOR, FOX, ASTERISK, SIDI, EVS, GAERNE, AIROH, 661 w super cenach!</br>

kuba14153
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: sob, 16 paź 2010, 21:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Post autor: kuba14153 » śr, 27 paź 2010, 21:52

Witam łancuchy YBN sa jak na jabardziej ok jeździłem na nim bardzo długo mysle ze jak kupisz bedziesz zadowolony :D
Kiedy Widze Cross-a Z Dala to Mi trochu odpierdal*

ForestRider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 189
Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
Motocykl: Kxf 250
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Post autor: ForestRider » sob, 27 lis 2010, 09:33

Witam. Czy podany niżej zestaw napędowy będzie dobry do sety? Głownie chodzi mi o to że zestaw ten zawiera łańcuch x-ringa który sam kosztuje około 300 zł a ten zestaw 260 czy może jest błąd w opisie? Albo możecie podać mi konfiguracje w tej kasie do 300/350zł. Pozdrawiam

http://allegro.pl/ir-zestaw-napedowy-su ... 30677.html
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca" :D
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Post autor: WLD_Wlodi » sob, 27 lis 2010, 12:11

ForestRider pisze:Witam. Czy podany niżej zestaw napędowy będzie dobry do sety? Głownie chodzi mi o to że zestaw ten zawiera łańcuch x-ringa który sam kosztuje około 300 zł a ten zestaw 260 czy może jest błąd w opisie? Albo możecie podać mi konfiguracje w tej kasie do 300/350zł. Pozdrawiam

http://allegro.pl/ir-zestaw-napedowy-su ... 30677.html
Xring będzie mulił sete, nie mówiac już o roczniku 199x .

W tych pieniądzach to łańcuch Did bezoring 520 do 125cc(u mnie wytrzymał niecałe 20mth), lub do 250cc + do tego zębatki stalowe.

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Post autor: Big » pn, 29 lis 2010, 22:37

Po prostu niech załozy mocny łańcuch non o-ring.
Np. nie DID Standard ,za 100zł , tylko DID Super wzmocniony za 250zł.

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Post autor: enduroguy » wt, 30 lis 2010, 21:40

Zakladaj x-ring nie daj sie nabrac na glupi chwyt marketingowy (chyba ze masz kasy za duzo). Waski lancuszek jak DID Vt2 enduro spokojnie nadaje sie do setki i amator na bank nie bedzie narzekal na spadek mocy. Na okres jesienno-zimowy w zyciu bym bez-oringowego lancucha nie zalozyl, bo w stanie dobrym to on jest przez pierwsze 10 motogodzin.
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

michallyz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: ndz, 15 lut 2009, 22:50
Motocykl: YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Raków k/ Staszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Post autor: michallyz » ndz, 9 sty 2011, 20:19

elo, sory za offtop ale nie chciałem o pierdołe zakładać nowego tematu, a mianowicie gdy jade swoją yz 125 na 4, 5 biegu powolutku ( np kawałek asfaltu sie trafi do przejechania i sie tylko pierdzi) to łańcuch wpada w wibracje i sie tłucze strasznie, gdy sie zredukuje bieg ze motor żwawo rwie do przodu to nie ma tego problemu, dzieje sie to tylko gdy sie go "zamula", czego to jest wina?? napęd jest jeszcze ho ho ho w 85 %, naciąg łańcucha też książkowo.

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Post autor: Kajec » pn, 10 sty 2011, 12:16

Zobacz czy zębatki nie mają luzu co może w pewnym momencie prowadzić do drgań itd.... jaki masz łańcuch założony ??

michallyz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: ndz, 15 lut 2009, 22:50
Motocykl: YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Raków k/ Staszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Post autor: michallyz » pn, 10 sty 2011, 14:14

zębatka przednia ma lekki luz nie wiem wogóle czym to jest spowodowane?? próbowałem 2 inne zębatki takze mają lekki luz na boki, tzn że co wałek mam wyrobiony?? frezy git wg mnie nie widać śladów zużycia na wałku, łańcuch D.I.D bez oringowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”