Strona 1 z 2

Ciśnienie w oponkach

: ndz, 8 maja 2005, 23:04
autor: Brodi
Właśnie rozmawiałem z kolega Charinem o ciśnieniu w oponkach w crossach. Potem zacząłem szukać jakiejś fachowej informacji o ciśnieniu w oponach crossówek i nie znalazłem :mrgreen:

jak ktoś znajdzie coś fachowego to pdepnijcie linka poniżej bo podania ludowe mowią, że cisnienie powinno oscylować koło 1 bar w zależności od nawierzchni, na twardej wieksze ciśnienie a na miekkim niższe. :?:

: wt, 24 maja 2005, 19:16
autor: Brodi
sam sobie odpowiedziałem :D
info o ciśnieni w oponkach:

http://www.dunlopmotorcycle.com/infocen ... dfacts.asp

ciśnienie podane w PSI :lol:

art już niedługo przetłumacze i umieszczę na stronie 8)

: wt, 24 maja 2005, 19:57
autor: Charin
Witam!
Jesli ktos ma problemy z przeliczaniem to prosze: http://www.cyfronet.krakow.pl/rowery/ciskal.html - przelicznik jednostek ciśnienia

Jakie ciśnienie w oponach

: śr, 6 cze 2007, 10:14
autor: no_sleep
Witam jakie powinno być cisnienie w oponach
Mam honde CR 125 opony wymiar tył 110/100 18
przód 90/90 21

: śr, 6 cze 2007, 12:11
autor: Heiduk
Ja mam od 0,8 do 1 atmosfery

: śr, 6 cze 2007, 16:12
autor: To.mek
A tłok zmierz linijką i git :lol:
Ja jeżdżę ok. 1atmosfery, na piach/błoto zmniejszyć trzeba.

: śr, 6 cze 2007, 17:52
autor: Setyk
1 atmosfera?! Tak malo? Nie znam sie, ale ja w rowerze mam nawet wiecej.

: śr, 6 cze 2007, 19:03
autor: gajowy
Przód 1,1, tył 0,8-0,9.
Ciekawostka, pytałem się ostatnio trialowców jak u nich z ciśnieniem (bez trzymaczy opon, bezdetkowe)-0,3.

: śr, 6 cze 2007, 19:14
autor: Pomyk
Najbardziej uniwersalnie to przód 1 a tył 0,8 0,9 ,jak inne warunki to trzeba spuścić.

: czw, 7 cze 2007, 08:53
autor: Big
Cisnienie takie jak Ci pasi . Zalezy tez ile wazy sprzet i ile ty.
Jaka nośnośc opony, rodzaj bieznika. I przede wszystkim jaki teren .
jak ustawione zawieszenie ?
I czy to np. błoto w enduro na próbie typu trial , czy szybka jazda po torze???
Błoto a błoto, to nie to samo.
Poza tym po błocie , może byc zupełnie twardy teren ...?
Trzeba tez zaleśc kompromis. Pomiedzy zwiekszonymi oporami toczenia a przyczepnościa.
Ogólnie jesli nie jeżdzisz w zawodach i dla dobrego wyniku.
To raczej niezbyt niskie.
Chyba ,że ci nie szkoda obręczy. I masz musy a nie dętki co sie dziurawia jak wiadomo.
To mozna i amatorsko na małym cisnienu latac.

Robert

Re: Przeszkody itp...

: pt, 3 paź 2008, 18:55
autor: AdaMX
A wie może ktoś z was jakie powinno być dokładnie ciśnienie w kołach?

Re: Przeszkody itp...

: pt, 3 paź 2008, 19:26
autor: dominik_cr
no nie wiem dokladnie ale mi tumaczyli ze jak sie zuci opone to powinnas sie odbijac to tak napompuj zeby sie odbijala