Michelin Enduro Competition III
-
Autor tematumarekkrk
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2006, 22:56
- Motocykl: KTM EXC-F 350 2015
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Michelin Enduro Competition III
Witam
Czy ktoś używał w/w opony?
Chciałbym zapytać o wrażenia z jazdy, opinię o wytrzymałości opony itp, oraz porównanie do S12
Jeżdżę 450 EXC, sporo gór, lasy, czasem piach i asfalt też się zdarzą - generalnie górskie enduro
Obecnie jeżdżę na Michelin S12, i uważam ją za dobrą gumę, ale zastanawiam się nad czymś innym.
Nie interesują mnie specjalnie inne opony, ani tzw. stosunek jakości do ceny
Czy ktoś używał w/w opony?
Chciałbym zapytać o wrażenia z jazdy, opinię o wytrzymałości opony itp, oraz porównanie do S12
Jeżdżę 450 EXC, sporo gór, lasy, czasem piach i asfalt też się zdarzą - generalnie górskie enduro
Obecnie jeżdżę na Michelin S12, i uważam ją za dobrą gumę, ale zastanawiam się nad czymś innym.
Nie interesują mnie specjalnie inne opony, ani tzw. stosunek jakości do ceny
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Michelin Enduro Competition III
Ciekawe info od producenta zobrazowane na wykresie. Może się przyda.
http://totalmotorcycle.com/photos/tire- ... IIRear.htm
http://totalmotorcycle.com/photos/tire- ... IIRear.htm
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Michelin Enduro Competition III
Ja używałem i nadal używam i używać będę cross competition S12 oraz enduro competition III/IV.
W porównaniu z S12 na tyle EC III wypada w enduro (las) lepiej, lepsza trakcja i kostki dłużej wytrzymują (w S12 na kamieniach urywaly się kostki). Na przód polecam zdecydowanie enduro comp. IV (jak dla mnie najlepsza opona na przód w każdy teren).
EDIT. Mam jeszcze takie spostrzeżenia odnoścnie EC III. Mianowicie zakręty, opona ma mało kostek po bokach co znacznie ułatwia szybkie pokonywanie zakrętów w terenie, natomiast na torze dupa strasznie ucieka i wolniej wychodzi się z zakrętu. Na podjazdach mega przyczepna, nie kopie w miejscu, tylko rwie do przodu lub w górę
W porównaniu z S12 na tyle EC III wypada w enduro (las) lepiej, lepsza trakcja i kostki dłużej wytrzymują (w S12 na kamieniach urywaly się kostki). Na przód polecam zdecydowanie enduro comp. IV (jak dla mnie najlepsza opona na przód w każdy teren).
EDIT. Mam jeszcze takie spostrzeżenia odnoścnie EC III. Mianowicie zakręty, opona ma mało kostek po bokach co znacznie ułatwia szybkie pokonywanie zakrętów w terenie, natomiast na torze dupa strasznie ucieka i wolniej wychodzi się z zakrętu. Na podjazdach mega przyczepna, nie kopie w miejscu, tylko rwie do przodu lub w górę
Ostatnio zmieniony sob, 7 kwie 2012, 21:24 przez andy2208, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematumarekkrk
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2006, 22:56
- Motocykl: KTM EXC-F 350 2015
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Michelin Enduro Competition III
To zestaw którego używam teraz od 3 lat. Stąd moje pytanie czy warto zastąpić S12 na lyle EC IIIandy2208 pisze:Ja używałem i nadal używam i używać będę cross competition S12 oraz enduro competition III/IV.
W porównaniu z S12 na tyle EC III wypada w enduro (las) lepiej, lepsza trakcja i kostki dłużej wytrzymują (w S12 na kamieniach urywaly się kostki). Na przód polecam zdecydowanie enduro comp. IV (jak dla mnie najlepsza opona na przód w każdy teren).
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Michelin Enduro Competition III
Odpowiedź - TAK:marekkrk pisze:To zestaw którego używam teraz od 3 lat. Stąd moje pytanie czy warto zastąpić S12 na lyle EC IIIandy2208 pisze:Ja używałem i nadal używam i używać będę cross competition S12 oraz enduro competition III/IV.
W porównaniu z S12 na tyle EC III wypada w enduro (las) lepiej, lepsza trakcja i kostki dłużej wytrzymują (w S12 na kamieniach urywaly się kostki). Na przód polecam zdecydowanie enduro comp. IV (jak dla mnie najlepsza opona na przód w każdy teren).
andy2208 pisze:W porównaniu z S12 na tyle EC III wypada w enduro (las) lepiej, lepsza trakcja i kostki dłużej wytrzymują (w S12 na kamieniach urywaly się kostki).
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Michelin Enduro Competition III
Na to pytanie nie jestem Ci w stanie jednoznacznie odpowiedzieć, gdyż nie mam licznika km. Może niech się wypowiedzą typowi ENDUROWCY ze sprzętami wyposażonymi w liczniki. Ale na jednej oponie jeżdżę około 45-50 mh i zmieniam ją jak bieżnika zostaje około 10mm. Wychodzi jedna opona na prawie cały sezon endurzenia (70% las, 20% MX, trochę pól, 0 asfaltu).marekkrk pisze:
Na s12 robie ok 1000 km w górach. Jak sie to ma przy ECIII?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
- Motocykl: KTM XC-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Michelin Enduro Competition III
Na Michelin Enduro Competition III przejechałem 1000km, jak dla mnie świetna opona. Jeżdżę w górskim terenie, żadna kostka się nie oderwała, opona bardzo równomiernie zdzierała się przez cały okres użytkowania. Jeździłem również na:
PIRELLI SCORPION - w oponie odrywały się kostki, na początku fajna przyczepność na podjazdach - nie polecam
SIX DAYS (przód) - chyba trafiłem na podróbkę, kostki odleciały po kilku wyjazdach.
Mitas - nigdy więcej tego nie założę, słaba przyczepność, szybie zużycie.
PIRELLI SCORPION - w oponie odrywały się kostki, na początku fajna przyczepność na podjazdach - nie polecam
SIX DAYS (przód) - chyba trafiłem na podróbkę, kostki odleciały po kilku wyjazdach.
Mitas - nigdy więcej tego nie założę, słaba przyczepność, szybie zużycie.