SZprychy- co i jak?

Masz problem z doborem opony? Nie wieszj jak wycentrować felgę?
Autor tematu
kotQ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 243
Rejestracja: czw, 24 wrz 2009, 17:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

SZprychy- co i jak?

Post autor: kotQ » pn, 5 wrz 2011, 15:27

Chcialbym sie dowiedziec o co chodzi z tymi szprychami a dokladnie z ich naciaganiem? Ja osobiscie przejechalem juz ponad 1000 km i nic nie robilem przy kolach bo moglbym krecic i krecic tak wiec chcialbym sie zapytac was o co kaman. Czy sa do tego jakies specjalne klucze czy jak. Prosze o odpowiedz i ewentualnie podsuniecia jakiegos fajnego klucza do regulacji

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SZprychy- co i jak?

Post autor: sebek1516 » pn, 5 wrz 2011, 16:59

Szprychy dokręcasz na Nm a czym to robic to nie wiem ale w motogp w lublinie się tym zajmują i w nmr.pl
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

jankiel
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 22:41
Motocykl: aReMZi tufifti K8
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SZprychy- co i jak?

Post autor: jankiel » wt, 6 wrz 2011, 23:59

sebek1516 pisze:Szprychy dokręcasz na Nm a czym to robic to nie wiem ale w motogp w lublinie się tym zajmują i w nmr.pl
Są specjalne klucze dynamometryczne - mają jednak 2 wady (cena i dostępność)
Jak robić to na oko przeczytasz tu http://www.motox.pl/garaz-motox-com-pl- ... -kola.html

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SZprychy- co i jak?

Post autor: grayfox » śr, 7 wrz 2011, 09:28

Jeśli nie robiłeś tego i nie umiesz samemu się do tego nie bierz. Bez wyczucia można łatwo zniszczyć obręcz. Zrób tak. Motor na stojak, weź długi śrubokręt i przejedź nim po szprychach tak aby delikatnie się o nie obijał. Dźwięk powinien być wysoki, jeśli usłyszysz buczenie lub prawie brak dźwięgu na bank szprycha jest do roboty. Moesz potem też ręcznie ponaciskać każdą szprychę szukając luzu.

Dociągnięcie szprych kosztuje do 20 zł w serwisie rowerowym. Ostatnio płaciłem 15 zł, i oddałem koło z oponą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła/felgi/opony”