Felgi

Masz problem z doborem opony? Nie wieszj jak wycentrować felgę?
Awatar użytkownika
Autor tematu
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Felgi

Post autor: To.mek » czw, 22 lut 2007, 13:10

No więc to pytanie może będzie głupie, ale nie mogę na to wpaść :roll:
Czemu w motocyklach wyścigowych stosuje się felgi odlewane a w crossach szprychowe? Związane jest to z wytrzymałością i z wagą? Myślałem też że felgi szprychowe nie mogą mieć odpowiedniej szerokości dla ścigacza, ale przecież nawet w chopperach takie zakładają...

Awatar użytkownika
zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » czw, 22 lut 2007, 13:43

Podejrzewam, że chodzi o praktyczność rozwiązania. Jak pogniesz koło odlewane to już raczej lipa, dać jedynie gdzieś do prostowania i ... czekać. Szprychowe przy odrobinie umiejętności dasz rade wycentrować samodzielnie. A w razie poważnego uszkodzenia wymieniasz samą obręcz/szprychy/piastę a nie całe koło.

Pozdro

Awatar użytkownika
MaTeK RiDeR
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 43
Rejestracja: wt, 20 lut 2007, 10:06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: MaTeK RiDeR » czw, 22 lut 2007, 14:05

Niewiem czy nie glupio mowie :oops: Ale kola szprychowe sa bardziej jakby elastyczne do skokow niz odlewane 8) Moze sie myle ale tak mi sie wydaje
.....:::::Motocross & Enduro:::::.....

Awatar użytkownika
verbel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: czw, 15 lut 2007, 20:01
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lodz [LDZ]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: verbel » czw, 22 lut 2007, 16:52

jak masz nieodpowiednio dokrecone szprychy to fakt jest elastyczne.. wiem przerabialem ten wariant w BMXie. Moim zdaniem sa lepsze gdyz jak ci cos sie stanie albo wycentrujesz albo wymienisz jeden z 3 komponentow. Szptychowane sa bardziej praktyczne na off road takie moje zdanie

Awatar użytkownika
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 22 lut 2007, 19:03

Na odlewanym kole są duuuuże przerwy między ramionami. Nie daj boże podczas endurzenia jakby się tam wbił grubszy drąg-wylot z siodła murowany, a sami wiecie jak to jest,jak się przelatuje po hałdach gałęzi ze ścinki drzew :twisted: . Plus ew uszkodzenia jeźdzca i sprzetu. No i przy glebie noga, but, palce się nie wkręcą się pomiędzy szprychy. Na odlewach mógłby być ból.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Awatar użytkownika
Misiek4534
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: pt, 23 maja 2008, 13:18
Motocykl: Honda cr 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Felgi

Post autor: Misiek4534 » wt, 27 maja 2008, 21:41

No tak zgadzam się z wami, ale zpójrzcie no to z innej strony, wyobrazcie sobie crosa albo enduro z takimi felmi :roll: ja bym takim nie nie szalał :D nie pasowało by to... takie jest moje zdanie 8)

Awatar użytkownika
sebamx72
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 225
Rejestracja: pn, 27 sie 2007, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubawa/Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Felgi

Post autor: sebamx72 » wt, 27 maja 2008, 21:48

no wg to mnie chodzi tu o elestyczność, bo jak masz ze szprych to to zawsze masz jakas amortyzacje i sie tak łatwo wg nie pokrysza w przeciweinstwie do kół aluminiowych.
Way of Life !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła/felgi/opony”