Piasta koło - trzaski HELP

Masz problem z doborem opony? Nie wieszj jak wycentrować felgę?
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 22 gru 2006, 12:44

Jak nie typowe? Ej no bez jaj, może pomierz jeszcze raz, to jest baaardzo popularne łożysko.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
Pływak 22
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 1 gru 2006, 14:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: SOCHACZEW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Pływak 22 » pt, 22 gru 2006, 14:28

Dla mnie też to jest coś nie tego...kurna mierzylem poprawnie, w hurtowni też koleś mierzył i jak cholera było 37 mm zew. Może poprzedni właściciel coś z tą piastą kombinował chociaż wątpię.
YZ 250 F
# 22

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 22 gru 2006, 16:08

Mogło tak być, że poprzedniemu właścicielowi rozleciało się łożysko, zniszczyło piaste i rozwiercił np. o kilka mm i wsadził większe łożysko. Bo żeby kurde nie było łożysk to wierzyć mi się nie chce.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » sob, 23 gru 2006, 13:53

Do mnie do amora z tylu też nie ma :/ byłem dziś w największym sklepie w Krakowie......
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Sierot
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 666
Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
Motocykl: KTM SX125 2010
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Socho
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sierot » sob, 23 gru 2006, 15:08

Isbi chodzi Ci o to o czym piszemy. Zadzwoń do Olek Motocykle albo do Aunera i bedziesz miał wsystko czego zapragniesz. Powiesz model fury rok marke i różne formalki pozałatwiasz i Ci przyślą. Ja sie nigdy niebawie w różne przewiercania itp...Fabryka wynalazła taki motocykl jaki jest i części powinno sie zakładać takie jakie są w serwisówce zapisane. A jak sie kupuje motor po takim gościu co wierci łożyska to kupujący musi współczuć takiemu sprzedającemu że jest takim downem- sorry za użycie tego słowa.
KTM 125SX '10 :]

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » sob, 23 gru 2006, 16:41

Hehehe wiem o Olku kupuje u niego czesto ale teraz mam duuuzo wydatkow i myślałem że uda mi się dokupić łożyska do wahacza osobno taniej niż cały pivot ale jednak nie ma takich łożysk :wink: do główki ramy kupiłem w normalnym sklepie i mnie wyszło 130 zł a pivot kosztuje 210 podajrze a najlepsze jest to że kupiłem tej samej firmy łożyska co oryginalne wybiłem hehe NTN :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Autor tematu
Pływak 22
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 1 gru 2006, 14:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: SOCHACZEW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Pływak 22 » sob, 23 gru 2006, 17:36

No i kupiłem PIVOTA, łozysko było jednak typowe tylko hurtownia w której wczesniej pytałem chu***a. U Olka za 160 z przesyłką mam bez problemu. Koło mam od SXa jak się okazuje.
Dobrze że silnik nie jest od Ogara :D
Bo w EXC oryginalnym coprawda łożyska sa takie same ale tuleje i simeringi po obu stronach maja jednak inne wymiary.
YZ 250 F
# 22

Sierot
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 666
Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
Motocykl: KTM SX125 2010
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Socho
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sierot » ndz, 24 gru 2006, 23:08

U Olka za 160 z przesyłką mam bez problemu.
Widzisz jak Ci konkretnie doradziłem. HEhehe wiem gdzie sie dobrze zaopatrzać. 160 za głupią reparaturke to dużo. Było dzwonić do Krywulta ( Auner ) to by Ci z Austrii taniej załatwił.
KTM 125SX '10 :]

Autor tematu
Pływak 22
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 1 gru 2006, 14:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: SOCHACZEW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Pływak 22 » śr, 27 gru 2006, 19:15

Witojcież majsterkowicze! :D
Kurna w manualu widze że w piaście jest jeszcze jakas tulejka BEAR. SPACERTUBE...u mnie w piascie żadnej tuleii nie było :( i sworzeń piasty "opierał się" bezpośrednio na łozyskach...może dla tego pękło...Ale jak patrze na to dziadostwo to zastanawiam się po co ta tuleja jest i jaką ma rolę. Sworzeń ma fi 20 mm a wymiary tulei to 20,5x25x80,3 (dane tuleii z manuala) to on tam sobie w niej luźno lata :D
Jak ktoś wie po co ona jest w piaście to prosze o pomoc. Dzięki.
YZ 250 F
# 22

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » śr, 27 gru 2006, 19:23

Pływak 22 pisze:Witojcież majsterkowicze! :D
Kurna w manualu widze że w piaście jest jeszcze jakas tulejka BEAR. SPACERTUBE...u mnie w piascie żadnej tuleii nie było :( i sworzeń piasty "opierał się" bezpośrednio na łozyskach...może dla tego pękło...Ale jak patrze na to dziadostwo to zastanawiam się po co ta tuleja jest i jaką ma rolę. Sworzeń ma fi 20 mm a wymiary tulei to 20,5x25x80,3 (dane tuleii z manuala) to on tam sobie w niej luźno lata :D
Jak ktoś wie po co ona jest w piaście to prosze o pomoc. Dzięki.
Ta tuleja jest wewnątrz piasty między łożyskami i je dystansuje.
Czyli nie pozwala aby podczas dokręcania koła zbyt mocno zdeformować piaste i uszkodzić ją.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » czw, 28 gru 2006, 09:26

hhehe dlatego peklo bo nie ma tulei :wink: bo jak za mocno sciskasz kolo to łożyska się zgniatają ku sobie a ta tuleja je trzyma w odległości :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Autor tematu
Pływak 22
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 1 gru 2006, 14:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: SOCHACZEW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Pływak 22 » czw, 28 gru 2006, 12:11

...ale jak łożyska mogą się do siebie zbliżać (zgniatać) podczas dokręcania koła jak one są przecież w tych gniazdach?
A ta tuleja to z którymi częściami łożyska powinna mieć styczność? Z tym wewnętrznym pierścieniem łożyska?
YZ 250 F
# 22

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła/felgi/opony”