Piasta koło - trzaski HELP

Masz problem z doborem opony? Nie wieszj jak wycentrować felgę?
cross-demons
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 112
Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K2
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cross-demons » sob, 30 gru 2006, 18:37

Dokładnie, łożyska są w gniazdach, ale zauważ że jak skręcasz koło to na ośke nakładasz takie tulejki dystanse co wchodzą w simmeringi i one dociskają do wewnętrznej części łożyska, tak samo w środku ta tuleja dotyka wewnętrznych części łożyska czyli jak skręcasz mocno to nic nie ma prawa się przesunąć bo miedzy łożyskami i lagami nie ma żadnego luzu, czyli łożyska do piasty dotykają zewnętrzną częścią, a amory przez tulejki cisną w wewnętrzną część łożysk i jeśli nie masz w środku tej tulejki to te wewnętrzne części nie mają o co się oprzeć i mają naprężenie boczne czyli po czasie się rozpadają. Myślę że chyba zrozumiałeś ten wywód :lol:

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » sob, 30 gru 2006, 18:48

Masz momenty dokręcania kół do KTM

Przód 40 Nm
Tył 60 Nm

Mogą się przydać
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Ethan89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: sob, 30 gru 2006, 20:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ethan89 » ndz, 31 gru 2006, 12:46

Niechciałem robić nowego tematu i pisze tutaj; nie wiecie może ile kosztuje nowa piasta do kx 125 w ogóle nowa piasta do crossówki
KX 125 rolezz

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » ndz, 31 gru 2006, 13:14

450 - 600zł
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Ethan89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: sob, 30 gru 2006, 20:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ethan89 » ndz, 31 gru 2006, 14:57

bu to troche drogo. bo chcialem poanodowac kołka i zapleść nowe piasty bo ja ma troche już wyrobione.dzieki za odpowiedz
KX 125 rolezz

Autor tematu
Pływak 22
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 1 gru 2006, 14:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: SOCHACZEW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Pływak 22 » pn, 8 sty 2007, 18:53

Witam Kolegów :D
Wszystko się naprawiło i wymieniło ale jest sprawa taka, że piasta w tylnym kole się chyba wyrobiła na jednym łozysku...tzn. chyba gniazdo łozyska się wyrobiło bo sie koło troche chliboce...już przed wymiana tak było, więc pocieszenie jest takie że to nie ja to spier....em :D Czy mozna taka piastę tam jakos nadlać albo jakiś pierścień tam załozyć żeby łożysko było na wcisk ciasno? Luz jest coprawda delikatny ale łozysko można wyjąć z piasty od tak poprostu.
YZ 250 F
# 22

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pn, 8 sty 2007, 19:32

Pomoże Ci Loctite do osadzania obluzowanych łożysk. Będziesz zadowolony.
Niekoniecznie musi to być ta firma, może być dużo tańszy zamiennik. Wystarczy jak weźmiesz "średnio mocny", ew. "mocny"-wtedy przed wymianą łożyska musisz rozgrzać piastę do temperatury powyżej 150 st.C (żeby klej puścił). No i oczywiscie przed użyciem-odtłuścić.
Ostatnio zmieniony pn, 8 sty 2007, 19:51 przez gajowy, łącznie zmieniany 2 razy.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » pn, 8 sty 2007, 19:50

Ja tak miałem w jednym moto.
Ślusarza roztoczył mi nieco piaste w wyrobionym miejscu i wstawił odpowiednią tulejke.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » pn, 8 sty 2007, 22:26

Rozplatanie koła jest konieczne w takim wypadku?

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » wt, 9 sty 2007, 09:19

Ciechu pisze:Rozplatanie koła jest konieczne w takim wypadku?
Mi ślusarz coś marudził, że trzeba by porozplatać aby dobrze chwycić i wycentrować.
Ale dorobił jakiś przyżąd czy uchwyt i udało się bez rozplatania.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła/felgi/opony”