Klamka sprzęgła - jak zrobić/ kupić wygodniejszą?

Pytania dotyczące problemów z kierownicą, manetkami i całym osprzętem który na niej się znajduje.
Autor tematu
BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Klamka sprzęgła - jak zrobić/ kupić wygodniejszą?

Post autor: BaRy » wt, 25 kwie 2006, 00:40

Wiecie może czy istnieją jakieś inne, lepiej wyprofilowane klamki sprzęgła niż seria i jej zamienniki :?:
Bo wszystkie jakie dotychczas miałem (seria Yamahy, Hondy i sprzęgło hydrauliczne Magury) strasznie mnie denerwują, ponieważ kiedy je mocniej wciskam 1-2 palcami (np. zatrzymując się) to końcówka ściska mi kostki dłoni czy pozostałe palce.
Jak narazie podginałem wszystkie w imadle (najlepiej jak już mają złamaną końcuwke) ale może są jakieś fajniejsze do kupienia :?:
Problem ten nie dotczy wogóle klamek hamulca które idealnie pasują pod 2 palce. :roll:

Jestem ciekaw czy ktoś z was zauważył to samo czy tylko ja mam jakies nieforemne łapy i wydziwiam. :lol:


.

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » wt, 25 kwie 2006, 01:29

Może nie powinienem się nawet włączać do dyskusji ale mnie to również denerwuję, także trochę się poużalam mimo przyczyn innej natury. Ja sobie miażdżę paluchy bo klamki w leciwych crossówkach pomieściłyby obie dłonie obok siebie :) Są tak długie że nie ma mowy o żadnych akcesoryjnych handbarach. Wyłącznie listki które mnie nie urządzają bo łamią się i nie chronią klamek. I tak się zastanawiam czy "współczesne" klamki zdałyby egzamin przy tak siermiężnie pracującym sprzęgle i hamulcu z jakim ma do czynienia. Dodam że mimo wieku tych klamek (na oko mają tyle ile motor) nie połamały się. Nawet mają kuleczki. Za to są tak pogięte że wyglądają komicznie. Faliste :) Jakoś na początku zimy podczas gleby złamałem listka a klamka wygięła się pionowo w dół. Wyprostowałem i jeżdżę dalej. Jednak nie łudzę się że będą wiecznie wytrzymywać takie wyginanie. Ciekaw jestem czy nowe klamki zapewnią wystarczającą dźwignie aby ten spowalniacz zwany przez złośliwych hamulcem jako tako spełniał swoją rolę.

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » wt, 25 kwie 2006, 13:46

A nie lepiej je troche przesunac w prawa strone (jesli chodzi o klamke sprzegła) ? Przesuncie se troche w prawo tak aby nie "uderzaly" wam w palce i po problemie :P.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » wt, 25 kwie 2006, 15:44

widzialem gdzies takie klamki na necie krotkie jak od roweru na 2 palce jeszcze sie odginaly w druga strone zeby sie nie lamaly nie pamietam jak sie nazywaly ale kosztowaly ok 70 $
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

cross-demons
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 112
Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K2
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cross-demons » wt, 25 kwie 2006, 17:24

ASV robi nie łamiące klamki, takie na zawiasie pod różne wielkości dłoni, może i różne kształty http://asvinventions.com/levers_order/. Tylko nie wiem czy ktoś w polsce je sprzedaje. A ja mam taki patent żeby nie ściskać sobie paluchów: biorę szlifierke, ucinam klamkę tak żeby dobrze mi się naciskało dwoma palcami, potem pilniczki, papier scierny i robie polerke końcówki. Idealnie naciska się dwoma palcami, nic nie ciśnie i nie łamią się przy upadkach bo nie wystają mocno od kierownicy. Jeden minus to na zawodach mogą się czepiać bo nie ma kuleczki.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » wt, 25 kwie 2006, 17:33

wlasnie o ta firme mi chodzilo :wink: ja odsunelem w prawo na kierownicy klamke i tesh jest dobrze...:) albo mozna sobie wyregulowac sprzeglo zeby dzialalo na koncu i nie naciskac na maxa sprzegla
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Autor tematu
BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » wt, 25 kwie 2006, 18:01

Przesunięcie klamki w prawo nie da super efektów ponieważ ona z prawej strony przy lince też jest wyprofilowana i jak to przesuniemy będziem naciskali na płaską część.
cross-demons pisze:ASV robi nie łamiące klamki, takie na zawiasie pod różne wielkości dłoni, może i różne kształty http://asvinventions.com/levers_order/. Tylko nie wiem czy ktoś w polsce je sprzedaje. A ja mam taki patent żeby nie ściskać sobie paluchów: biorę szlifierke, ucinam klamkę tak żeby dobrze mi się naciskało dwoma palcami, potem pilniczki, papier scierny i robie polerke końcówki. Idealnie naciska się dwoma palcami, nic nie ciśnie i nie łamią się przy upadkach bo nie wystają mocno od kierownicy. Jeden minus to na zawodach mogą się czepiać bo nie ma kuleczki.
No ja właśnie robię podobnie ucinam końcówkę ale nie żeby zostało na 2 palce tylko trochę więcej i to trochę odginam od kierownicy i chyba tak będe dalej robił bo 70 Euro na klamke nie wydam.

I fakt mogą się tego czepiać na badaniu technicznym ale jest sposób żeby to obejść.*
Kulke można napawać i oszlifwać albo zrobić z masy typu Poxilina i siknąć delikatnie sprayem aluminiowym.

*Pomysłodawca nie bierze odpowiedzialności za wszelkie wynikające z tego konsekwencje. :wink: :lol:


Nieco OffTopicznie: fajny jest ten klucz Y-HANDLE na stronce którą podał cross-demons.
Podobny klucz ale w gorszm wykonaniu i bez wymiennch końcówek (na stałe 8, 10, 12) daja w komplecie do GasGasów.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 26 kwie 2006, 15:13

Przesuń uchwyt na kierze w prawą stronę, ja mam w Magurze klamki od 2T (te krótsze) i nie widzę problemu.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » sob, 29 kwie 2006, 19:55

cross-demons pisze:A ja mam taki patent żeby nie ściskać sobie paluchów: biorę szlifierke, ucinam klamkę tak żeby dobrze mi się naciskało dwoma palcami, potem pilniczki, papier scierny i robie polerke końcówki. Idealnie naciska się dwoma palcami, nic nie ciśnie i nie łamią się przy upadkach bo nie wystają mocno od kierownicy. Jeden minus to na zawodach mogą się czepiać bo nie ma kuleczki.
Masz może fotkę :D .Dzięki bardzo

cross-demons
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 112
Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K2
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cross-demons » sob, 29 kwie 2006, 21:42

Proszę bardzo, fota jest :!:
Klamki made by Andrzej @Cewler service Cross-Demons:

Wstawiłem też foty mojego moto tutaj może dojrzysz coś jeszcze w tych klamkach.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » sob, 29 kwie 2006, 21:49

ja tesh tak mam w rmx :P tylko ze mi sie zlamaly hehe musze je tesh tak podpolerowac
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » sob, 29 kwie 2006, 22:03

Mysle ze najgorsza jest ta klamka od sprzegla :/ Ta to mozna sciac tak jak ma cross-demons ale ta od hamulca wydaje sie ok co nie ?:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kierownice i osprzęt”