DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW!
Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu http://forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=20&t=9755


Od dzisiaj możecie dziękować za każdy post. Dostępna jest łapka w górę w każdym napisanym poście.

KTM EXC Dziwnie działająca manetka

Pytania dotyczące problemów z kierownicą, manetkami i całym osprzętem który na niej się znajduje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Autor tematu
niewiadw
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 54
Rejestracja: wt, 24 maja 2016, 16:44
Motocykl: ktm exc 400 rfs
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kleszczów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

KTM EXC Dziwnie działająca manetka

Post autor: niewiadw » ndz, 20 lis 2016, 22:20

Witam ,mam podwójną linkę gazu,problem polega na tym ,że Jeśli ustawię manetkę w pozycji neutralnej trzyma obroty ,ale jeśli tylko obróće w dól to norma ,ale minimalnie zwiększa gaz ,gdy manetkę daje do góry >Tak jakby działa w 2 strony. Tylko ,ze w tą co nie powinna to tak nieznacznie ,jkaieś max 2.5 tys obr wchodzi.
To tak jakby podam procenty odchylenia przepustnicy i pozycje manetki w stopniach.
10%
-0 (pozycja neutralna, bez dodania gazu)
-10%
-20%
-30% itd
Także jaj jadę manetka w dole i odpuszczam gaz trzymając cały czas manetkę to maleją obroty i potem troszkę wzropsną jak skręce manetkę całkowicie w górę.
Myslę że wiecie o co chodzi ,jak coś to mówcie ,prosze o pomoc w czym szukać winy ?

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 234
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM EXC Dziwnie działająca manetka

Post autor: kapik69 » sob, 26 lis 2016, 00:06

Rolgaz - "manetka gazu" jak to nazwałeś, pozycję wyjściową gdy przepustnica jest zamknięta ma wtedy gdy nie możesz już bardziej "przesunąć/przekręcić go do przodu" (trochę trudno to wytłumaczyć), ale w takiej pozycji prawidłowo ustawiony motocykl powinien trzymać wolne obroty, nie może być sytuacji w której rolgaz samoczynnie nie wraca do pozycji wyjściowej (przepustnica zamknięta i nie można go już "bardziej zamknąć"). To urządzenie "działa tylko w jedną stronę", druga linka w gaźnikach 4T faktycznie ma za zadanie szybciej zamykać przepustnicę, jednak że sprężynka która jest w gaźniku samoczynnie powinna cofać rolgaz uniemożliwiając jego "mocniejsze zamknięcie"/obniżenie obrotów na mniejsze niż te które są ustawione jako "wolne obroty", z Twojego opisu wywnioskowuję tyle że masz coś namieszane w naciągu obu tych linek, trzeba to tak wyregulować, aby na rolgazie był luz około 2-3mm. Napisz też może coś więcej na temat swojego motocykla bo KTM-ów EXC jest baaaardzo dużo.
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kierownice i osprzęt”