Uszkodzone subrfame stelaż Ktm EXC  [ROZWIĄZANY]

Pytania dotyczące problemów z kierownicą, manetkami i całym osprzętem który na niej się znajduje.
Zablokowany
Autor tematu
DOLO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: pn, 12 sie 2013, 18:02
Motocykl: Ktm EXC 525
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Poznań - okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Uszkodzone subrfame stelaż Ktm EXC

Post autor: DOLO » wt, 20 paź 2015, 22:18

Witam
Mam problem. Tak jak na załączonych obrazkach podczas wywrotki tylni stelaż został lekko uszkodzony. Dostał strzała w lewą stron, błotnik jest lekko pęknięty na końcówce stelaża. Podejrzewam, że właśnie ta końcówka się zgięła. Możecie doradzić czy da się go jakoś naprostować???

Ogólnie jak kupiłem furę to poprzedni stelaż był już lekko pogięty oraz były ślady spawania. Wiozłem breszkę i próbowałem go naginać w drugą stronę, ale zaraz końcówka pękła. Mam EXC z 2002 roku. Przez ostatnie 4 miesiące nie śmigałem na moto bo miałem rękę złamaną. W między czasie znalazłem idealny stelaż od nowszego modelu z 2004 roku. Kupiłem nowe plastiki, okleinę i masę innych klamotów i dopiero co go poskładałem. Motor mimo swojego wieku bardzo ładnie wyszedł i mega się z tego cieszyłem. Po ostatniej niedzieli mam na sobą trzeci wypad po kontuzji. Starałem się oszczędzać motor a w szczególności swój nadgarstek. Co ciekawe motor nie wyjechał mi z pod tyłka jak wjerzdżałem pod górkę na żwirowni tylko podczas zjazdu. Wbiłem się fajnie do taki podjazd po ukosie a na górze bamber miał pole obsiane zbożem. Musiał bym objechać całą żwirownie, a nie chciałem mu po tym jechać więc postanowiłem zjechać podjazdem który znajdował się obok. Na tej ścianie jak na złość była sama glina opita wodą po ostatnich deszczach. Zorientowałem się o tym już jak rozpocząłem zjazd. Przednie koło mi uciekło a ja debil zamiast położyć się z motorem na bok to z niego wyskoczyłem a fura jak na złość się przekoziołkowała. Zrobiłem to ze strachu o rękę bo jeszcze trochę mi doskwiera a lekarz i rehabilitant stanowczo mi zabronili wsiadać na motor ale chyba każdy wie jak to jest. Teraz jestem mega wkur*** bo dopiero co zrobiłem motor i już to. W sumie lepiej że motor niż miał bym sobie kontuję odnowić. Proszę pomóżcie!!! Tak myślałem żeby spróbować to jakoś palnikiem nagrzać ale nie wiem czy ma to sens?


Zdjęcia


Ostatnio zmieniony wt, 20 paź 2015, 22:50 przez DOLO, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Uszkodzone subrfame stelaż Ktm EXC

Post autor: kris514 » wt, 20 paź 2015, 22:42

Popraw obrazki bo się nie wyświetlają jak trzeba. A mam pytanie bardzo Ci to przeszkadza? Często widać w motocyklach takie skrzywienie i nikt nie bierze go nawet pod uwagę. Jeśli stelaż został skrzywiony na spawach to wiadomo flex rozcinanie spawów wyprostowanie i ponowne pospawanie.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Uszkodzone subrfame stelaż Ktm EXC  [ROZWIĄZANY]

Post autor: tomasz12 » śr, 21 paź 2015, 16:01

Opisu przyrody, Mickiewicz by się nie powstydził :D .
Skrzywienie jest nie wielkie, powinno się dać naprawić. Prostuje się to w sposób następujący:
Motocykl rozebrać z tłumika i tylnych plastików, ustawić motor na kołach, najlepiej w wąskim pomieszczeniu,(ale bez przesady), tak aby można go było zaprzeć po bokach deskami.
Od strony tłumika zaprzeć deskę lub kantówkę pomiędzy oponę a ścianę, z drugiej strony, pomiędzy ścianę a dolną śrubę mocującą trójkąt ramy. Gdzieś w okolicach wylotu tłumika uderzyć ciężkim młotkiem, też przez kawałek drewna. Młotek około 5 kg.
Nie ma strachu, że coś się uszkodzi o ile będziesz działał rozważnie.

Do wykonania tego zadania są potrzebne dwie osoby. Powodzenia :drinkers:

Zablokowany

Wróć do „Kierownice i osprzęt”