Zawieszenie w enduro

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
DOLO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: pn, 12 sie 2013, 18:02
Motocykl: Ktm EXC 525
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Poznań - okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Zawieszenie w enduro

Post autor: DOLO » pn, 29 cze 2015, 22:17

Witam serdecznie
Opiszę o co mi chodzi. Posiadam EXC 525, z motorem nie mam większego problemu. Jedynym dla mnie mankamentem jest zawieszenie, które nie nadaje się na tor bo wiadomo jest to moto enduro. Przy dłuższych skokach dobija na maxa. Jakiś czas temu byłem na torze gdzie chłopak śmigał EXC 450. Hopki i trumny przeskakiwał bez problemu, generalnie tak nim śmigał że nie mogłem uwierzyć. Z początku myślałem, że jest to cross bo miał zdemontowane lampy. Dopiero po nóżce do postawienia motocykla się zorientowałem, że jest to EXC. Rozmawiałem z właścicielem, motocykl był z tego roku z seryjnym zawieszeniem. Zresztą na yt jest mnóstwo video gdzie enduro latają na torze, że aż miło. Zaczyna już mi się trochę nudzić jazda po lesie i chciał bym zacząć na torze jeździć. Nie piszcie o kupnie crossówki bo już o tym myślałem i raczej temat nie dla mnie. W moim 525 zawszenia raczej nie warto robić, wymiana oleju nic nie da, a tuning każdy wie ile kosztuje. Więc zastanawiam się nad kupnem nowszego modelu. Na nowy motocykl mnie nie stać. Generalnie chodzi mi o to abyście podali roczniki w których zawszenie było już poprawione i mógł bym sobie takim motorem bez przeszkód skakać. Wiadomo w grę wchodzi Ktm i ewentualnie Husaberg.

Chodzi o to aby sobie tak pośmigać na na filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=kqSXprhlQyw

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie w enduro

Post autor: Majster128 » pn, 29 cze 2015, 22:48

Jakie poprawione? Tu nie ma co poprawiać. Zawieszenie jest do enduro i tyle. Jeśli chcesz, żeby Ci się jeździło dobrze w enduro i MX to musisz mieć dwa komplety zawieszeń.
Ja tak to zrobiłem i innego dobrego rozwiązania nie widzę.

GRUUBBYY
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 18:07
Motocykl: KLX 450 R
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Zawieszenie w enduro

Post autor: GRUUBBYY » śr, 1 lip 2015, 15:15

Jezdziłem na kilku EXC 525 2007, EXC 450 2009 i mi tam nic nie dobijało na sandardowych zawiechach.Popierdalaczem nie jestem ale 30 m chopki szły spokojnie.Coś masz tam nie tak z tymi zawiechami.

https://www.youtube.com/watch?v=KPBTIRr9UZE

Autor tematu
DOLO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: pn, 12 sie 2013, 18:02
Motocykl: Ktm EXC 525
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Poznań - okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie w enduro

Post autor: DOLO » ndz, 19 lip 2015, 13:15

Ja o takich skokach jak u Ciebie GRUUBBYY mogę sobie tylko pomarzyć. Teraz trochę temat upadł bo mam rękę złamaną i nawet do garażu nie wchodzę bo nie chcę się wkur**ać, taka pogoda a ja w domu muszę siedzieć. Jak będą miał rękę już spawaną to na starcie zdemontuje zawias i oddam do regeneracji, potem pobawię się w ustawienie. Może własnymi siłami coś zdziałam.

VVito
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
Motocykl: KTM XC-F 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie w enduro

Post autor: VVito » pt, 31 lip 2015, 22:16

Jeśli lubisz czasem polatać po torze, zastanów się nad modelem XC-F, zawieszenie jest z SX a skrzynia biegów z EXC. Oddawanie mocy w XC-F jest bardziej agresywne niż w EXC ale łagodniejsze niż w SX. Jeździłem na EXC i miałem podobny dylemat, a nie chciałem typowej crossówki, kupiłem XC-F i puki co, złego słowa nie powiem na ten model, możesz na nim spokojnie polatać po lesie oraz po torze MX. Jeśli nie zależy Ci na homologacji to XC-F jest fajną opcją.
Na EXC trzeba idelanie lądować, na zjęździe z hopy i otwartym gazem, inaczej dobije. SX czy XC-F wybacza spieprzone lądowania, nawet przyziemienie na płaskie wybierze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”