pytania yz 125 z 2006
-
Autor tematubakubrody
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: sob, 16 sie 2014, 15:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
pytania yz 125 z 2006
1. znalazłem w instrukcji ze pod uszczelkę kurzową daje się jakiś smar , zacytuje "aplly the lithium soap base grease on the inner tube " , co to za smar , jakaś wazelina techniczna ?
2.Ciśnienie w komorze w tylnym amortyzatorze , znalazłem w instrukcji że "enclosed gas pressured 142 psi " to chyba to ale wole się upewnić .
3. łożyska igiełkowe z zawieszania tylniego są dostępne na sztuki czy tylko w zestawie z tulejkami , rozkręciłem zawias i stwierdzam ze smar dawany przez producentów jest do dupy tragiczne wyglądały niektóre łożyska (rdza ) , wyczyściłem i dałem dobry smar ale niektóre są tylko do wymiany .
Wiem ze są translatory , ale niespecjalnie dawali sobie rade z pisownia techniczną .
2.Ciśnienie w komorze w tylnym amortyzatorze , znalazłem w instrukcji że "enclosed gas pressured 142 psi " to chyba to ale wole się upewnić .
3. łożyska igiełkowe z zawieszania tylniego są dostępne na sztuki czy tylko w zestawie z tulejkami , rozkręciłem zawias i stwierdzam ze smar dawany przez producentów jest do dupy tragiczne wyglądały niektóre łożyska (rdza ) , wyczyściłem i dałem dobry smar ale niektóre są tylko do wymiany .
Wiem ze są translatory , ale niespecjalnie dawali sobie rade z pisownia techniczną .
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: pytania yz 125 z 2006
1.
Coś w rodzaju wazeliny , smaru silikonowego. W zestawie uszczelniaczy ariette smar jest w małej saszetce wraz z uszczelniaczami . Smar stosuje sie raczej montażowo a nie dla eksplowatacji
2. Ciśnienie azotu min 9 bar. Przestrzegam przed samodzielnym serwisem amora tylnego..
3. Łożysko składa sie z 2 (3) elementów bieżnia zewnętrzna , wałeczki, bieżnia wewnętrzna. Najczęściej ona koroduje -wybija sie i sama wymiana wałaczków nawet z koszykiem zewnętrznym nic nie daje Najlepiej i najtaniej jest kupić cały gotowy zestaw naprawczy . Smar fabryczny jest dostatecznie dobry , jednak smar nie jest dany na całe życie motocykla tylko okresowo. Jeśli jeździsz po błocie , myjesz bogato elementy zawieszenia karcherem to wszystkie elementy bardzo szybko zardzewieja choćby były nie wiem jak dobrym smarem nasmarowane. W sezonie do zawieszenia dobrze jest zajrzeć nawet 3-4 razy.
Coś w rodzaju wazeliny , smaru silikonowego. W zestawie uszczelniaczy ariette smar jest w małej saszetce wraz z uszczelniaczami . Smar stosuje sie raczej montażowo a nie dla eksplowatacji
2. Ciśnienie azotu min 9 bar. Przestrzegam przed samodzielnym serwisem amora tylnego..
3. Łożysko składa sie z 2 (3) elementów bieżnia zewnętrzna , wałeczki, bieżnia wewnętrzna. Najczęściej ona koroduje -wybija sie i sama wymiana wałaczków nawet z koszykiem zewnętrznym nic nie daje Najlepiej i najtaniej jest kupić cały gotowy zestaw naprawczy . Smar fabryczny jest dostatecznie dobry , jednak smar nie jest dany na całe życie motocykla tylko okresowo. Jeśli jeździsz po błocie , myjesz bogato elementy zawieszenia karcherem to wszystkie elementy bardzo szybko zardzewieja choćby były nie wiem jak dobrym smarem nasmarowane. W sezonie do zawieszenia dobrze jest zajrzeć nawet 3-4 razy.
-
Autor tematubakubrody
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: sob, 16 sie 2014, 15:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pytania yz 125 z 2006
Dzięki wielkie , napompowałem 9.5 bar powietrzem (nie ma sensu płacić za azot ) a było 5bar .
Nowe pytania od razu :
1.po takim uzupełnieniu amor będzie pracował trochę inaczej , teraz muszę dać tłumienie dobicia trochę na soft na powrotu na hard , jeśli dobrze rozumiem mechanikę amora po takiej regulacji będzie po staremu .
2. zawieszenie ustawiłem sobie świetnie na tor piaszczysty (twarde i w miarę wolno wraca ) , jak jadę w las potrenować enduro daje tył i przód wszystko 5 kliniec na soft , ustawiacie podobnie ? Zastawaniem się czy nie kręcić więcej , ewentualnie bardziej tył albo przód .
Na tor łatwo dało się ostawić , ale do enduro nie jestem pewien kiedy jest lepiej , przydała by się jakaś sugestia żebym miał punk podparcia , wiem tylko ze przód ma łatwo łykać przeszkody a tył mniej więcej zbalansowany z przodem żeby całość równo chodziła .
Nowe pytania od razu :
1.po takim uzupełnieniu amor będzie pracował trochę inaczej , teraz muszę dać tłumienie dobicia trochę na soft na powrotu na hard , jeśli dobrze rozumiem mechanikę amora po takiej regulacji będzie po staremu .
2. zawieszenie ustawiłem sobie świetnie na tor piaszczysty (twarde i w miarę wolno wraca ) , jak jadę w las potrenować enduro daje tył i przód wszystko 5 kliniec na soft , ustawiacie podobnie ? Zastawaniem się czy nie kręcić więcej , ewentualnie bardziej tył albo przód .
Na tor łatwo dało się ostawić , ale do enduro nie jestem pewien kiedy jest lepiej , przydała by się jakaś sugestia żebym miał punk podparcia , wiem tylko ze przód ma łatwo łykać przeszkody a tył mniej więcej zbalansowany z przodem żeby całość równo chodziła .
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 12 lut 2012, 14:12
- Motocykl: Yamaha yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pytania yz 125 z 2006
No i juz na starcie dales :butthead: gdyby nie bylo sensu płacić za azot i robienie tego w profesjonalnych warszatach to producent opychałby zawias na powietrzu i wypelnienie azotem dawał jako tuning.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: pytania yz 125 z 2006
Śrubki , kliki, softy i hardy zostawmy na razie w spokoju .bakubrody pisze:Dzięki wielkie , napompowałem 9.5 bar powietrzem (nie ma sensu płacić za azot ) a było 5bar .
Nowe pytania od razu :
1.po takim uzupełnieniu amor będzie pracował trochę inaczej , teraz muszę dać tłumienie dobicia trochę na soft na powrotu na hard , jeśli dobrze rozumiem mechanikę amora po takiej regulacji będzie po staremu .
2. zawieszenie ustawiłem sobie świetnie na tor piaszczysty (twarde i w miarę wolno wraca ) , jak jadę w las potrenować enduro daje tył i przód wszystko 5 kliniec na soft , ustawiacie podobnie ? Zastawaniem się czy nie kręcić więcej , ewentualnie bardziej tył albo przód .
Na tor łatwo dało się ostawić , ale do enduro nie jestem pewien kiedy jest lepiej , przydała by się jakaś sugestia żebym miał punk podparcia , wiem tylko ze przód ma łatwo łykać przeszkody a tył mniej więcej zbalansowany z przodem żeby całość równo chodziła .
Zapytam tak :
Kiedy ostatnio robiłeś serwis przedniego zawieszenia w tym motocyklu ?( ile godzin temu albo ile miesięcy czy lat?)
Co wymieniłes w związku z serwisem ?
jaki olej zalałeś do przodu ? (marka ,gęstość, ilość)
Co jeszcze robiłeś w tylnym amortyzatorze oprócz napompowania go powietrzem?
Kiedy wymieniałes łożyska wahacza
Kiedy zaglądałeś do kiwacza , co robiłes, jaki jest jego stan ?
na koniec wiek i waga?
-
Autor tematubakubrody
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: sob, 16 sie 2014, 15:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pytania yz 125 z 2006
Kupiłem motor 4 miechy temu , zawieszenie przód było przygotowywane na sezon u mechanika , zawieszenie tył nie było ruszane z 2 lata(w zimie obowiązkowo zawiozę je na serwis).
Z tylu ustaleniem sobie sag i wyregulowałem pod siebie tłumienia , nic więcej nie rozkręcałem nie dłubałem .
Na sezon były wymieniane łożyska wahacza , jak kupowałem było zero luzów .
Rozebrałem zawieszenie z tylu jak pojawił się pierwszy drobny luz po chyba 10-15mth( zakładam ze jeden zbiornik na torze to około 1 mth).
Rozebrałem cały tył , wszystko wyczyściłem i nasmarowałem , tylko na 3 łożyskach pojawiła się rdza na rolkach , skrupulatnie wyczyściłem i dałem nowy smar , na reszcie łożysk uzupełniłem tylko smar .
Obecnie dalej minimalny luz . Karhera używam tylko jak jest totalnie(cały) obłocony uważając na wszelkie czule na wodę miejsca , ewentualnie po całości jak będzie zaraz rozbierany do czyszczenia i smarowania .
Wiek 27 lat , waga 80 kg i spada , planowo do 75g zejdę . Jeśli chodzi o motor to jestem total zielony , ale śmigam w downhillu i mam trochę extrim doświadczenia.
Wielkie dzięki za pomoc
Z tylu ustaleniem sobie sag i wyregulowałem pod siebie tłumienia , nic więcej nie rozkręcałem nie dłubałem .
Na sezon były wymieniane łożyska wahacza , jak kupowałem było zero luzów .
Rozebrałem zawieszenie z tylu jak pojawił się pierwszy drobny luz po chyba 10-15mth( zakładam ze jeden zbiornik na torze to około 1 mth).
Rozebrałem cały tył , wszystko wyczyściłem i nasmarowałem , tylko na 3 łożyskach pojawiła się rdza na rolkach , skrupulatnie wyczyściłem i dałem nowy smar , na reszcie łożysk uzupełniłem tylko smar .
Obecnie dalej minimalny luz . Karhera używam tylko jak jest totalnie(cały) obłocony uważając na wszelkie czule na wodę miejsca , ewentualnie po całości jak będzie zaraz rozbierany do czyszczenia i smarowania .
Wiek 27 lat , waga 80 kg i spada , planowo do 75g zejdę . Jeśli chodzi o motor to jestem total zielony , ale śmigam w downhillu i mam trochę extrim doświadczenia.
Wielkie dzięki za pomoc
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: pytania yz 125 z 2006
Ok. widzę że ogarniasz temat prawidłowo, no prawie prawidłowo
Ten minimalny luz na kiwaku prawdopodobnie pochodzi z dolnego łożyska amortyzatora. Leci ono bardzo szybko w każdym motocyklu bez wzglądu na markę i trzeba sie do tego przyzwyczaić, często czyscić i smarować .Koszt napełnienia tylnego amora azotem w warsztacie oponiarskim to dycha -2 dychy więc to nie wielkie pieniądze . Tylny amor bardzo nagrzewa sie podczas pracy . Azot nie reaguje na zmianę temperatury w jakiej pracuje - powietrze tak, pod wpływem ciepla to ciśnienie jeszcze się zwiększa. Na początku jazdy po torze będzie ok a po kilku okrążeniach amor robi się kołkowaty.
Koniecznie zmień powietrze na azot a na zimę tak jak zaplanowałeś - sprawdzić uszczelniacz, tłoczysko ,wymienić olej . Pozdrawiam :drinkers:
Ten minimalny luz na kiwaku prawdopodobnie pochodzi z dolnego łożyska amortyzatora. Leci ono bardzo szybko w każdym motocyklu bez wzglądu na markę i trzeba sie do tego przyzwyczaić, często czyscić i smarować .Koszt napełnienia tylnego amora azotem w warsztacie oponiarskim to dycha -2 dychy więc to nie wielkie pieniądze . Tylny amor bardzo nagrzewa sie podczas pracy . Azot nie reaguje na zmianę temperatury w jakiej pracuje - powietrze tak, pod wpływem ciepla to ciśnienie jeszcze się zwiększa. Na początku jazdy po torze będzie ok a po kilku okrążeniach amor robi się kołkowaty.
Koniecznie zmień powietrze na azot a na zimę tak jak zaplanowałeś - sprawdzić uszczelniacz, tłoczysko ,wymienić olej . Pozdrawiam :drinkers:
-
Autor tematubakubrody
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: sob, 16 sie 2014, 15:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pytania yz 125 z 2006
HEHE , azot i powietrze poczytałem i sprawdziłem .
Rozszerzalność temperaturowa 0.003672K-1 dla azotu i 0.003670K-1 dla suchego powietrza bez CO2 , czyli prawie to samo , jeśli coś ma tam drastycznie zmienić ciśnienie to kropla wody , tylko nie wiem jak taka ilość miała by się tam dostać a i tak przy tym ciśnienie woda paruje dopiero przy około 180 stopniach , spróbuje zmierzyć czy to się aż tak grzeje .
Wiem ze azot jest lepszy , bo wolniej ucieka , bo jest chemicznie obojętniej , nie ma tlenu i wilgoci to metal nie będzie korodował .
Na pewno spróbuje napompować amora przy dużej wilgotności powietrza ,ciekawe czy pod wpływem ciśnienia skondensuje się tam dość wody żeby bo rozgrzaniu układu na torze doszło do jakiekolwiek odczuwalnej zmiany ciśnienia .
Kocham kombinować Azotu napcham pewnie jak będę smarował zawieszenie .
Oooo i tak dla pewności , wymieniłem tłok i korbę (cylinder nikasil ,sel. C) na dotarcie starczy 20 l mieszanki 1:25 przejechanych na spokojnie ?
Czytałem o docieraniu ale teorii i pomysłów jest od groma w instrukcji jest opisane tylko pierwsze odpalenie chyba .
Rozszerzalność temperaturowa 0.003672K-1 dla azotu i 0.003670K-1 dla suchego powietrza bez CO2 , czyli prawie to samo , jeśli coś ma tam drastycznie zmienić ciśnienie to kropla wody , tylko nie wiem jak taka ilość miała by się tam dostać a i tak przy tym ciśnienie woda paruje dopiero przy około 180 stopniach , spróbuje zmierzyć czy to się aż tak grzeje .
Wiem ze azot jest lepszy , bo wolniej ucieka , bo jest chemicznie obojętniej , nie ma tlenu i wilgoci to metal nie będzie korodował .
Na pewno spróbuje napompować amora przy dużej wilgotności powietrza ,ciekawe czy pod wpływem ciśnienia skondensuje się tam dość wody żeby bo rozgrzaniu układu na torze doszło do jakiekolwiek odczuwalnej zmiany ciśnienia .
Kocham kombinować Azotu napcham pewnie jak będę smarował zawieszenie .
Oooo i tak dla pewności , wymieniłem tłok i korbę (cylinder nikasil ,sel. C) na dotarcie starczy 20 l mieszanki 1:25 przejechanych na spokojnie ?
Czytałem o docieraniu ale teorii i pomysłów jest od groma w instrukcji jest opisane tylko pierwsze odpalenie chyba .
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: pytania yz 125 z 2006
Nie trzeba nic docierać po wymianie tłoka . Wystarczy 10 minut spokojnej jazdy do zagrzania pełnej temperatury Mieszanka 1;30 cały czas.bakubrody pisze:
Oooo i tak dla pewności , wymieniłem tłok i korbę (cylinder nikasil ,sel. C) na dotarcie starczy 20 l mieszanki 1:25 przejechanych na spokojnie ?
w instrukcji jest opisane tylko pierwsze odpalenie chyba .
Mam nadzieję ze łozyska na wale i simmeringi też wymieniłeś ?
Licznik wstawiony?
-
Autor tematubakubrody
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: sob, 16 sie 2014, 15:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: pytania yz 125 z 2006
Jak dałem do mechanika i powiedziałem "wszytko co trzeba , nie mieć litości "
A licznik to kiedyś kiedyś , na razie jeden zbiorniki to około 1.5 mth
Nie mam jeszcze stroju (na razie koszula w kratę i spodnie jeans moro ) no i jakaś zbroja czy bauzer , na razie muszę brać wszystko na klatę . buty ,kas ,gogle ,ochraniacze na kolana , rękawice mam .
A licznik to kiedyś kiedyś , na razie jeden zbiorniki to około 1.5 mth
Nie mam jeszcze stroju (na razie koszula w kratę i spodnie jeans moro ) no i jakaś zbroja czy bauzer , na razie muszę brać wszystko na klatę . buty ,kas ,gogle ,ochraniacze na kolana , rękawice mam .