Remont 250 4t koszta - co i za ile?

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
indestructible
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pt, 15 lip 2011, 13:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Remont 250 4t koszta - co i za ile?

Post autor: indestructible » śr, 7 maja 2014, 13:58

Witam serdecznie,

Szukałem na forum dość długo odpowiedzi na temat ile kosztowałby remont generalny (nowy: cylinder, tlok, korba - nie wiem czy cos jeszcze sie wymienia przy tych rzeczach typu lozyska itd + oczywiście z robocizna) ale odpowiedzi nie były jednoznaczne. Prosze Was o opinie i doswiadczenia w tym zakresie. Planuje zakupic np yz250f '09 badz ktm sxf 250 '10 i potrzebowalbym wiedziec na jakie koszta musze byc przygotowany, nie musza to byc opinie co do cen remontow wyzej wymienionych moto ale jesli takowe by byly byloby super.

Pozdrawiam,
Michał

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?

Post autor: Majster128 » śr, 7 maja 2014, 14:17

Od 2000- 5000 zł w zależności od stanu.

Awatar użytkownika
mosori
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 34
Rejestracja: śr, 28 paź 2009, 19:08
Motocykl: YZF 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: małopolska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?

Post autor: mosori » śr, 7 maja 2014, 22:29

Ja w swojej YZF 250 robiłem remont przed tym sezonem: komplet zaworów, łożyska wału, korba przy okazji planowanie głowicy i jeszcze jakies inne drobne rzeczy, które wymagały wymiany razem wyniosło mnie to niespełna 4000 zł. Gdybym teraz wymieniał tłok i cylinder to musiałbym nieco ponad 1500 dołożyć ;)

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?

Post autor: Czepek » śr, 7 maja 2014, 22:46

Patrząc realnie te 2 tys to taka baaaardzo dolna granica ;)
tlok 500 korba 500 uszczelki + simery 500, lozyska 500, przebitka korby, pomiar cylka ew. zawory/prowadnice to juz niezła sumka, a jeszcze robocizna...
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?

Post autor: sebek1516 » śr, 7 maja 2014, 22:54

Tłok ok 500 zł
Korba 400-500 zł
Zawory różnie, stalowe ok 400 zł za ssące i kolejne 400 wydechy, tytan to już w serwisie pytaj
Pamiętaj, że przy zaworach frezuje się też gniazda to ok 150 zł? Albo wstawia nowe ok 30-50 zł gniazdo + robota.
Łożyska na wał z uszczelniaczami ok 130-150 zł
Honowanie 50-80zł
Uszczelki przynajmniej 300-500 zł
Przy korbie licz też jej obsadzenie w wał, często sie to pomija a to już 100-150 zł

Ja zawsze szukając moto patrzę na jego historię i liczę co do wymiany i za ile godzin. Jeżeli zawory są już od 2 tłoków a regulacja siedzi na płytkach 1,5mm,gość reguluje co 10 godz. to wiadomo, że ich wymiana cię nie ominie.

U mnie w kxf 250 wyszło małe k-boom i oprócz tłoka i zaworów liczyłem robienie głowicy, prowadnice, nowe wałki>
Przygotowywałem ja wtedy również do sezonu to i zawieszenie, łożyska jakieś
Całość wyszła ok 2500 zł
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

cinQop
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: śr, 28 lis 2007, 10:22
Motocykl: KTM SX-F 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Mechnice k?Opole
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?

Post autor: cinQop » czw, 8 maja 2014, 10:04

W moim przypadku ceny były troszkę niższe, ale wynika to z tego, że po pierwsze większość części szukałem na zagranicznych portalach (najczęściej USA) oraz miałem czas na szukanie okazji ponieważ motor kupiłem jako uszkodzony we wrześniu chyba a gotowy dopiero był teraz w kwietniu. A więc tak:
tłok+cylinder+uszczelki top end-567zł +przesyłka i cło
potrzebowałem nową głowice- 310zł +przesyłka
korba oryginalna KTM- 267zl +przesyłka
podkładki, sprężyny, talerzyki zaworowe- 50zł +przesyłka
łożyska na wał, wałki rozrządu, jedno w skrzyni, na pompę wody wraz ze wszystkimi uszczelniaczami na cały silnik- 267zł (w jakiejś hurtowni w Krakowie chyba)
zawory KTM- 1200zl +przesyłka
łańcuszek rozrządu KTM- 150zł +przesyłka
uszczelki na resztę silnika- 80zł +przesyłka i cło
ostatnio musiałem kupić nowy ssący wałek rozrządu bo mi się zatarł- 310zł +przesyłka i cło
przełożenie korby+wyważenie-150zł
komplet płytek zaworowych- 200zl
resztę prac robiłem sam więc koszty związane z robocizną mi odpadły. Podałem tylko części silnikowe, innych tutaj nie uwzględniam.
Jak będziesz chciał tanie oryginalne części do tego SXF-a to daj znać, mam dobre dojście;)

pozdrawiam

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?

Post autor: sebek1516 » czw, 8 maja 2014, 12:38

cinQop pisze: tłok+cylinder+uszczelki top end-567zł +przesyłka i cło
potrzebowałem nową głowice- 310zł +przesyłka
korba oryginalna KTM- 267zl +przesyłka
(...)daj znać, mam dobre dojście;)
Zdecydowanie najlepsze. Cylinder i głowica nowe?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

cinQop
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: śr, 28 lis 2007, 10:22
Motocykl: KTM SX-F 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Mechnice k?Opole
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?

Post autor: cinQop » czw, 8 maja 2014, 12:51

tak, wszystko kupowałem nowe. Oprócz tłoka,cylindra i łożysk wszystko oryginał KTM:) łożyska mam SKF oraz NGK kupione normalnie w hurtowni z odpowiednimi parametrami i luzami jak serwis nakazuje.
możesz sobie prześledzić mój wątek: viewtopic.php?f=14&t=32550
nie ma tutaj jeszcze wszystkich rzeczy jakie zrobiłem przy moto, bo nie mam czasu żeby uaktualnić zdjęcia i popisać konkretnie co jeszcze zostało wymienione. mam nadzieję, że uda mi się za niedługo odświeżyć mój temat;) jak coś to pisz śmiało, chętnie we wszystkim pomogę:)

Dziube
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: sob, 15 mar 2014, 08:38
Motocykl: Yz250f
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?

Post autor: Dziube » czw, 8 maja 2014, 17:11

Moja Yaszka yz250f 2005r kosztowała mnie.... a w sumie jej remont nie mało.

Wal korbowy hot rods-1050 zł
Zawory ssące stalowe+sprężyny-550zł zdecydowałem sie na stalówki orginalnie są tytany a tu juz są koszta a stalowe jak narazie spisują sie swietnie.
Tłok-550zł
Zestaw naprawczy podpór wału-300zł
Zestaw naprawczy wałka zdawczego-70zł
Komplet uszczelek-200zł
Przygotowanie głowicy-150zł
To tak z grubsza :D u mnie doszła jeszcze skrzynia którą odbudowałem na nowych częściach z serwisu na obecna chwile nie zrobił bym tego ponownie koszt był ogromny szukał bym w sieci całej w dobrym stanie skrzyni.
Do tego wszystkie płyny, filtry, świeca... no tanio nie jest jak wszystko na raz sie robi ale jak sie dba i wymienia wszystko na czas to te koszta nie sa takie straszne bo bardziej rozkładają w czasie :lol:
Pozdro!

mbartekx88
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 146
Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
Motocykl: 125 sx
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?

Post autor: mbartekx88 » ndz, 11 maja 2014, 11:01

Jeśli robisz motocykl dla siebie i chcesz go bezawaryjnie użytkować, a nie robić remont tylko aby palił i jechał to niestety pierwszy remont jest najgorszy, a jeśli jeszcze do tego nie znasz historii motocykla, nie wiesz co było robione a co nie, to wypadałoby zajrzeć wszędzie, a takie zaglądanie często kończy się wymianą elementu, który teoretycznie miał być do wyczyszczenia i przesmarowania, np. mój przykład nie było luzu na wahaczu i myślałem, że skończy się tylko na wyczyszczeniu łożysk i ich nasmarowaniu - po rozebraniu zobaczyłem łożyska którym zostało dosłownie kilka mth do pojawienia się luzu. Jeszcze po kupnie dobrze jest zaopatrzyć się w dodatkowy komplet klamek, filtry powietrza, oleje i tak na same "waciki" można wydać 1000zł.

Jeśli ktoś zaczyna zabawę w mx i chce zaopatrzyć się we wszystko w jednym czasie czyli motocykl + remont + strój który też jest bardzo drogi to wychodzi niezła sportowa bryka.

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?

Post autor: piotrgurski » ndz, 11 maja 2014, 12:51

Rocznie wydaje ok 2000 na silnik i jest ok :wink:
ADV/Adventure

Autor tematu
indestructible
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pt, 15 lip 2011, 13:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?

Post autor: indestructible » pn, 12 maja 2014, 17:37

Temat widze ze troche sie rozkrecil.

Dzieki wszystkim za konkrety. Owszem moto chce zrobic pod siebie. Obecnie kombinuje jak sprzedac stara maszyne do napylania elementow zeby na crossa miec ale o tym w innym temacie pisalem.

U mnie wyliczenia wygladaja nastepujaco

zakup moto 9-10tys. rocznik 2009 2010 - najlepiej yamaha badz ktm - oba 250 4t + wlozyc w remont ok 3tys. a ciuchy itd dokupywac oraz "waciki"

ALBO
wydac 12-13 liczac ze moto bedzie w lepszym stanie choc wiem ze cena nie odzwierciedla stanu:-( (kolega jakis czas temu kupil sxf 2504t '09 za 11 tys. W piatek po niego pojechal a w sobote wieczorem oddal do mechanika po calodniowej jezdzie na poligonie - tlok stanal w cylindrze i tak oto mechanik odkupil za smieszna kwote moto od kolegi i koniec z pierwszym crossem)

Z pewnoscia oleje i filtry zakupic warto przed kupnem moto ale wlasnie po to zalozylem ten temat by wiedziec ile wlozyc wypadaloby w remont by nie bylo jak w/w sytuacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”