Remont 250 4t koszta - co i za ile?
-
Autor tematuindestructible
- Mistrz prostej
- Posty: 93
- Rejestracja: pt, 15 lip 2011, 13:31
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Remont 250 4t koszta - co i za ile?
Witam serdecznie,
Szukałem na forum dość długo odpowiedzi na temat ile kosztowałby remont generalny (nowy: cylinder, tlok, korba - nie wiem czy cos jeszcze sie wymienia przy tych rzeczach typu lozyska itd + oczywiście z robocizna) ale odpowiedzi nie były jednoznaczne. Prosze Was o opinie i doswiadczenia w tym zakresie. Planuje zakupic np yz250f '09 badz ktm sxf 250 '10 i potrzebowalbym wiedziec na jakie koszta musze byc przygotowany, nie musza to byc opinie co do cen remontow wyzej wymienionych moto ale jesli takowe by byly byloby super.
Pozdrawiam,
Michał
Szukałem na forum dość długo odpowiedzi na temat ile kosztowałby remont generalny (nowy: cylinder, tlok, korba - nie wiem czy cos jeszcze sie wymienia przy tych rzeczach typu lozyska itd + oczywiście z robocizna) ale odpowiedzi nie były jednoznaczne. Prosze Was o opinie i doswiadczenia w tym zakresie. Planuje zakupic np yz250f '09 badz ktm sxf 250 '10 i potrzebowalbym wiedziec na jakie koszta musze byc przygotowany, nie musza to byc opinie co do cen remontow wyzej wymienionych moto ale jesli takowe by byly byloby super.
Pozdrawiam,
Michał
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 34
- Rejestracja: śr, 28 paź 2009, 19:08
- Motocykl: YZF 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: małopolska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?
Ja w swojej YZF 250 robiłem remont przed tym sezonem: komplet zaworów, łożyska wału, korba przy okazji planowanie głowicy i jeszcze jakies inne drobne rzeczy, które wymagały wymiany razem wyniosło mnie to niespełna 4000 zł. Gdybym teraz wymieniał tłok i cylinder to musiałbym nieco ponad 1500 dołożyć
-
- Do odcięcia!
- Posty: 926
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
- Motocykl: YZ125 `08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?
Patrząc realnie te 2 tys to taka baaaardzo dolna granica
tlok 500 korba 500 uszczelki + simery 500, lozyska 500, przebitka korby, pomiar cylka ew. zawory/prowadnice to juz niezła sumka, a jeszcze robocizna...
tlok 500 korba 500 uszczelki + simery 500, lozyska 500, przebitka korby, pomiar cylka ew. zawory/prowadnice to juz niezła sumka, a jeszcze robocizna...
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?
Tłok ok 500 zł
Korba 400-500 zł
Zawory różnie, stalowe ok 400 zł za ssące i kolejne 400 wydechy, tytan to już w serwisie pytaj
Pamiętaj, że przy zaworach frezuje się też gniazda to ok 150 zł? Albo wstawia nowe ok 30-50 zł gniazdo + robota.
Łożyska na wał z uszczelniaczami ok 130-150 zł
Honowanie 50-80zł
Uszczelki przynajmniej 300-500 zł
Przy korbie licz też jej obsadzenie w wał, często sie to pomija a to już 100-150 zł
Ja zawsze szukając moto patrzę na jego historię i liczę co do wymiany i za ile godzin. Jeżeli zawory są już od 2 tłoków a regulacja siedzi na płytkach 1,5mm,gość reguluje co 10 godz. to wiadomo, że ich wymiana cię nie ominie.
U mnie w kxf 250 wyszło małe k-boom i oprócz tłoka i zaworów liczyłem robienie głowicy, prowadnice, nowe wałki>
Przygotowywałem ja wtedy również do sezonu to i zawieszenie, łożyska jakieś
Całość wyszła ok 2500 zł
Korba 400-500 zł
Zawory różnie, stalowe ok 400 zł za ssące i kolejne 400 wydechy, tytan to już w serwisie pytaj
Pamiętaj, że przy zaworach frezuje się też gniazda to ok 150 zł? Albo wstawia nowe ok 30-50 zł gniazdo + robota.
Łożyska na wał z uszczelniaczami ok 130-150 zł
Honowanie 50-80zł
Uszczelki przynajmniej 300-500 zł
Przy korbie licz też jej obsadzenie w wał, często sie to pomija a to już 100-150 zł
Ja zawsze szukając moto patrzę na jego historię i liczę co do wymiany i za ile godzin. Jeżeli zawory są już od 2 tłoków a regulacja siedzi na płytkach 1,5mm,gość reguluje co 10 godz. to wiadomo, że ich wymiana cię nie ominie.
U mnie w kxf 250 wyszło małe k-boom i oprócz tłoka i zaworów liczyłem robienie głowicy, prowadnice, nowe wałki>
Przygotowywałem ja wtedy również do sezonu to i zawieszenie, łożyska jakieś
Całość wyszła ok 2500 zł
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: śr, 28 lis 2007, 10:22
- Motocykl: KTM SX-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Mechnice k?Opole
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?
W moim przypadku ceny były troszkę niższe, ale wynika to z tego, że po pierwsze większość części szukałem na zagranicznych portalach (najczęściej USA) oraz miałem czas na szukanie okazji ponieważ motor kupiłem jako uszkodzony we wrześniu chyba a gotowy dopiero był teraz w kwietniu. A więc tak:
tłok+cylinder+uszczelki top end-567zł +przesyłka i cło
potrzebowałem nową głowice- 310zł +przesyłka
korba oryginalna KTM- 267zl +przesyłka
podkładki, sprężyny, talerzyki zaworowe- 50zł +przesyłka
łożyska na wał, wałki rozrządu, jedno w skrzyni, na pompę wody wraz ze wszystkimi uszczelniaczami na cały silnik- 267zł (w jakiejś hurtowni w Krakowie chyba)
zawory KTM- 1200zl +przesyłka
łańcuszek rozrządu KTM- 150zł +przesyłka
uszczelki na resztę silnika- 80zł +przesyłka i cło
ostatnio musiałem kupić nowy ssący wałek rozrządu bo mi się zatarł- 310zł +przesyłka i cło
przełożenie korby+wyważenie-150zł
komplet płytek zaworowych- 200zl
resztę prac robiłem sam więc koszty związane z robocizną mi odpadły. Podałem tylko części silnikowe, innych tutaj nie uwzględniam.
Jak będziesz chciał tanie oryginalne części do tego SXF-a to daj znać, mam dobre dojście;)
pozdrawiam
tłok+cylinder+uszczelki top end-567zł +przesyłka i cło
potrzebowałem nową głowice- 310zł +przesyłka
korba oryginalna KTM- 267zl +przesyłka
podkładki, sprężyny, talerzyki zaworowe- 50zł +przesyłka
łożyska na wał, wałki rozrządu, jedno w skrzyni, na pompę wody wraz ze wszystkimi uszczelniaczami na cały silnik- 267zł (w jakiejś hurtowni w Krakowie chyba)
zawory KTM- 1200zl +przesyłka
łańcuszek rozrządu KTM- 150zł +przesyłka
uszczelki na resztę silnika- 80zł +przesyłka i cło
ostatnio musiałem kupić nowy ssący wałek rozrządu bo mi się zatarł- 310zł +przesyłka i cło
przełożenie korby+wyważenie-150zł
komplet płytek zaworowych- 200zl
resztę prac robiłem sam więc koszty związane z robocizną mi odpadły. Podałem tylko części silnikowe, innych tutaj nie uwzględniam.
Jak będziesz chciał tanie oryginalne części do tego SXF-a to daj znać, mam dobre dojście;)
pozdrawiam
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?
Zdecydowanie najlepsze. Cylinder i głowica nowe?cinQop pisze: tłok+cylinder+uszczelki top end-567zł +przesyłka i cło
potrzebowałem nową głowice- 310zł +przesyłka
korba oryginalna KTM- 267zl +przesyłka
(...)daj znać, mam dobre dojście;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: śr, 28 lis 2007, 10:22
- Motocykl: KTM SX-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Mechnice k?Opole
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?
tak, wszystko kupowałem nowe. Oprócz tłoka,cylindra i łożysk wszystko oryginał KTM:) łożyska mam SKF oraz NGK kupione normalnie w hurtowni z odpowiednimi parametrami i luzami jak serwis nakazuje.
możesz sobie prześledzić mój wątek: viewtopic.php?f=14&t=32550
nie ma tutaj jeszcze wszystkich rzeczy jakie zrobiłem przy moto, bo nie mam czasu żeby uaktualnić zdjęcia i popisać konkretnie co jeszcze zostało wymienione. mam nadzieję, że uda mi się za niedługo odświeżyć mój temat;) jak coś to pisz śmiało, chętnie we wszystkim pomogę:)
możesz sobie prześledzić mój wątek: viewtopic.php?f=14&t=32550
nie ma tutaj jeszcze wszystkich rzeczy jakie zrobiłem przy moto, bo nie mam czasu żeby uaktualnić zdjęcia i popisać konkretnie co jeszcze zostało wymienione. mam nadzieję, że uda mi się za niedługo odświeżyć mój temat;) jak coś to pisz śmiało, chętnie we wszystkim pomogę:)
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: sob, 15 mar 2014, 08:38
- Motocykl: Yz250f
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Opole
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?
Moja Yaszka yz250f 2005r kosztowała mnie.... a w sumie jej remont nie mało.
Wal korbowy hot rods-1050 zł
Zawory ssące stalowe+sprężyny-550zł zdecydowałem sie na stalówki orginalnie są tytany a tu juz są koszta a stalowe jak narazie spisują sie swietnie.
Tłok-550zł
Zestaw naprawczy podpór wału-300zł
Zestaw naprawczy wałka zdawczego-70zł
Komplet uszczelek-200zł
Przygotowanie głowicy-150zł
To tak z grubsza u mnie doszła jeszcze skrzynia którą odbudowałem na nowych częściach z serwisu na obecna chwile nie zrobił bym tego ponownie koszt był ogromny szukał bym w sieci całej w dobrym stanie skrzyni.
Do tego wszystkie płyny, filtry, świeca... no tanio nie jest jak wszystko na raz sie robi ale jak sie dba i wymienia wszystko na czas to te koszta nie sa takie straszne bo bardziej rozkładają w czasie
Pozdro!
Wal korbowy hot rods-1050 zł
Zawory ssące stalowe+sprężyny-550zł zdecydowałem sie na stalówki orginalnie są tytany a tu juz są koszta a stalowe jak narazie spisują sie swietnie.
Tłok-550zł
Zestaw naprawczy podpór wału-300zł
Zestaw naprawczy wałka zdawczego-70zł
Komplet uszczelek-200zł
Przygotowanie głowicy-150zł
To tak z grubsza u mnie doszła jeszcze skrzynia którą odbudowałem na nowych częściach z serwisu na obecna chwile nie zrobił bym tego ponownie koszt był ogromny szukał bym w sieci całej w dobrym stanie skrzyni.
Do tego wszystkie płyny, filtry, świeca... no tanio nie jest jak wszystko na raz sie robi ale jak sie dba i wymienia wszystko na czas to te koszta nie sa takie straszne bo bardziej rozkładają w czasie
Pozdro!
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?
Jeśli robisz motocykl dla siebie i chcesz go bezawaryjnie użytkować, a nie robić remont tylko aby palił i jechał to niestety pierwszy remont jest najgorszy, a jeśli jeszcze do tego nie znasz historii motocykla, nie wiesz co było robione a co nie, to wypadałoby zajrzeć wszędzie, a takie zaglądanie często kończy się wymianą elementu, który teoretycznie miał być do wyczyszczenia i przesmarowania, np. mój przykład nie było luzu na wahaczu i myślałem, że skończy się tylko na wyczyszczeniu łożysk i ich nasmarowaniu - po rozebraniu zobaczyłem łożyska którym zostało dosłownie kilka mth do pojawienia się luzu. Jeszcze po kupnie dobrze jest zaopatrzyć się w dodatkowy komplet klamek, filtry powietrza, oleje i tak na same "waciki" można wydać 1000zł.
Jeśli ktoś zaczyna zabawę w mx i chce zaopatrzyć się we wszystko w jednym czasie czyli motocykl + remont + strój który też jest bardzo drogi to wychodzi niezła sportowa bryka.
Jeśli ktoś zaczyna zabawę w mx i chce zaopatrzyć się we wszystko w jednym czasie czyli motocykl + remont + strój który też jest bardzo drogi to wychodzi niezła sportowa bryka.
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
Autor tematuindestructible
- Mistrz prostej
- Posty: 93
- Rejestracja: pt, 15 lip 2011, 13:31
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont 250 4t koszta - co i za ile?
Temat widze ze troche sie rozkrecil.
Dzieki wszystkim za konkrety. Owszem moto chce zrobic pod siebie. Obecnie kombinuje jak sprzedac stara maszyne do napylania elementow zeby na crossa miec ale o tym w innym temacie pisalem.
U mnie wyliczenia wygladaja nastepujaco
zakup moto 9-10tys. rocznik 2009 2010 - najlepiej yamaha badz ktm - oba 250 4t + wlozyc w remont ok 3tys. a ciuchy itd dokupywac oraz "waciki"
ALBO
wydac 12-13 liczac ze moto bedzie w lepszym stanie choc wiem ze cena nie odzwierciedla stanu:-( (kolega jakis czas temu kupil sxf 2504t '09 za 11 tys. W piatek po niego pojechal a w sobote wieczorem oddal do mechanika po calodniowej jezdzie na poligonie - tlok stanal w cylindrze i tak oto mechanik odkupil za smieszna kwote moto od kolegi i koniec z pierwszym crossem)
Z pewnoscia oleje i filtry zakupic warto przed kupnem moto ale wlasnie po to zalozylem ten temat by wiedziec ile wlozyc wypadaloby w remont by nie bylo jak w/w sytuacji.
Dzieki wszystkim za konkrety. Owszem moto chce zrobic pod siebie. Obecnie kombinuje jak sprzedac stara maszyne do napylania elementow zeby na crossa miec ale o tym w innym temacie pisalem.
U mnie wyliczenia wygladaja nastepujaco
zakup moto 9-10tys. rocznik 2009 2010 - najlepiej yamaha badz ktm - oba 250 4t + wlozyc w remont ok 3tys. a ciuchy itd dokupywac oraz "waciki"
ALBO
wydac 12-13 liczac ze moto bedzie w lepszym stanie choc wiem ze cena nie odzwierciedla stanu:-( (kolega jakis czas temu kupil sxf 2504t '09 za 11 tys. W piatek po niego pojechal a w sobote wieczorem oddal do mechanika po calodniowej jezdzie na poligonie - tlok stanal w cylindrze i tak oto mechanik odkupil za smieszna kwote moto od kolegi i koniec z pierwszym crossem)
Z pewnoscia oleje i filtry zakupic warto przed kupnem moto ale wlasnie po to zalozylem ten temat by wiedziec ile wlozyc wypadaloby w remont by nie bylo jak w/w sytuacji.