Rocznik Kawasaki KX 125

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
kontry1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: pt, 3 maja 2013, 18:32
Motocykl: Kawasaki Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Rocznik Kawasaki KX 125

Post autor: kontry1 » pn, 24 mar 2014, 16:02

Witam. Mam poważny problem z rozszyfrowaniem rocznika mojego KXa. To że było przy nim sporo kombinowane to już wiem bo musze naprawiać błędy poprzednich użytkowników. Sytuacja jest na tyle utrudniona, że jak mawiał poprzedni właściciel rama jest z 91r, a silnik 96r. Nie moge mu wierzyć na słowo więc proszę o pomoc w weryfikacji rocznika ramy oraz silnika.
Podaje numery ramy, zaznaczam, iż pierwsze 2 literki są napisane na zeszlifowanym wcześniej kawałku dlatego umieszczam je w nawiasie z racji nikłej ich autentyczności : (ML) KX125H*009676*
Silnik: KX125HE010417.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rocznik Kawasaki KX 125

Post autor: solaris » pn, 24 mar 2014, 16:40

Ten VIN jest na pewno poprawny?

Tutaj sprawdzasz po numerze VIN -> http://www.kawasaki.com/DefaultFrame.as ... EHICLE.ASP

Autor tematu
kontry1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: pt, 3 maja 2013, 18:32
Motocykl: Kawasaki Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rocznik Kawasaki KX 125

Post autor: kontry1 » pn, 24 mar 2014, 17:44

Przepisałem Vin taki jak widnieje na ramie ale zaznaczam, że było coś z tym kombinowane bo to ML na początku jest jakby "cyrklem wyskrobane", nie wygląda na oryginalne, było coś kombinowane, zeszlifowane i zamalowane. Oprócz tego reszta wygląda autentycznie. Może z tej "resztki" vinu da sie cos wywnioskować. Tam gdzie napisałem * są gwiazdki. Jak zamawiałem łożyska główki ramy to takie jak do 91r. ale czy taki rocznik jest faktyczny to nie wiem.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rocznik Kawasaki KX 125

Post autor: kris514 » pn, 24 mar 2014, 19:02

Mi wygląda to tak:
-silnik z 1991r
-rama z 1991r
Tylko nie wiem co chciał osiągnąć sprzedający mówiąc że silnik był zmieniany
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
kontry1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: pt, 3 maja 2013, 18:32
Motocykl: Kawasaki Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rocznik Kawasaki KX 125

Post autor: kontry1 » pn, 24 mar 2014, 22:57

Co chciał osiągnąć ? To jest dobrze pytanie. Chciał zawyżyć rocznik, ale po co? przecież przy takim dziadku to 5 lat na wartości nie robi większego znaczenia. Ogólnie powiedział mi że Kx jest z 96r. ale po tym jak musiałem wymieniać łożyska na takie, które pasują do 91r. napisałem do niego o co chodzi z tymi rocznikami. Odpisał: " A no tak tak, rama jest z 91r. ale silnik jest z 96r". Najlepsze było to że chciał odkupić ode mnie później ten moto, jak już do niego dołożyłem troche.
Wracając do tematy... Możesz mi powiedzieć skąd to wywnioskowałeś? w chwili obecnej zależy mi bardziej na roczniku silnika, bo to do niego mi się pali z częściami a nie chce powtórzyć sytuacji z odsyłaniem. Może jakoś po wyglądzie silnika/ramy wspólnie potwierdzimy rocznik jak nie po numerach.

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rocznik Kawasaki KX 125

Post autor: levis » wt, 25 mar 2014, 00:02

spójrz w mój temat o odbudowie crossa - tam są dokładne fotki mojego silnika - z 90-91r.

Autor tematu
kontry1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: pt, 3 maja 2013, 18:32
Motocykl: Kawasaki Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rocznik Kawasaki KX 125

Post autor: kontry1 » wt, 25 mar 2014, 00:31

o taak, wygląda tak samo. Czyli rocznik będzie 90-91r. Jeśli już wpakowałem się w takiego dziadka to widzę że renowacja bedzie mnie kosztować krocie, ale jest konieczna koniec kropka. Nie zmieniając tematu przejdę do konkretów, muszę podpytać Was trochę. :D Mierzyłem kompresję i max wartość jaką osiągnęła wynosi 0,45 Mega Pascala, co jak się domyślam jest słabym wynikiem, zresztą wymiana tłoka to rzecz oczywista ale czy zamawiając tłoka kierować sie jedynie wymiarem?
Chodzi mi o to, czy do KX jest inny tłok niż w innych motocyklach tego segmentu lub młodszych rocznikowo. Często na aukcji pisze do jakich motocykli jest dedykowany i do jakich roczników.. Czy gdyby wymiar się zgadzał, mogę założyć tłok np. dedykowany dla roczników 98r.? W jakich granicach powinna byc kompresja. Nie mam tuleji, tylko Nikasil. Jest w dobrym stanie. Na starym tłoku jest wymiar 56, ale nie wiem czy się nim sugerować wiec umówiłem się na dokładny pomiar.

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rocznik Kawasaki KX 125

Post autor: levis » wt, 25 mar 2014, 02:27

Najpierw to zdejmij głowicę, zrzuć cylinder i zobacz co masz w środku...

Ja np miałem przytartą tuleję do tego wytartą już tak, że nawet największy nadwymiarowy tłok był za mały.

PS

podaj te ciśnienie w barach lub chociaż atmosferach - nie podaje się takich rzeczy w pascalach :P

Awatar użytkownika
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rocznik Kawasaki KX 125

Post autor: seba8121 » wt, 25 mar 2014, 08:17

levis pisze: PS

podaj te ciśnienie w barach lub chociaż atmosferach - nie podaje się takich rzeczy w pascalach :P
Nie załamuj, co za problem sobie to przeliczyć ? Jest to ok. 4.5bar. Ale mierzenie ciśnienia sprężania w 2t nie ma żadnego sensu. I ciśnienie bar ma praktycznie taką samą wartość jak atmosfera.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rocznik Kawasaki KX 125

Post autor: amator » wt, 25 mar 2014, 11:01

@"kontry1 Czyli rocznik będzie 90-91r.
-rocznik 90 to jeden tłok a 91 to inny tłok, , pierwszy z denkiem wklęsłym, bez okna w płaszczu po stronie ssania , drugi denko płaskie
@"kontry1 czy zamawiając tłoka kierować sie jedynie wymiarem?
-nie tylko wymiarem - oprócz srednicy liczy sie rodzaj denka, srednica sworznia tłoka, wysokosc denka nad sworzeń , wysokość tłoka , ilość pierścieni , rozłożęnie kołków ustalajacych , wyciecia w płaszczu, szerokośc piasty tłoka, materiał z jakiego wykonany tłok, i kilka innych drobnych mozna powiedzieć kosmetycznych detali.
@"kontry1Chodzi mi o to, czy do KX jest inny tłok niż w innych motocyklach tego segmentu lub młodszych rocznikowo. Często na aukcji pisze do jakich motocykli jest dedykowany i do jakich roczników.. Czy gdyby wymiar się zgadzał, mogę założyć tłok np. dedykowany dla roczników 98r.?
-Tłoki w kx 125 bez względu na producenta (oryginał-zamiennik) są dedykowane dla takich roczników
82-85 srednica cyl 56mm, wypukły 2 piesć, sworzeń 16
86 srednica cyl 56mm wypukly 1 piersc
87 srednica cyl 56mm wklesly okno na ssaniu
88-89 sredn. cyl 56mm wklesly bez okna
90 sredn. cyl 56mm wklesly bez okna,+ inne detale
91 sredn cyl 56 plaski bez okna + inne
92-93 sredn cyl 54mm srednica juz normalna ale sworzeń jeszcze 16mm
od 94 do 08 tłoki mozna powiedzieć tłoki wspólczesne sredn 54mm sworzeń 15mm
@"kontry1 W jakich granicach powinna byc kompresja.
-nie ma granic wynik pomiaru jest nie miarodajny
@"kontry1 Nie mam tuleji, tylko Nikasil. Jest w dobrym stanie.
-co drugi cylinder na forum jest w dobrym stanie , wszystko co jest mierzalne musi być pomierzone dopiero wtedy mozna wydać opinie , na oko może jest ok :D
@"kontry1 Na starym tłoku jest wymiar 56, ale nie wiem czy się nim sugerować wiec umówiłem się na dokładny pomiar
-stary tlok wystarczy zę pomierzysz suwmiarką zupy z niego nie ugotujesz wazny jest pomiar cylindra fachowym sprzetem (srednicówka) przez fachowego czlowieka. najlepiej zanieś cylinder do szlifierni cylindrówi wałów zaplać 10 zł poproś o zwymiarowanie na dole cylindra , na górze i w srodku . wszystkie pomiary w plaszczyźnie przód <> tył, boki nie interesuja mnie. wymiary zapisać
Reszta motocykla też ma inne części dla innych roczników , np łożyska głowki ramy trafiłes- bo ida w latach 82-91 ale dla rzekomego 96 sa juz inne, podobnie z wahaczem, łozyskami kół .
-sprawdz jeszcze czy srednica goleni teleskopów jest 43mm ?
-Według krisa514 jest 91, wiec tak jest!

Autor tematu
kontry1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: pt, 3 maja 2013, 18:32
Motocykl: Kawasaki Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rocznik Kawasaki KX 125

Post autor: kontry1 » wt, 25 mar 2014, 13:14

tłok stary jest z denkiem wklęsłym, ale nie wiem czy się nim wzorować. Jutro jade do tokarza pomierzyć dokładnie i podam dokładne wymiary.
Teleskopy mają śr. 43 mm.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rocznik Kawasaki KX 125

Post autor: kris514 » wt, 25 mar 2014, 21:04

kontry1 pisze:Co chciał osiągnąć ? To jest dobrze pytanie. Chciał zawyżyć rocznik, ale po co? przecież przy takim dziadku to 5 lat na wartości nie robi większego znaczenia. Ogólnie powiedział mi że Kx jest z 96r. ale po tym jak musiałem wymieniać łożyska na takie, które pasują do 91r. napisałem do niego o co chodzi z tymi rocznikami. Odpisał: " A no tak tak, rama jest z 91r. ale silnik jest z 96r". Najlepsze było to że chciał odkupić ode mnie później ten moto, jak już do niego dołożyłem troche.
Wracając do tematy... Możesz mi powiedzieć skąd to wywnioskowałeś? w chwili obecnej zależy mi bardziej na roczniku silnika, bo to do niego mi się pali z częściami a nie chce powtórzyć sytuacji z odsyłaniem. Może jakoś po wyglądzie silnika/ramy wspólnie potwierdzimy rocznik jak nie po numerach.
Wywnioskowałem to z numerów ramy i silnika ( w moim podpisie jest link do mojej strony na której można zobaczyć numery ramy i niektóre numery silnika)

rok	 model  	nr silnika	      vin
1990	KX125	KX125FE0065XX	KX125H000001
1991	KX125	KX125HE00XXXX	KX125H007001
1992	KX125	KX125JE00XXXX	KX125J000001
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”