Wymiana korby - kiedy?

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Wymiana korby - kiedy?

Post autor: andy2208 » pn, 3 lut 2014, 22:34

Witam.
Biorę się za posezonowy remont w YZ. Wymieniam tłok, itp, ale nie wiem czy już pora na zmianę korby. Kiedyś wyczytałem na forum, że jedna korba wytrzymuje 2-3 tłoki. Tu właśnie pytanie, od czego to zależy. Teraz mam założony drugi tłok na nowym wale HotRods - przelatane ok 125mh (po 60mh na tłok). Czas na trzeci tłok, pytanie czy na tej korbie czy już na nowej?
W środę lub czwartek chcę zamówić części, dlatego prosiłbym o szybką odpowiedź.
Pozdrawiam, Andy.

Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana korby - kiedy?

Post autor: Maxym » pn, 3 lut 2014, 23:29

Zależy to od bardzo wielu czynników takich jak styl jazdy, ilość mth. , kompresja, jakość wyważenia a nawet jakość oleju.
Idź to pomierzyć do specjalistycznego zakładu i porównaj luzy z tym co pisze ci w serwisówce. Ale jeśli masz wyczuwalny luz "góra-dół" to nie trać czasu tylko od razu daj korbę do przebicia.
Więcej grzechów nie pamiętam...

cinQop
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: śr, 28 lis 2007, 10:22
Motocykl: KTM SX-F 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Mechnice k?Opole
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana korby - kiedy?

Post autor: cinQop » wt, 4 lut 2014, 08:03

Najprostszym i najszybszym pomiarem jest tak jak kolega powyżej pisał, sprawdzenie luzów góra-dół, jak tam już coś wyczujesz to znaczy, że korba do wymiany. Nie ma co oszczędzać w takiej sytuacji, że może jeszcze wytrzyma jeden tłok, bo chytry płaci dwa razy.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana korby - kiedy?

Post autor: grayfox » wt, 4 lut 2014, 11:16

Ja bym wymienił. Nie warto się sępić, dwa tłoki to i tak dobrze :) Taki dylemat miał znajomy w słabszym moto, jakim było DT 125, dwa tłoki zajeździł w sezon i nie chciał czekać tylko kupił tłok i jazda. Korba nic nie pukała, naprawdę wyglądało dobrze. I przejeździł tak ze 30 baków bez problemów, aż nagle coś zaczęło tłuc i zanim dojechał do domu wypięło się zabezpieczenie sworznia. Po rozbiórce okazało się, że góra bieżnia górnego łożyska nie miała już zarysu walcowego a jednostronny stożek, zbieżny w kierunku wypiętego sworznia. Wcześniej nie było tego wcale. Dodam że tłoki tej samej marki, olej ten sam, łożyska igiełkowe zmieniane.

Także moim zdaniem dwa tłoki i robić.

deru
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 66
Rejestracja: wt, 23 kwie 2013, 23:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana korby - kiedy?

Post autor: deru » śr, 5 lut 2014, 21:59

Mam taki sam motor i jeżeli korba ma taki przebieg jaki opisujesz oraz nie ma luzów góra dół a luz na boki mieści sie w tolerancji zostawił bym korbe na 3 tłok.
Korba w 2t mniej dostaje w kości niż w czterosuwie i 3 tłoki to jest bezpieczna granica. W 2t wał pracuje na tyle charakterystycznie że usłyszysz jakby coś było nie tak, takie moje zdanie.

Jak zmieniasz tłoki co 60 mth to nie masz jakiś zarysowań na cylindrze i ile tłoków robisz na jednej selekcji ?

Autor tematu
andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana korby - kiedy?

Post autor: andy2208 » pt, 7 lut 2014, 22:55

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. W szczególności amatorowi za kontakt telefoniczny :)
Byłem u miejscowego mechanika specjalizującego się w cross-enduro. Korba nie ma jeszcze luzów góra-dół, luz boczny mieści się w normie. Doszliśmy do wniosku, że przy moim stylu jazdy (leśne enduro, nie katowanie po torze) i obecnym stanie korby powinna ona wytrzymac jeszcze jeden tłok. Wiadomo, że pewności nie ma i oby ta oszczędność nie odbiła mi się dużą "czkawką" w przyszłości.
deru pisze:Jak zmieniasz tłoki co 60 mth to nie masz jakiś zarysowań na cylindrze i ile tłoków robisz na jednej selekcji ?
Nie mogę się w tym temacie za bardzo wypowiedzieć, bo przelatałem dopiero 2 tłoki (teraz zakładam trzeci). Zmieniając tloki co 60mh, sumiennie czyszcząc filtr powietrza dosłownie co jazdę (1,5 - 2,0mh) i jeżdżąc na mieszance 1:35 (Motul 800) cylinder jest idealnie okrągły, odchyłka od nominału po pierwszym tłoku 0.004mm, po drugim 0.01mm, tak więc na sel A zrobiłem 2 tłoki, teraz idzie pierwszy tlok sel B.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”