Ocena cylindra KX 250 98r.

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
STNT92
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: czw, 1 sie 2013, 11:56
Motocykl: Kawasaki KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Budziechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Ocena cylindra KX 250 98r.

Post autor: STNT92 » ndz, 13 paź 2013, 20:23

Witam wszystkich. Jestem posiadaczem KX'a 250 z 98 r. w którym rozsypał mi się tłok i zrobił spustoszenie w silniku. Wał wysłałem do regeneracji bo już też ledwo zipał ale ja nie o tym . Mam pytanie do forumowiczów odnośnie stanu cylindra czy da rade go jeszcze jakoś odratować przez honowanie czy może zaryzykować jeszcze i zamontować koleny tłok(jest na nikasilu) Ala fachowiec ze szkoły samochodej w mojej okolicy wymierzył cylinder na 66,50 mm gdzie raczej cieżko znaleźć tłok pod taki wymiar. Moje pytanie brzmi .. Czy da rade coś jeszcze z niego zrobić czy najlepszym wyjściem było by wysłanie do regeneracji. Foto poniżej .

Pozdrawiam.

http://speedy.sh/3MW7u/DSC-0389.jpg

http://speedy.sh/DHwhQ/DSC-0388.jpg

http://speedy.sh/vU4Wy/DSC-0385.jpg

http://speedy.sh/ng9wB/DSC-0383.jpg

http://speedy.sh/NjA4r/DSC-0378.jpg

http://speedy.sh/kbK93/DSC-0289.jpg

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena cylindra KX 250 98r.

Post autor: kris514 » ndz, 13 paź 2013, 22:27

widać że się już przetarł więc wymagana jest regeneracja
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena cylindra KX 250 98r.

Post autor: levis » pn, 14 paź 2013, 07:36

Wg mnie to jest on zbyt mocno uszkodzony, żeby bawić się w regenerację nicasilu. Pewnie da się to zrobić, ale nie wiadomo, czy w miejscach, gdzie cylek jest uszczerbiony (koło kanałów) zaraz nie odpadnie.

Ja proponuję wrzucić tuleję. Na forum polecają pana Worynę. Ja robiłem to za pośrednictwem Majstra z forum. nieco taniej i jestem na razie zadowolony :-)

Autor tematu
STNT92
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: czw, 1 sie 2013, 11:56
Motocykl: Kawasaki KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Budziechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena cylindra KX 250 98r.

Post autor: STNT92 » pn, 14 paź 2013, 14:47

levis.Wiem że jest to dużo lepszą alternatywą przede wszystkim dla naszego portfela ale nie odczułeś żadnych zmian po tulejowaniu ? Nie masz problemów z temperatura spadkiem mocy itp ? bo szczerze mówiąc po dłuższym śledzeniu forum w temacie zbaraniałem po niektórych opiniach a nie chciał bym później czegoś żałować. Dzisiaj oddałem jeszcze raz dla trochę bardziej ogarniętego fachowca cylinder do zwymiarowania chociaż i tak nie wiele mi po tym skoro piszecie że jego stan podlega już regeneracji. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena cylindra KX 250 98r.

Post autor: kris514 » pn, 14 paź 2013, 19:55

Obstawiam że nicasil by wytrzymał enwentualnie można by wstawić tuleję aluminiową z nicasilem (wiem od majstra że taki coś istnieje :D ), tuleja jest o tyle zła że potrafi przyłapać tłok (mam od woryny w moim sx) i już 2 razy mi złapało tłoka
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena cylindra KX 250 98r.

Post autor: Enduros70 » pn, 14 paź 2013, 22:58

Cylinder spokojnie do zrobienia. Dziwi mnie to, że tak wiele ludzi nie potrafi liczyć, w przypadku tego modelu masz 4 rozmiary tłoków na szlify. Każdy rozmiar jeździ w cylindrze tylko raz, przy czym po każdym trzeba robić szlif, który kosztuje 60-90zł
Tuleja około 500zł. To tylko finansowe kwestie.

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena cylindra KX 250 98r.

Post autor: levis » pn, 14 paź 2013, 23:36

Jest tylko jeden problem. Niech się przypadkiem zatrze tłok na nicasilu przy pierwszej selekcji i przy okazji uszkodzi cylinder.... Na tuleji robisz szlif i wsadzasz nowy tłok.

Ja mam przejechane obecnie może z 1mth, więc nic nie odczułem i pewnie nic nie odczuję jako amator. Nie wiem jakim trzeba być wymiataczem, żeby odczuć spadek mocy na 250 2T na tuleji. Wg mnie ludzie leją po prostu za rzadką mieszankę, bo gdzieś usłyszeli, że nowe oleje to można lać 1:50 i stąd problemy...

Zrób jak uważasz ;-)

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena cylindra KX 250 98r.

Post autor: kris514 » wt, 15 paź 2013, 08:06

u mnie przytarcie nastapilo po jezdzie na wkreconym na prostej, tylko.ze u mnie byl pekniety cylinder i stwierdzilem ze skoro bylo to juz spawane i znowu peklo(na nicasilu) to tuleja powinna wytrzymac( w koncu grubsza i twardsza od amelinium) :D
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena cylindra KX 250 98r.

Post autor: Enduros70 » wt, 15 paź 2013, 09:51

Jeżdżę od 9 lat i jeszcze nie zatarłem tłoka.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena cylindra KX 250 98r.

Post autor: kris514 » wt, 15 paź 2013, 13:09

Ja kupiłem zatartą yz 125 na nicasilu, podczas remontu wystarczyło honowanie i nicasil służył dalej. Chyba że ktoś zaoszczędzi na nicasilu to będzie tak wyglądał (tutaj jest też to pęknięcie cylindra) https://plus.google.com/photos/11241854 ... 2255935313
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
STNT92
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: czw, 1 sie 2013, 11:56
Motocykl: Kawasaki KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Budziechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena cylindra KX 250 98r.

Post autor: STNT92 » wt, 15 paź 2013, 19:48

W moim przypadku proces honowania może zdać jeszcze jakiś egzamin? Sezon powoli dobiega końca więc nie ma co już za bardzo się śpieszyć. Myślę że przy przypływie gotówki zdecyduję się jednak na regeneracje Nikasilu przy żeliwie zniechęca mnie jednak fakt docierania,szlifów czy też brak możliwości powrotu na Nikasil na tym cylku.

A z innej beczki... orientuje się ktoś w sprawach KX'ów co do Statorów (iskrownik) czy różnią się jakoś szczególnie rocznikowo prócz wyglądu np z 97/99r bo za chiny nie mogę znaleźć ze swojego rocznika ? Podejrzewam że napięcie powinno być takie same jak uważacie ? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ocena cylindra KX 250 98r.

Post autor: Majster128 » wt, 15 paź 2013, 20:02

W twoim roczniku nakładanie nicasilu na tak stare i zmęczone aluminium może się źle skończyć (łuszczenie, szybkie ścieranie).
Trzeba by zastosować wkładkę. Z tulejki zawsze możesz powrócić do nicasilu.
W twoim przypadku nie pomoże honowanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”