Remont yz426
-
Autor tematududek530
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: pn, 5 lis 2012, 18:17
- Motocykl: Yamaha YZ426
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Remont yz426
cześć, rozwaliłem zatarłem korbowód na czopie, jestem w trakcie rozpoławiania i mam parę pytań:
1. muszę kupić nową korbę, prawdopodobnie kupie proxa za 600 zł (opłacalne?)
2. jakie łożyska kupić na wał?(bo skoro wymieniam wał to warto wymienić łożyska, bo nie ma co żałować)
3. cylinder ma delikatny skok ledwo wyczuwalny palcem na samym dole gdzieś tak 2 cm od dołu, pierścień na tłoku nie ma ryski, kompresja wynosiła delikatnie poniżej 12 barów, czy konieczna jest naprawa cylindra?.
4. podczas luzowania łańcucha rozrządu uszkodziłem śrubkę napinacza, jest możliwość wykręcenia czy trzeba kupić nowy napinacz?
5. co muszę koniecznie wymienić jak już rozpołowię silnik? (łożyska? simmeringi? uszczelki?)
przepraszam że niektóre z tych pytań mogą być banalne ale to jest pierwszy silnik 4T który robię, dotychczas zrobiłem tylko kilkanaście dwu taktów
1. muszę kupić nową korbę, prawdopodobnie kupie proxa za 600 zł (opłacalne?)
2. jakie łożyska kupić na wał?(bo skoro wymieniam wał to warto wymienić łożyska, bo nie ma co żałować)
3. cylinder ma delikatny skok ledwo wyczuwalny palcem na samym dole gdzieś tak 2 cm od dołu, pierścień na tłoku nie ma ryski, kompresja wynosiła delikatnie poniżej 12 barów, czy konieczna jest naprawa cylindra?.
4. podczas luzowania łańcucha rozrządu uszkodziłem śrubkę napinacza, jest możliwość wykręcenia czy trzeba kupić nowy napinacz?
5. co muszę koniecznie wymienić jak już rozpołowię silnik? (łożyska? simmeringi? uszczelki?)
przepraszam że niektóre z tych pytań mogą być banalne ale to jest pierwszy silnik 4T który robię, dotychczas zrobiłem tylko kilkanaście dwu taktów
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont yz426
1 Korbowód WOSSNER/PRO-X/HOT-RODS jak najbardziej.
2 Tutaj raczej nie ma co się zastanawiać C3 w odpowiednich rozmiarach, OEM, czyli NTN lub KOYO.
3 To już sam musisz ocenić, lub wstawić foto na forum.
4 Daj foto.
5 Uszczelki na pewno. Jak jak robię silnik, który ma jeździć i jeździć to wszystkie łożyska wymieniam, silnik skrzynia itd. Uszczelniacze silnika możesz kupić komplet, ale to zależy. Jeśli ci nic nie ciekło, uszczelniacze nie są uszkodzone a nie jesteś rozrzutny to możesz zostawić stare.
2 Tutaj raczej nie ma co się zastanawiać C3 w odpowiednich rozmiarach, OEM, czyli NTN lub KOYO.
3 To już sam musisz ocenić, lub wstawić foto na forum.
4 Daj foto.
5 Uszczelki na pewno. Jak jak robię silnik, który ma jeździć i jeździć to wszystkie łożyska wymieniam, silnik skrzynia itd. Uszczelniacze silnika możesz kupić komplet, ale to zależy. Jeśli ci nic nie ciekło, uszczelniacze nie są uszkodzone a nie jesteś rozrzutny to możesz zostawić stare.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont yz426
Jeśli masz problem z weryfikacją cylindra to chętnie pomogę. Jeśli byś mi go podesłał to zwymiaruję go z dokładnością do 0,005 mm i podam jaką selekcję tłoka wybrać.
ad 5. Polecam sprawdzić łożyska wałka wyrównoważającego.
ad 5. Polecam sprawdzić łożyska wałka wyrównoważającego.
-
Autor tematududek530
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: pn, 5 lis 2012, 18:17
- Motocykl: Yamaha YZ426
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont yz426
fotka cylka, na zdjęciu może to mocno wygląda, ale to naprawdę jest minimalny skok ledwo wyczuwalny, przypominam że motor miał około 12 barów i bardzo mocnego kopa, nie słabł po długiej jeździe.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont yz426
W tym miejscu nie pracuje tłok i dlatego jest taki ślad. Mierz cylinder i kupuj nowy tłok.
Ad4. Tą w środku w napinaczu ?? czy mocującą do cylindra ?
Ad4. Tą w środku w napinaczu ?? czy mocującą do cylindra ?
-
Autor tematududek530
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: pn, 5 lis 2012, 18:17
- Motocykl: Yamaha YZ426
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont yz426
Skoro tłok nie ma żadnych uszkodzeń, i trzymał dobrą kompresję to muszę kupić nowy??
A co do śrubki - udało mi się wykręcić.
A co do śrubki - udało mi się wykręcić.
Ostatnio zmieniony sob, 17 lis 2012, 14:29 przez Martin KTM, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Staraj się psiac bez błędów, bo kolejne posty będą odrzucane!
Powód: Staraj się psiac bez błędów, bo kolejne posty będą odrzucane!
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 33
- Rejestracja: sob, 17 mar 2012, 18:46
- Motocykl: Cr 125, Yz 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont yz426
Nie ma znaczenia, że wydaje Ci się, że jest ciśnienie i nie jest uszkodzony tłok.
Wszystko zależy od rozmiaru tłoka, czyli od jego zużycia. Z resztą pisałem Ci już na gg, dlaczego trzeba wymieniać tłok na czas.
Wszystko zależy od rozmiaru tłoka, czyli od jego zużycia. Z resztą pisałem Ci już na gg, dlaczego trzeba wymieniać tłok na czas.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont yz426
zdania nie zaczyna sie od "z"... "ze dlaczego"? - to tak w polskim jezyku sie pisze? Majster staraj sie pisac poprawnie...
I think I can fly! MX it's my life <3
-
Autor tematududek530
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: pn, 5 lis 2012, 18:17
- Motocykl: Yamaha YZ426
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont yz426
Dowiedziałem się od poprzedniego właściciela że ten tłok został wymieniony w Maju. Więc narazie daruje sobie jego wymianę bo to ostatnia selekcja więc będę musiał wbić tuleje w przyszłym sezonie.
Korbą jaką kupię to pewnie hotrods, trzeba ogarnąć jeszcze kogoś kto wymienia i do dzieła.
Mam tylko problem, bo po rozpołowieniu w silniku znalazłem taki jakby pierścień(podkładkę). Jutro postaram się zrobić fotkę.
Orietuje się ktoś może ile mniej-więcej kosztuje wbicie tulejki w cylinder??
Korbą jaką kupię to pewnie hotrods, trzeba ogarnąć jeszcze kogoś kto wymienia i do dzieła.
Mam tylko problem, bo po rozpołowieniu w silniku znalazłem taki jakby pierścień(podkładkę). Jutro postaram się zrobić fotkę.
Orietuje się ktoś może ile mniej-więcej kosztuje wbicie tulejki w cylinder??
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont yz426
Tuleja od 250 - 400 zł. W zależności od jakości wykonania.
Mam znajomego, który wymienia korbowód i centruje wał za 70 zł.
Mam znajomego, który wymienia korbowód i centruje wał za 70 zł.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont yz426
dudek530:
"Więc narazie daruje sobie jego wymianę bo to ostatnia selekcja więc będę musiał wbić tuleje w przyszłym sezonie."
Radzę najpierw zwymiarować cylinder i ocenić stan nicasilu, bo może się okazać, że pójdzie znów nowy tłok ostatniej selekcji.
"Więc narazie daruje sobie jego wymianę bo to ostatnia selekcja więc będę musiał wbić tuleje w przyszłym sezonie."
Radzę najpierw zwymiarować cylinder i ocenić stan nicasilu, bo może się okazać, że pójdzie znów nowy tłok ostatniej selekcji.