Remont yz426

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
dudek530
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: pn, 5 lis 2012, 18:17
Motocykl: Yamaha YZ426
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Remont yz426

Post autor: dudek530 » wt, 13 lis 2012, 22:36

cześć, rozwaliłem zatarłem korbowód na czopie, jestem w trakcie rozpoławiania i mam parę pytań:

1. muszę kupić nową korbę, prawdopodobnie kupie proxa za 600 zł (opłacalne?)
2. jakie łożyska kupić na wał?(bo skoro wymieniam wał to warto wymienić łożyska, bo nie ma co żałować)
3. cylinder ma delikatny skok ledwo wyczuwalny palcem na samym dole gdzieś tak 2 cm od dołu, pierścień na tłoku nie ma ryski, kompresja wynosiła delikatnie poniżej 12 barów, czy konieczna jest naprawa cylindra?.
4. podczas luzowania łańcucha rozrządu uszkodziłem śrubkę napinacza, jest możliwość wykręcenia czy trzeba kupić nowy napinacz?
5. co muszę koniecznie wymienić jak już rozpołowię silnik? (łożyska? simmeringi? uszczelki?)

przepraszam że niektóre z tych pytań mogą być banalne ale to jest pierwszy silnik 4T który robię, dotychczas zrobiłem tylko kilkanaście dwu taktów

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont yz426

Post autor: kamil250 » wt, 13 lis 2012, 23:25

1 Korbowód WOSSNER/PRO-X/HOT-RODS jak najbardziej.
2 Tutaj raczej nie ma co się zastanawiać C3 w odpowiednich rozmiarach, OEM, czyli NTN lub KOYO.
3 To już sam musisz ocenić, lub wstawić foto na forum.
4 Daj foto.
5 Uszczelki na pewno. Jak jak robię silnik, który ma jeździć i jeździć to wszystkie łożyska wymieniam, silnik skrzynia itd. Uszczelniacze silnika możesz kupić komplet, ale to zależy. Jeśli ci nic nie ciekło, uszczelniacze nie są uszkodzone a nie jesteś rozrzutny to możesz zostawić stare.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Remont yz426

Post autor: Majster128 » wt, 13 lis 2012, 23:56

Jeśli masz problem z weryfikacją cylindra to chętnie pomogę. Jeśli byś mi go podesłał to zwymiaruję go z dokładnością do 0,005 mm i podam jaką selekcję tłoka wybrać.
ad 5. Polecam sprawdzić łożyska wałka wyrównoważającego.

Autor tematu
dudek530
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: pn, 5 lis 2012, 18:17
Motocykl: Yamaha YZ426
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont yz426

Post autor: dudek530 » śr, 14 lis 2012, 18:23




fotka cylka, na zdjęciu może to mocno wygląda, ale to naprawdę jest minimalny skok ledwo wyczuwalny, przypominam że motor miał około 12 barów i bardzo mocnego kopa, nie słabł po długiej jeździe.

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont yz426

Post autor: Konrad324 » pt, 16 lis 2012, 21:18

W tym miejscu nie pracuje tłok i dlatego jest taki ślad. Mierz cylinder i kupuj nowy tłok.

Ad4. Tą w środku w napinaczu ?? czy mocującą do cylindra ?

Autor tematu
dudek530
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: pn, 5 lis 2012, 18:17
Motocykl: Yamaha YZ426
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont yz426

Post autor: dudek530 » sob, 17 lis 2012, 07:38

Skoro tłok nie ma żadnych uszkodzeń, i trzymał dobrą kompresję to muszę kupić nowy??

A co do śrubki - udało mi się wykręcić.
Ostatnio zmieniony sob, 17 lis 2012, 14:29 przez Martin KTM, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Staraj się psiac bez błędów, bo kolejne posty będą odrzucane!

matthew100
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: sob, 17 mar 2012, 18:46
Motocykl: Cr 125, Yz 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont yz426

Post autor: matthew100 » ndz, 18 lis 2012, 18:50

To zależy ile miał przelatane mth i czy nie jest przepalony ? 8)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Remont yz426

Post autor: Majster128 » ndz, 18 lis 2012, 23:26

Nie ma znaczenia, że wydaje Ci się, że jest ciśnienie i nie jest uszkodzony tłok.
Wszystko zależy od rozmiaru tłoka, czyli od jego zużycia. Z resztą pisałem Ci już na gg, dlaczego trzeba wymieniać tłok na czas.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont yz426

Post autor: renner250 » pn, 19 lis 2012, 14:17

zdania nie zaczyna sie od "z"... "ze dlaczego"? - to tak w polskim jezyku sie pisze? Majster staraj sie pisac poprawnie...
I think I can fly! MX it's my life <3

Autor tematu
dudek530
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: pn, 5 lis 2012, 18:17
Motocykl: Yamaha YZ426
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont yz426

Post autor: dudek530 » pn, 19 lis 2012, 16:31

Dowiedziałem się od poprzedniego właściciela że ten tłok został wymieniony w Maju. Więc narazie daruje sobie jego wymianę bo to ostatnia selekcja więc będę musiał wbić tuleje w przyszłym sezonie.
Korbą jaką kupię to pewnie hotrods, trzeba ogarnąć jeszcze kogoś kto wymienia i do dzieła.
Mam tylko problem, bo po rozpołowieniu w silniku znalazłem taki jakby pierścień(podkładkę). Jutro postaram się zrobić fotkę.

Orietuje się ktoś może ile mniej-więcej kosztuje wbicie tulejki w cylinder??

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Remont yz426

Post autor: Majster128 » pn, 19 lis 2012, 18:23

Tuleja od 250 - 400 zł. W zależności od jakości wykonania.
Mam znajomego, który wymienia korbowód i centruje wał za 70 zł.

mbartekx88
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 146
Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
Motocykl: 125 sx
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont yz426

Post autor: mbartekx88 » pn, 19 lis 2012, 19:07

dudek530:
"Więc narazie daruje sobie jego wymianę bo to ostatnia selekcja więc będę musiał wbić tuleje w przyszłym sezonie."

Radzę najpierw zwymiarować cylinder i ocenić stan nicasilu, bo może się okazać, że pójdzie znów nowy tłok ostatniej selekcji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”