Jak zacząć - cięzki rider
-
Autor tematudaniel.wro
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: pn, 6 sie 2012, 22:46
- Motocykl: KTM SX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Jak zacząć - cięzki rider
Witam,
właśnie stałem się posiadaczem pierwszego crossika. Doświadczenia w terenie nie mam żadnego - tylko szosa... która zaczęła mnie nudzić. Mieszkam na wsi, i chciałbym "podzidować" po polach, laskach, rzeczkach itp.. na pewno trochę poskakać, gumkę strzelić - ogólnie wyjść "na chwilę" z domu i się zaKATować
Do tego celu kupiłem KTM SX 250 2002 rok i motorek jest właśnie na pełnym serwisie silnika oraz wszystkich luzów i o te kwestie nie martwię się - moto jest w dobrych rękach. Pojawiły się jednak wątpliwości jak zawieszenie zniesie moje gabaryty. jestem dosyć duży - 190cm i w ubiorze będzie koło 110kg.. powinienem pod to jakoś "wzmocnić" zawieszenie? (dłuższa sprężyna progress, gęstszy olej)? nie chciałbym jednak mocno zmniejszyć skok armoków.. a może sama regulacja wystarczy?
Kolejna sprawa - muszę zmienić napęd. Kombinować coś z przełożeniami? W tej chwili mam chyba stocka - 14/50.. i dzik jest straszny.. Mógłbym zmienić np. na 15/46, żeby bardziej ucywilizować... ale czy jest sens? ewentualnie jak dobrać je inaczej, żeby moto było bardziej przyjazne dla początkującego.
pozdrawiam
Daniel
właśnie stałem się posiadaczem pierwszego crossika. Doświadczenia w terenie nie mam żadnego - tylko szosa... która zaczęła mnie nudzić. Mieszkam na wsi, i chciałbym "podzidować" po polach, laskach, rzeczkach itp.. na pewno trochę poskakać, gumkę strzelić - ogólnie wyjść "na chwilę" z domu i się zaKATować
Do tego celu kupiłem KTM SX 250 2002 rok i motorek jest właśnie na pełnym serwisie silnika oraz wszystkich luzów i o te kwestie nie martwię się - moto jest w dobrych rękach. Pojawiły się jednak wątpliwości jak zawieszenie zniesie moje gabaryty. jestem dosyć duży - 190cm i w ubiorze będzie koło 110kg.. powinienem pod to jakoś "wzmocnić" zawieszenie? (dłuższa sprężyna progress, gęstszy olej)? nie chciałbym jednak mocno zmniejszyć skok armoków.. a może sama regulacja wystarczy?
Kolejna sprawa - muszę zmienić napęd. Kombinować coś z przełożeniami? W tej chwili mam chyba stocka - 14/50.. i dzik jest straszny.. Mógłbym zmienić np. na 15/46, żeby bardziej ucywilizować... ale czy jest sens? ewentualnie jak dobrać je inaczej, żeby moto było bardziej przyjazne dla początkującego.
pozdrawiam
Daniel
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
- Motocykl: Crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak zacząć - cięzki rider
Jak większość jeździsz enduro to zawieszenie powinno być miękkie, a i tak po :butthead: nie dostaje bo dużo nie skaczesz. Co do regulacji zawieszenia polecam ci temat viewtopic.php?f=67&t=19540&p=145823&hil ... ia#p145823 Ridera o wadze 110kg ktm wytrzyma i na pewno przy produkcji przewidzieli, że będą jeździli ludzie o różnej masie stąd też regulacja. Co do zębatek jak ty wolisz, ale do mocy się po jakimś czasie przyzwyczaisz, a w enduro/mx te 120/130 prędkości starcza spokojnie, bo i tak nikt 120 po polskich torach chyba nie wyciągnie, a na przelotówkach jak polecisz przyzwoitą prędkością 100km/h to zaraz go nie zajedziesz. Mi się podobają oryginalne przełożenia.
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak zacząć - cięzki rider
standardowa sprężyna jest chyba na około 80kg, więc jeśli masz możliwośc zmień, jeśli nie to dobrze wyreguluj wstępne napięcie tylnej sprężyny
http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawiesz ... ,9267.html
i na forum
viewtopic.php?f=3&t=18987&p=142683&hilit=ustawienie+zawieszenia#p142683
przełożenie
ja zmieniłem na 13/50 i wtedy jeździ mi się najlepiej, ty masz sx który ma trochę dłuższą jedynkę pod kontem toru, a w terenie przydaje
się jednak krótka (wolne odcinki)
http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawiesz ... ,9267.html
i na forum
viewtopic.php?f=3&t=18987&p=142683&hilit=ustawienie+zawieszenia#p142683
przełożenie
ja zmieniłem na 13/50 i wtedy jeździ mi się najlepiej, ty masz sx który ma trochę dłuższą jedynkę pod kontem toru, a w terenie przydaje
się jednak krótka (wolne odcinki)
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 33
- Rejestracja: sob, 17 mar 2012, 18:46
- Motocykl: Cr 125, Yz 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak zacząć - cięzki rider
Przednie zawieszenie wyreguluj (ja regulację mam na dole amorów ) A jeśli będziesz uważał, że skok jest za duży to możesz wymienić olej na gęstszy np. 10w bo myślę, że oryginalnie jest 5 Ja na taki wymienilem i jest dobrze