Jak zacząć - cięzki rider
: ndz, 12 sie 2012, 22:16
Witam,
właśnie stałem się posiadaczem pierwszego crossika. Doświadczenia w terenie nie mam żadnego - tylko szosa... która zaczęła mnie nudzić. Mieszkam na wsi, i chciałbym "podzidować" po polach, laskach, rzeczkach itp.. na pewno trochę poskakać, gumkę strzelić - ogólnie wyjść "na chwilę" z domu i się zaKATować
Do tego celu kupiłem KTM SX 250 2002 rok i motorek jest właśnie na pełnym serwisie silnika oraz wszystkich luzów i o te kwestie nie martwię się - moto jest w dobrych rękach. Pojawiły się jednak wątpliwości jak zawieszenie zniesie moje gabaryty. jestem dosyć duży - 190cm i w ubiorze będzie koło 110kg.. powinienem pod to jakoś "wzmocnić" zawieszenie? (dłuższa sprężyna progress, gęstszy olej)? nie chciałbym jednak mocno zmniejszyć skok armoków.. a może sama regulacja wystarczy?
Kolejna sprawa - muszę zmienić napęd. Kombinować coś z przełożeniami? W tej chwili mam chyba stocka - 14/50.. i dzik jest straszny.. Mógłbym zmienić np. na 15/46, żeby bardziej ucywilizować... ale czy jest sens? ewentualnie jak dobrać je inaczej, żeby moto było bardziej przyjazne dla początkującego.
pozdrawiam
Daniel
właśnie stałem się posiadaczem pierwszego crossika. Doświadczenia w terenie nie mam żadnego - tylko szosa... która zaczęła mnie nudzić. Mieszkam na wsi, i chciałbym "podzidować" po polach, laskach, rzeczkach itp.. na pewno trochę poskakać, gumkę strzelić - ogólnie wyjść "na chwilę" z domu i się zaKATować
Do tego celu kupiłem KTM SX 250 2002 rok i motorek jest właśnie na pełnym serwisie silnika oraz wszystkich luzów i o te kwestie nie martwię się - moto jest w dobrych rękach. Pojawiły się jednak wątpliwości jak zawieszenie zniesie moje gabaryty. jestem dosyć duży - 190cm i w ubiorze będzie koło 110kg.. powinienem pod to jakoś "wzmocnić" zawieszenie? (dłuższa sprężyna progress, gęstszy olej)? nie chciałbym jednak mocno zmniejszyć skok armoków.. a może sama regulacja wystarczy?
Kolejna sprawa - muszę zmienić napęd. Kombinować coś z przełożeniami? W tej chwili mam chyba stocka - 14/50.. i dzik jest straszny.. Mógłbym zmienić np. na 15/46, żeby bardziej ucywilizować... ale czy jest sens? ewentualnie jak dobrać je inaczej, żeby moto było bardziej przyjazne dla początkującego.
pozdrawiam
Daniel