Jak zacząć - cięzki rider

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
daniel.wro
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 6 sie 2012, 22:46
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Jak zacząć - cięzki rider

Post autor: daniel.wro » ndz, 12 sie 2012, 22:16

Witam,

właśnie stałem się posiadaczem pierwszego crossika. Doświadczenia w terenie nie mam żadnego - tylko szosa... która zaczęła mnie nudzić. Mieszkam na wsi, i chciałbym "podzidować" po polach, laskach, rzeczkach itp.. na pewno trochę poskakać, gumkę strzelić - ogólnie wyjść "na chwilę" z domu i się zaKATować :-)
Do tego celu kupiłem KTM SX 250 2002 rok i motorek jest właśnie na pełnym serwisie silnika oraz wszystkich luzów i o te kwestie nie martwię się - moto jest w dobrych rękach. Pojawiły się jednak wątpliwości jak zawieszenie zniesie moje gabaryty. jestem dosyć duży - 190cm i w ubiorze będzie koło 110kg.. powinienem pod to jakoś "wzmocnić" zawieszenie? (dłuższa sprężyna progress, gęstszy olej)? nie chciałbym jednak mocno zmniejszyć skok armoków.. a może sama regulacja wystarczy?
Kolejna sprawa - muszę zmienić napęd. Kombinować coś z przełożeniami? W tej chwili mam chyba stocka - 14/50.. i dzik jest straszny.. Mógłbym zmienić np. na 15/46, żeby bardziej ucywilizować... ale czy jest sens? ewentualnie jak dobrać je inaczej, żeby moto było bardziej przyjazne dla początkującego.


pozdrawiam

Daniel

Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zacząć - cięzki rider

Post autor: Norbuś » ndz, 12 sie 2012, 22:57

Jak większość jeździsz enduro to zawieszenie powinno być miękkie, a i tak po :butthead: nie dostaje bo dużo nie skaczesz. Co do regulacji zawieszenia polecam ci temat viewtopic.php?f=67&t=19540&p=145823&hil ... ia#p145823 Ridera o wadze 110kg ktm wytrzyma i na pewno przy produkcji przewidzieli, że będą jeździli ludzie o różnej masie stąd też regulacja. Co do zębatek jak ty wolisz, ale do mocy się po jakimś czasie przyzwyczaisz, a w enduro/mx te 120/130 prędkości starcza spokojnie, bo i tak nikt 120 po polskich torach chyba nie wyciągnie, a na przelotówkach jak polecisz przyzwoitą prędkością 100km/h to zaraz go nie zajedziesz. Mi się podobają oryginalne przełożenia.
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zacząć - cięzki rider

Post autor: Marcel111 » ndz, 12 sie 2012, 23:53

standardowa sprężyna jest chyba na około 80kg, więc jeśli masz możliwośc zmień, jeśli nie to dobrze wyreguluj wstępne napięcie tylnej sprężyny

http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawiesz ... ,9267.html

i na forum
viewtopic.php?f=3&t=18987&p=142683&hilit=ustawienie+zawieszenia#p142683


przełożenie
ja zmieniłem na 13/50 i wtedy jeździ mi się najlepiej, ty masz sx który ma trochę dłuższą jedynkę pod kontem toru, a w terenie przydaje
się jednak krótka (wolne odcinki)
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

matthew100
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: sob, 17 mar 2012, 18:46
Motocykl: Cr 125, Yz 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zacząć - cięzki rider

Post autor: matthew100 » śr, 15 sie 2012, 19:14

Przednie zawieszenie wyreguluj (ja regulację mam na dole amorów :mrgreen: ) A jeśli będziesz uważał, że skok jest za duży to możesz wymienić olej na gęstszy np. 10w bo myślę, że oryginalnie jest 5 :) Ja na taki wymienilem i jest dobrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”