Jak zacząć - cięzki rider

Dział dla początkujących riderów. Niebanalne rozwiązania banalnych problemów.
Awatar użytkownika
Autor tematu
daniel.wro
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 6 sie 2012, 22:46
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Jak zacząć - cięzki rider

Post autor: daniel.wro » ndz, 12 sie 2012, 22:16

Witam,

właśnie stałem się posiadaczem pierwszego crossika. Doświadczenia w terenie nie mam żadnego - tylko szosa... która zaczęła mnie nudzić. Mieszkam na wsi, i chciałbym "podzidować" po polach, laskach, rzeczkach itp.. na pewno trochę poskakać, gumkę strzelić - ogólnie wyjść "na chwilę" z domu i się zaKATować :-)
Do tego celu kupiłem KTM SX 250 2002 rok i motorek jest właśnie na pełnym serwisie silnika oraz wszystkich luzów i o te kwestie nie martwię się - moto jest w dobrych rękach. Pojawiły się jednak wątpliwości jak zawieszenie zniesie moje gabaryty. jestem dosyć duży - 190cm i w ubiorze będzie koło 110kg.. powinienem pod to jakoś "wzmocnić" zawieszenie? (dłuższa sprężyna progress, gęstszy olej)? nie chciałbym jednak mocno zmniejszyć skok armoków.. a może sama regulacja wystarczy?
Kolejna sprawa - muszę zmienić napęd. Kombinować coś z przełożeniami? W tej chwili mam chyba stocka - 14/50.. i dzik jest straszny.. Mógłbym zmienić np. na 15/46, żeby bardziej ucywilizować... ale czy jest sens? ewentualnie jak dobrać je inaczej, żeby moto było bardziej przyjazne dla początkującego.


pozdrawiam

Daniel

Awatar użytkownika
Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: Jak zacząć - cięzki rider

Post autor: Norbuś » ndz, 12 sie 2012, 22:57

Jak większość jeździsz enduro to zawieszenie powinno być miękkie, a i tak po :butthead: nie dostaje bo dużo nie skaczesz. Co do regulacji zawieszenia polecam ci temat viewtopic.php?f=67&t=19540&p=145823&hil ... ia#p145823 Ridera o wadze 110kg ktm wytrzyma i na pewno przy produkcji przewidzieli, że będą jeździli ludzie o różnej masie stąd też regulacja. Co do zębatek jak ty wolisz, ale do mocy się po jakimś czasie przyzwyczaisz, a w enduro/mx te 120/130 prędkości starcza spokojnie, bo i tak nikt 120 po polskich torach chyba nie wyciągnie, a na przelotówkach jak polecisz przyzwoitą prędkością 100km/h to zaraz go nie zajedziesz. Mi się podobają oryginalne przełożenia.
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

Awatar użytkownika
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Status : Offline

Re: Jak zacząć - cięzki rider

Post autor: Marcel111 » ndz, 12 sie 2012, 23:53

standardowa sprężyna jest chyba na około 80kg, więc jeśli masz możliwośc zmień, jeśli nie to dobrze wyreguluj wstępne napięcie tylnej sprężyny

http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawiesz ... ,9267.html

i na forum
viewtopic.php?f=3&t=18987&p=142683&hilit=ustawienie+zawieszenia#p142683


przełożenie
ja zmieniłem na 13/50 i wtedy jeździ mi się najlepiej, ty masz sx który ma trochę dłuższą jedynkę pod kontem toru, a w terenie przydaje
się jednak krótka (wolne odcinki)
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Awatar użytkownika
matthew100
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: sob, 17 mar 2012, 18:46
Motocykl: Cr 125, Yz 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status : Offline

Re: Jak zacząć - cięzki rider

Post autor: matthew100 » śr, 15 sie 2012, 19:14

Przednie zawieszenie wyreguluj (ja regulację mam na dole amorów :mrgreen: ) A jeśli będziesz uważał, że skok jest za duży to możesz wymienić olej na gęstszy np. 10w bo myślę, że oryginalnie jest 5 :) Ja na taki wymienilem i jest dobrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Piaskownica”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości