Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
VVito
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
Motocykl: KTM XC-F 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?

Post autor: VVito » wt, 10 kwie 2012, 22:19

Witam,

Nie mogę dogadać się z tylnym amortyzatorem w Husqvarnie TE449.
Podczas jazdy w twardym terenie po najechaniu na przeszkodę(wystający korzeń, kamienie) podbija mi tylnie koło. Kiedy jadę po skalistym odcinku drogi tył motocykla zachowuje się jak piłeczka, odrywając się od podłoża. Dodatkowo zauważyłem że podczas wybicia się z niewielkiej hopki, lecę prosto na ryj :(
Z przodem w miarę się dogadałem, wybiera ładnie, prowadzi się pewnie po nierównościach.

Jak wyregulować tylne zawieszenie ? czy objawy które opisałem wskazują na:
1. Za bardzo dokręcone dobicie - koło nie wybiera tylko odbija się od przeszkody ? Wydaje mi się, że nie bo jest podkręcone od seryjnego o kliknięcia.
2. Za szybkie odbicie ? - nie widzę powiązania z objawami....
3. Za bardzo dokręcona kompresja szybka ? jadąc szybko amortyzator nie nadąża wybierać nierówności, przez co tylne koło odbija się od przeszkody ?

Dodam, że problem pojawia się przy większych prędkościach, czuje że tył podskakuje.

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?

Post autor: marek antczak » wt, 10 kwie 2012, 22:51

Zadając pytanie powinieneś prócz rodzaju moro i pojemności podać jego rok produkcji swoja wagę oraz jeśli to wiesz jaki masz amortyzator z tylu (Husqvarna :D )
Opisane przez ciebie przypadłości wskazując na zbyt szybkie odbicie i z pewnością za miękkie ustawienie twardości, ustawienia zacznij od spowolnienia odbicia . Zakręć na dole śrubę odbicia w prawo do kona a następnie odkręć 10 klików i sprawdź, następnie zakręć 2 kliki w prawo i sprawdź, Jeśli będzie gorzej to od tych 10 odkręć 2 kliki w lewo. Taka metoda dojdziesz do zadowalającego celu. Na koniec ustaw twardość amora wg potrzeb tak aby nie było za twardo ale tez aby nie dobijało na dużych skokach . A może nie masz już oleju w amortyzatorze a nawet tego nie wiesz ?

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?

Post autor: Mohus » wt, 10 kwie 2012, 22:58

Po regeneracji tylnego amora miałem to samo zjawisko, tył nie wybierał a podbijało go i dopiero spowolnienie odbicia dało efekt

Autor tematu
VVito
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
Motocykl: KTM XC-F 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?

Post autor: VVito » śr, 11 kwie 2012, 08:49

Cześć,
Problem dotyczy Husqvarny TE 449 rok 2011, motocykl ma przejechane 300km. Zawieszenie - Kayaba. Moja waga 83kg. :)

Co z kompresją szybką ? Kiedy ją regulować ? I jakie zasady obowiązują jej regulacji ?

Autor tematu
VVito
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
Motocykl: KTM XC-F 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?

Post autor: VVito » śr, 11 kwie 2012, 08:59

marek antczak pisze:Zadając pytanie powinieneś prócz rodzaju moro i pojemności podać jego rok produkcji swoja wagę oraz jeśli to wiesz jaki masz amortyzator z tylu (Husqvarna :D )
Opisane przez ciebie przypadłości wskazując na zbyt szybkie odbicie i z pewnością za miękkie ustawienie twardości, ustawienia zacznij od spowolnienia odbicia . Zakręć na dole śrubę odbicia w prawo do kona a następnie odkręć 10 klików i sprawdź, następnie zakręć 2 kliki w prawo i sprawdź, Jeśli będzie gorzej to od tych 10 odkręć 2 kliki w lewo. Taka metoda dojdziesz do zadowalającego celu. Na koniec ustaw twardość amora wg potrzeb tak aby nie było za twardo ale tez aby nie dobijało na dużych skokach . A może nie masz już oleju w amortyzatorze a nawet tego nie wiesz ?
Dlaczego za szybkie odbicie może powodować opisane przeze mnie zachowanie motocykla ?

Autor tematu
VVito
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
Motocykl: KTM XC-F 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?

Post autor: VVito » śr, 11 kwie 2012, 14:00

Dorzucę jeszcze ustawienia z manuala tylnego zawieszenia:

ADJUSTING THE SHOCK ABSORBER HYDRAULIC DAMPING
Adjustment of the compression stroke is independent
from the rebound stroke.
A) COMPRESSION - Standard setting:
1) Low damping speed:
- 11 turns

2) High damping speed:
- 1.1/4 turns

B) REBOUND - Standard setting:
- TE: -18
- TXC-TC: -17

Co pozmieniać żeby tył trzymał się podłoża a nie podskakiwał ?

kotQ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 243
Rejestracja: czw, 24 wrz 2009, 17:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?

Post autor: kotQ » ndz, 15 kwie 2012, 15:43

Moze zabrzmi to glupio, ale sprawdzilbym tez cisnienie w oponach bo czesto motocykle z salonu maja wieksze cisnienie niz powinno byc. Dodatkowo sprawdz naciag lancucha bo wiem ze w husce ktora posiadasz zebatka jest na wahaczu. Jak to nie pomoze to tak jak Marek mowi. Wyzeruj amor i metoda prob i bledow ustaw amor

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?

Post autor: Majster128 » ndz, 15 kwie 2012, 16:27


ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”