Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?
-
Autor tematuVVito
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
- Motocykl: KTM XC-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?
Witam,
Nie mogę dogadać się z tylnym amortyzatorem w Husqvarnie TE449.
Podczas jazdy w twardym terenie po najechaniu na przeszkodę(wystający korzeń, kamienie) podbija mi tylnie koło. Kiedy jadę po skalistym odcinku drogi tył motocykla zachowuje się jak piłeczka, odrywając się od podłoża. Dodatkowo zauważyłem że podczas wybicia się z niewielkiej hopki, lecę prosto na ryj
Z przodem w miarę się dogadałem, wybiera ładnie, prowadzi się pewnie po nierównościach.
Jak wyregulować tylne zawieszenie ? czy objawy które opisałem wskazują na:
1. Za bardzo dokręcone dobicie - koło nie wybiera tylko odbija się od przeszkody ? Wydaje mi się, że nie bo jest podkręcone od seryjnego o kliknięcia.
2. Za szybkie odbicie ? - nie widzę powiązania z objawami....
3. Za bardzo dokręcona kompresja szybka ? jadąc szybko amortyzator nie nadąża wybierać nierówności, przez co tylne koło odbija się od przeszkody ?
Dodam, że problem pojawia się przy większych prędkościach, czuje że tył podskakuje.
Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.
Nie mogę dogadać się z tylnym amortyzatorem w Husqvarnie TE449.
Podczas jazdy w twardym terenie po najechaniu na przeszkodę(wystający korzeń, kamienie) podbija mi tylnie koło. Kiedy jadę po skalistym odcinku drogi tył motocykla zachowuje się jak piłeczka, odrywając się od podłoża. Dodatkowo zauważyłem że podczas wybicia się z niewielkiej hopki, lecę prosto na ryj
Z przodem w miarę się dogadałem, wybiera ładnie, prowadzi się pewnie po nierównościach.
Jak wyregulować tylne zawieszenie ? czy objawy które opisałem wskazują na:
1. Za bardzo dokręcone dobicie - koło nie wybiera tylko odbija się od przeszkody ? Wydaje mi się, że nie bo jest podkręcone od seryjnego o kliknięcia.
2. Za szybkie odbicie ? - nie widzę powiązania z objawami....
3. Za bardzo dokręcona kompresja szybka ? jadąc szybko amortyzator nie nadąża wybierać nierówności, przez co tylne koło odbija się od przeszkody ?
Dodam, że problem pojawia się przy większych prędkościach, czuje że tył podskakuje.
Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?
Zadając pytanie powinieneś prócz rodzaju moro i pojemności podać jego rok produkcji swoja wagę oraz jeśli to wiesz jaki masz amortyzator z tylu (Husqvarna )
Opisane przez ciebie przypadłości wskazując na zbyt szybkie odbicie i z pewnością za miękkie ustawienie twardości, ustawienia zacznij od spowolnienia odbicia . Zakręć na dole śrubę odbicia w prawo do kona a następnie odkręć 10 klików i sprawdź, następnie zakręć 2 kliki w prawo i sprawdź, Jeśli będzie gorzej to od tych 10 odkręć 2 kliki w lewo. Taka metoda dojdziesz do zadowalającego celu. Na koniec ustaw twardość amora wg potrzeb tak aby nie było za twardo ale tez aby nie dobijało na dużych skokach . A może nie masz już oleju w amortyzatorze a nawet tego nie wiesz ?
Opisane przez ciebie przypadłości wskazując na zbyt szybkie odbicie i z pewnością za miękkie ustawienie twardości, ustawienia zacznij od spowolnienia odbicia . Zakręć na dole śrubę odbicia w prawo do kona a następnie odkręć 10 klików i sprawdź, następnie zakręć 2 kliki w prawo i sprawdź, Jeśli będzie gorzej to od tych 10 odkręć 2 kliki w lewo. Taka metoda dojdziesz do zadowalającego celu. Na koniec ustaw twardość amora wg potrzeb tak aby nie było za twardo ale tez aby nie dobijało na dużych skokach . A może nie masz już oleju w amortyzatorze a nawet tego nie wiesz ?
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?
Po regeneracji tylnego amora miałem to samo zjawisko, tył nie wybierał a podbijało go i dopiero spowolnienie odbicia dało efekt
-
Autor tematuVVito
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
- Motocykl: KTM XC-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?
Cześć,
Problem dotyczy Husqvarny TE 449 rok 2011, motocykl ma przejechane 300km. Zawieszenie - Kayaba. Moja waga 83kg.
Co z kompresją szybką ? Kiedy ją regulować ? I jakie zasady obowiązują jej regulacji ?
Problem dotyczy Husqvarny TE 449 rok 2011, motocykl ma przejechane 300km. Zawieszenie - Kayaba. Moja waga 83kg.
Co z kompresją szybką ? Kiedy ją regulować ? I jakie zasady obowiązują jej regulacji ?
-
Autor tematuVVito
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
- Motocykl: KTM XC-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?
Dlaczego za szybkie odbicie może powodować opisane przeze mnie zachowanie motocykla ?marek antczak pisze:Zadając pytanie powinieneś prócz rodzaju moro i pojemności podać jego rok produkcji swoja wagę oraz jeśli to wiesz jaki masz amortyzator z tylu (Husqvarna )
Opisane przez ciebie przypadłości wskazując na zbyt szybkie odbicie i z pewnością za miękkie ustawienie twardości, ustawienia zacznij od spowolnienia odbicia . Zakręć na dole śrubę odbicia w prawo do kona a następnie odkręć 10 klików i sprawdź, następnie zakręć 2 kliki w prawo i sprawdź, Jeśli będzie gorzej to od tych 10 odkręć 2 kliki w lewo. Taka metoda dojdziesz do zadowalającego celu. Na koniec ustaw twardość amora wg potrzeb tak aby nie było za twardo ale tez aby nie dobijało na dużych skokach . A może nie masz już oleju w amortyzatorze a nawet tego nie wiesz ?
-
Autor tematuVVito
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
- Motocykl: KTM XC-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?
Dorzucę jeszcze ustawienia z manuala tylnego zawieszenia:
ADJUSTING THE SHOCK ABSORBER HYDRAULIC DAMPING
Adjustment of the compression stroke is independent
from the rebound stroke.
A) COMPRESSION - Standard setting:
1) Low damping speed:
- 11 turns
2) High damping speed:
- 1.1/4 turns
B) REBOUND - Standard setting:
- TE: -18
- TXC-TC: -17
Co pozmieniać żeby tył trzymał się podłoża a nie podskakiwał ?
ADJUSTING THE SHOCK ABSORBER HYDRAULIC DAMPING
Adjustment of the compression stroke is independent
from the rebound stroke.
A) COMPRESSION - Standard setting:
1) Low damping speed:
- 11 turns
2) High damping speed:
- 1.1/4 turns
B) REBOUND - Standard setting:
- TE: -18
- TXC-TC: -17
Co pozmieniać żeby tył trzymał się podłoża a nie podskakiwał ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 243
- Rejestracja: czw, 24 wrz 2009, 17:33
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?
Moze zabrzmi to glupio, ale sprawdzilbym tez cisnienie w oponach bo czesto motocykle z salonu maja wieksze cisnienie niz powinno byc. Dodatkowo sprawdz naciag lancucha bo wiem ze w husce ktora posiadasz zebatka jest na wahaczu. Jak to nie pomoze to tak jak Marek mowi. Wyzeruj amor i metoda prob i bledow ustaw amor
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ustawienie tylnego amora w TE 449 ?
Może to Cię trochę naprowadzi http://www.forum.eterrymanow.pl/viewtopic.php?t=119