Rozbieranie zaworu wydechowego

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
2124415
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 15:03
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Rozbieranie zaworu wydechowego

Post autor: 2124415 » wt, 4 paź 2011, 22:29

Witam, posiadam Hondę CR 250 1993, muszę samodzielnie wymienić tłok, jednak martwi mnie skąplikowana budowa zaworu wydechowego, czy to jakaś wielka sztuka rozebrać go i poskłądać bez serwisówki??. Znam się trochę na crossach, ale nigdy tego nie robiłem.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rozbieranie zaworu wydechowego

Post autor: amator » wt, 4 paź 2011, 22:52

2124415 pisze:Witam, posiadam Hondę CR 250 1993, muszę samodzielnie wymienić tłok, jednak martwi mnie skąplikowana budowa zaworu wydechowego, czy to jakaś wielka sztuka rozebrać go i poskłądać bez serwisówki??. Znam się trochę na crossach, ale nigdy tego nie robiłem.
Przy wymianie tłoka nie ma potrzeby rozbiórki zaworu wydechowego. Tu masz fiszke jak jest zbudowany http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... detail.asp

Autor tematu
2124415
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 15:03
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozbieranie zaworu wydechowego

Post autor: 2124415 » śr, 5 paź 2011, 13:22

Ale przecież zawór jest w cylindrze, a do zmiany tłoka trzeba cylinder ściagnąć. Więc jak to zrobić?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rozbieranie zaworu wydechowego

Post autor: Majster128 » śr, 5 paź 2011, 13:28

amator pisze:[/size]
Przy wymianie tłoka nie ma potrzeby rozbiórki zaworu wydechowego. Tu masz fiszke jak jest zbudowany http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... detail.asp


Czytaj ze zrozumieniem 2124415.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rozbieranie zaworu wydechowego

Post autor: amator » śr, 5 paź 2011, 17:31

2124415 pisze:Ale przecież zawór jest w cylindrze, a do zmiany tłoka trzeba cylinder ściagnąć. Więc jak to zrobić?
Aby zdjąć cylinder należy odkręcic 4 nakretki m10 trzymające cylinder do karteru(22,23) http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... detail.asp odkręc dekielek nr 2 http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... &fveh=3264 pod spodem jest czwarta nakretka. Pod dekielkiem zobaczysz cała tajemnicę mechanizmu działania zaworu. podważ lekko cały cylinder z glowica do góry i wszystko zejdzie razem . wszystko :rolleyes:

Autor tematu
2124415
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 15:03
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozbieranie zaworu wydechowego

Post autor: 2124415 » śr, 5 paź 2011, 20:09

Ok ,dzięki a mam jeszcze pytanko bo jednak zdecydowałem się na profilaktyczne wyczyszczenie całego mechanizmu zaworu wydechowego, Czy przy skłądaniu ten zawór się jakoś reguluje?, czy poprostu wszystko do kupy tak jak było?

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rozbieranie zaworu wydechowego

Post autor: amator » śr, 5 paź 2011, 20:35

2124415 pisze:Ok ,dzięki a mam jeszcze pytanko bo jednak zdecydowałem się na profilaktyczne wyczyszczenie całego mechanizmu zaworu wydechowego, Czy przy skłądaniu ten zawór się jakoś reguluje?, czy poprostu wszystko do kupy tak jak było?
Na przykład większość problemów z gaźnikiem bierze sie z nie potrzebnego pchania tam rąk. Konstrukcja zaworu nie jest skomplikowana w pewnym sensie regulowana(sruba 18 na częsci 15 http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... &fveh=3265 ) ale jesli jest zaolejony to znaczy nasmarowany i przesuwa sie lekko palcem to nie rozkręcaj go bez potrzeby. Skup sie na prawidłowym założeniu pierścieni na tłok, zabezpieczen sworznia, wymianie łożyska sworznia tłoka , sprawdzeniu luzu na korbowodzie. Wytęż trochę wzrok, uruchom szare komórki bo nie chcę po raz kolejny podsyłać ten sam link do serwisówki bo w pierwszym poscie napisałeś
Witam, posiadam Hondę CR 250 1993, muszę samodzielnie wymienić tłok, Znam się trochę na crossach, ale nigdy tego nie robiłem..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”