GPS do offroadu - Wasze doświadczenia i opinie

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Autor tematu
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

GPS do offroadu - Wasze doświadczenia i opinie

Post autor: gajowy » czw, 25 maja 2006, 09:31

Ma ktoś z Was doświadczenia z używaniem nawigacji GPSu do off-roadu?

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » czw, 25 maja 2006, 12:54

Na http://www.forum.motocyklistow.pl pogadaj z dominikiem szymanskim on jezdzi w 99 % enduro, rozne wyprawy i te sprawy i wiem, ze korzystal z GPSa

Pozdro

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » czw, 25 maja 2006, 14:07

ja korzystam. Do nawigacji off-roadowej wystarczają najprostrze garminy

sebasport
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: pt, 31 mar 2006, 11:48
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: KRAKOW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: sebasport » śr, 31 maja 2006, 21:40

Ja mam garmina jest wodooporny z mocowaniem na kierownice.Ma wade ze baterie sie sybko wyladowuja dlatego podpinam go do akumulatora.Jest wystarczajacy w teren
Honda XR 650 R 00r
WR 450 F 06r

Autor tematu
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 1 cze 2006, 07:44

Seba, Piasek-może coś więcej na ten temat?
Z jakich modeli korzystacie, czy są to modele z mapą i z jakich wgrywanych map ew. korzystacie, czy jeździcie tylko na waypointy bez widocznej mapy, czy GPS nadąża za waszą szybkością w terenie, jakie widzicie plusy/minusy sprzętu itp, etc.-tak szerzej proszę.
Ogólnie to z wiedzą na temat GPS jest wśród sprzedawców ok. ale do momentu kiedy mówimy o nawigacji typowo drogowej. Jeśli pytam się ich o sprawność w terenie, to robia zakłopotaną, i pełną bólu minę. Zadzwoniłem do Szczecina do importera Garmina-owszem, bardzo sympatyczna firma, ale polecają mi tylko dwa topowe modele Garmina: Quest ew. seria 760-obydwa w okolicy 3000 PLN. Wiem że off-roadowcy jeżdżą tak jak Piasek na tańszych modelach i jakoś to funkcjonuje, ale konkretów nie znam. Mogę się z importerem umówić na wypożyczenie od nich odbiornika który mnie interesuje, tylko musze podać konkretny model a oni go prześlą do Gdyni i ja go sobie przetestuję.
Rzecz w tym że nie chcę władować się na maxa w koszty, i nie chcę też kupić popeliny która mi będzie tylko balastem. Stąd pytanie o Wasze doświadczenia. Pzdr.
Ja mam garmina jest wodooporny z mocowaniem na kierownice.Ma wade ze baterie sie sybko wyladowuja dlatego podpinam go do akumulatora...
Cena Garmina wodoodpornego, i z mocowaniem do kierownicy zawiera się w przedziale od poniżej 1000 PLN do powyżej 3000 PLN. I co wybrać? Nadal nie wiem jaki model.
Przydatne linki:
http://www.garmin.pl/
http://www.atvpolska.pl/forum/viewforum.php?f=44

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » czw, 1 cze 2006, 11:40

Osobiście przerobłem już bardzo wieele urządzenień do nawigacji, akaktualnie mam dwa: Palmtpa i garmina na rękę


Garminy dzielą się na ręczne z mapami, ręczne bez map, treningowe, i samochodowe.

Są jeszcze TOMTOMy motocyklowe za kosmiczne pieniądze ale w naszej dziedzinie nie spełnią swojego zadania.

Do off-road wystarczą nam ręczne bez map, wodoodporne, kurzodporne, wytrzymały na wstrząsy. Taki najprostrzy garmin pokaże na pozycje, wysokość, prędkość z jaką się poruszamy. Zasilany jest na baterie. W najnowszych garminach jest: chipset sirf III + który znakomicie łąpie sygnał i nie gubi. W starszych garminach był problem bo potrafił gubić sygnał w górach.

Bez map:



Funkcje nawigacyjne

* Punkty trasy: 500 z ikoną i nazwą
* Zapis tras przebytych: zapis automatyczny do 1024 punktów - możliwość zapamiętania do 10 takich tras
* Trasy: 20 odwracalnych do 50 punktów każda
* Wbudowana baza lokalizacji miejscowości


Cechy fizyczne

* Wymiary: 11,2x5,1x3,0 cm
* Waga: 150g (z bateriami)
* Wyświetlacz: 5,4x2,7 cm, podświetlany o rozdzielczości 160x288 px * Wodoszczelność: wg IPX7
* Temp. pracy: -15 do 70°C
* Zasilanie: 2 baterie alkaliczne AA
* Czas pracy: do 20 godz.
* Pamięć wewnętrzna: 1MB dla MapSource POI

Cena: około 800zł



Cechy fizyczne

* Wymiary: 18,0 x 6,1 x 3,3 cm,
* Waga: 153 g (z bateriami),
* Wyświetlacz: monochromatyczny LCD (4 odcienie szarości) o wymiarach 3,6 x 5,4 cm, rozdzielczość 160 x 240 px, podświetlany (łącznie z klawiaturą),
* Moduł GPS: 12 kanałów równoległych, przygotowany do WAAS/EGNOS,
* Pamięć danych: nie wymaga podtrzymania bateryjnego,
* Antena: wbudowana quad-helix,
* Złącze anteny zewnętrznej MCX,
* Wodoszczelność: wg IEC-529, IPX 7 (zanurzenie do 1 m na 30 minut),
* Zasilanie: 2 baterie alkaliczne AA lub ze źródła zewnętrznego,
* Porty: 1 USB (protokół GARMIN USB), 1 RS 232 (protokoły GARMIN, NMEA, RTCM)

Cechy użytkowe

* Pamięć dodatkowa: wbudowana, 1 MB (fabrycznie załadowana baza miejscowości),
* Waypointy: 500 z ikoną i nazwą,
* Ślady: aktywny o długości 10000 pkt oraz 20 śladów zachowanych po 500 pkt każdy,
* Trasy: 50 po 250 pkt
* Nawigacja geocache,
* Alarmy dźwiękowe: kotwiczny, przybycia, zejścia z kursu, punktów niebezpiecznych, czasu,
* Budzik i stoper,
* Komputer podróży,
* Kalkulator pór połowów i polowań,
* Ekran słońca i księżyca
* Ekran dużych liczb



Funkcje nawigacyjne:

* Waypointy: 500 z ikoną i nazwą
* Automatyczne odszukiwanie 10 punktów najbliższych
* 10 punktów ostrzegawczych
* Zapis śladów podróży: zapis automatyczny do 1024 punktów - możliwość zapamiętania do 10 takich śladów
* Trasy: 50 odwracalnych do 50 punktów każda oraz funkcje MOB i TracBack
* Fabrycznie załadowana baza danych o pomocach nawigacyjnych i lokalizacji miejscowości

Cechy fizyczne:

* Wymiary: 6,9x15,7x3,6 cm
* Waga: 225g (z bateriami)
* Wyświetlacz: 4,1x5,6 cm, podświetlany o rozdzielczości 120x160 px
* Wodoszczelność: wg IPX7
* Temp. pracy: -15 do 70°C
* Zasilanie: 2 baterie alkaliczne AA lub zewnętrzne 8-35 V DC
* Czas pracy: do 16 godz.
* Pamięć wewnętrzna: 1MB dla MapSource POI.
* Brak złącza dla anteny zewnętrznej
* Złącze do transferu danych, obsługiwane formaty: GARMIN, GARMIN DGPS, NMEA 0183, RTCM SC-104, Text


Cena około 850zł


Ręczne z mapami:





Cechy fizyczne:

* Wymiary: 61mm x 155mm x 33mm
* Waga: 153 g (z bateriami),
* Wyświetlacz: TFT (256 kolorów) o wymiarach 3,1 x 5,6 cm, rozdzielczość 160 x 240 px, z powłoką antyrefleksyjną, podświetlany (łącznie z klawiaturą),
* Moduł GPS: SiRF Star III, 12 kanałów równoległych, przygotowany do WAAS/EGNOS,
* Pamięć danych: nie wymaga podtrzymania bateryjnego,
* Antena: wbudowana quad-helix,
* Złącze anteny zewnętrznej MCX, * Wodoszczelność: wg IEC-529, IPX 7 (zanurzenie do 1 m na 30 minut),
* Zasilanie: 2 baterie alkaliczne AA lub ze źródła zewnętrznego,
* Czas pracy na bateriach: do 18 godz.
* Porty: RS-232 oraz USB

Cechy użytkowe:

* Wbudowana mapa bazowa Europy, umożliwiająca korzystanie z automatycznego tworzenia tras,
* Pamięć map dodatkowych: karta TransFlash (128MB dostarczana w zestawie), slot umieszczony w pojemniku na baterie,
* Waypointy: 1000 z nazwą i symbolem, lista 10 najbliższych, 10 punktów ostrzegawczych,
* Trasy: 50 po 250 punktów każda, automatyczne tworzenie po sieci drogowej lub ręczne,
* Ślady: aktywny 10000 pkt (możliwość ręcznej konfiguracji rejestracji), 20 śladów zapisanych po 500 pkt każdy,
* Nawigacja TracBack - dokładnie wg zarejestrowanego śladu lub w oparciu o sieć drogową,
* Nawigacja MOB,
* Nawigacja Geocache,
* Możliwość konfiguracji sekwencji wyświetlanych ekranów,
* Możliwość konfiguracji schematów kolorów oraz dźwięków alarmowych,
* Kalkulator pór połowów i polowań,
* Ekran słońca i księżyca,
* Kalendarz,
* Kalkulator,
* Budzik i stoper,
* Gry terenowe

Cena około 2850zł





Funkcje nawigacyjne

* Punkty trasy: 1000 z ikoną i nazwą
* Ślady: zapis automatyczny do 10000 punktów - możliwość zachowania do 10 śladów po 750 punktów każdy
* Trasy: 20 odwracalnych do 125 punktów każda
* Wbudowana drogowa mapa Europy


Cechy fizyczne

* Wymiary: 11,2x5,1x3,0 cm
* Waga: 150g (z bateriami)
* Wyświetlacz: 5,4x2,7 cm, podświetlany o rozdzielczości 160x288 px
* Wodoszczelność: wg IPX7
* Temp. pracy: -15 do 70°C
* Zasilanie: 2 baterie alkaliczne AA
* Czas pracy: do 18 godz.
* Pamięć wewnętrzna: 8MB dla map szczegółowych

cena 900zł

Treningowe:



Cechy fizyczne:

* Odbiornik: 12 kanałów równoległych
* antena wbudowana typu patch
* wymiary 8.38 cm x 4.32 cm x 1.52 cm
* wyświetlacz FSTN z podświetlaniem (3.81cm x 2.28cm); 100 x 64 px
* waga 78g
* zasilanie: 2 baterie AAA
* wodoodporny IEC-529, IPX7 (zanurzenie do 1 metra na 30 minut)

Cechy użytkowe:

* wbudowany GPS dostarcza dokładnych danych o prędkości i dystansie,
* virtualny partner pozwala polepszac swoj czas biegów,
* liczy spalone kalorie na podstawie wagi ciała, przebytego dystansu i nachyleń trasy.
* automatycznie zapisuje dane z całego dnia, tygodnia. Pojemnośc pamięci na około "2 lata" danych.
* Pace alarm informuje czy jesteśmy szybsi czy wolniejsi od tempa które zaprogramowaliśmy wcześniej.
* Time/distance alarm informuje nas gdy osiągneliśmy określony czas czy dystans.
* Auto pause wyłącza automatycznie stoper jeśli w czasie biegu robisz postój.
* Auto lap zapisuje automatyczni dane z określonego odcinka po jego ukończeniu.
* Nawigacja umożliwia ci zaznaczenie lokalizacji, odnalezienie jej i powrót do miejsca startu.
* Zaznacza i zapamiętuje do 100 waypoint'ów

Cena około 500zł

************************************************************
Z tego co widać garminy są drogie, więc ja poważnie na twoim miejscu zastanowił sie nad palmtopem, który ma o wiele więcej zastosowań


wygląd tak:


Dane: Procesor: Samsung processor S3C2410 266 MHz
System operacyjny: Windows® Mobile™ 2003 software for Pocket PCs
Wyświetlacz: 3.5" TFT LCD, 240 × 320, 65 tys. kolorów
Pamięć: RAM: 64 MB, ROM: 32 MB
Sposób wprowadzania danych:
ekran dotykowy, rysik, rozpoznawanie pisma odręcznego
Złącza: USB 1.1, SD, MM, podczerwień
Audio: MP3 player, głośnik, mikrofon
GPS: zintegrowany
Czas działania:
GPS wyłączony: max. 8 h
GPS włączony: max. 5 h
Zasilanie:
Input: 100 – 240 V AC | Output: 5 V DC, 2 A
Wymiary: 127 × 72 × 13 – 20 mm
Inne: MP3 player | Nagrywanie głosu

Cena 750zł

Wgrywamy AutoMape i może on nam posłużyć jako nawigacja do amochodu. A i może nam posłużyć jako nawigacja do off-roadu znakomicie. Skanujemy mape obrabiamy wrzucamy do palma i mamy każdą leśną drużke ! Moim zdaniem rewelacja już pare ładnych lat w tym siedze i wiem co mówie ! Jedynym - palma jest to że on nie jest stworzony do pływania w wodzie, wyciągania z błota, uderzenia. Więc trzeba by o niego szczególnie dbać lub kupić specjalne pokrowiec


Jakieś pytnie chętnie pomoge odpowiem !


Jak by co GG 3674729


pzdr Piasek


Ten palmtop to przykładowy

Autor tematu
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 1 cze 2006, 12:46

Piasek-to znaczy że jak mam sztabówki, to skanuję je i wgrywam do palma (mam Win98), i widze na ekranie gdzie jestem (na tej zeskanowanej sztabówce)? Wiesz, AutoMapa nie jest dla mnie żadnym priorytetem, nie musze jej mieć bo ona nie bardzo obejmuje bezdroża którymi jeżdżę.
Jeśli mogę spokojnie wgrać te sztabówki które wozę z sobą w plecaku, i mieć to wszystko na monitorku-to faktycznie super sprawa.
Poruszanie się tylko po śladach, albo waypointach też średnio mi się podoba bo najpierw trzeba te ślady/waypointy zrobić, lub wcześniej zaplanować trasę i trzymać się konsekwentnie jej przebiegu. A wiesz jak to czasem jest w terenie-sytuacja zmienia się, trzeba być elastycznym i móc korygować trasę żeby był jak najlepszy fun.
Z tego co widzę to palm oferuje najwięcej w stosunku do ceny. Jesli za np. 750 PLN mogę sobie wgrać i zaplanować trasę lasami np. z Gdańska do W-wy, czy gdziekolwiek-to wchodzę w ten interes, podoba mi się to. Robiłem już jednym cięgiem nieznanymi wcześniej leśnymi szlakami ponad 300 km bazując tylko na mapach. Fizycznie to normalne że byłem miękki, ale co ważniejsze-psychicznie czułem się jak wyrżnięta szmata. Ciągła walka o to by nie zboczyć gdzieś ze szlaku, szukanie go, niepewność czy jadę tam gdzie chcę, czy w razie czego starczy paliwa jest dużym obciązeniem. No i zbyt szybka jazda może zakończyć sie w najlepszym wypadku zgubieniem trasy.
Dzięki za info.
Ostatnio zmieniony czw, 1 cze 2006, 13:02 przez gajowy, łącznie zmieniany 1 raz.

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » czw, 1 cze 2006, 12:56

tak sztabówki się nadają pięknie. Auto Mapa to pikus ! Zawsze służe pomocą!

Autor tematu
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 1 cze 2006, 13:06

Jaki model palma polecasz uwadze?

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » czw, 1 cze 2006, 14:55

Wszystkie z MIO, YAKUMO bo są onie tanie, te wyższe modele mają chipset SIRF III +
Polecam

MIO A180
MIO A201
MIO A 701
Yakumo Alpha

jackobi
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pt, 2 cze 2006, 13:12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: jackobi » pt, 2 cze 2006, 13:25

Hej, podchodzilem do tematu z MIO169 i raczej nic ciekawego z tego nie wyniklo. Czas pracy na bateri z wlaczonym GPS jest zbyt krotki, zero wodosczelnosci (dobre etui dla PDA do kiery ok.300zl), bardzo delikatny i nieodporny na uderzenia wyswietlacz, z tym trzeba jak z jajkiem. Ogolnie zbyt delikatne do zabrania w teren no i musisz operowac rysikem co wogle sie nie ma sie do uzywaniu w terenie. Jedyna opcja to sprzet w plecaku i wyjmowanie na postoju (bez sensu). Najalepiej sprawdzil by sie Garmin serii Legend (wedlug mnie) i takiego bym se zakupil jak bym nie mial tego MIO.

Autor tematu
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pt, 30 cze 2006, 15:05

No i po długich przemysleniach i konsultacjach zdecydowalem się na coś takiego:http://www.garmin.pl/index.php?mod=prod ... il&pID=820
Legend CX przekonał mnie tym że jest wodo-wibracjo odporny, no i że mogę wgrac do niego dowolną sztabówkę (skanując ją) z interesującego mnie regionu. Testy w przyszłym tygodniu, jak kogoś interesuje ten temat to bardzo prosze o pytania. Ja jestem jak na razie "czeski"-może wspólnie rozgryziemy bestię, i wspólnie jakoś uzgodnimy/znajdziemy odpowiedzi na pytania które się pojawią. Liczę na to ze otworzy się przede mną nowy rozdział w off-roadzie, inna jakość jazdy. Szczególnie ze będę jeździł nie po trackach, way-pointach, ale na normalnej, szczególowej i kolorowej mapie (z poziomicami-to wazne żeby szukać dobrego fun`u!). Czekam z niecierpliwością na paczkę która idzie od quadziarzy z Łodzi. Jak mi odbije to pojadę teraz lasami do Zakopanego-a co mi tam :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”