2T vs 4T koszty utrzymania

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Autor tematu
Gregi96
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: ndz, 11 sie 2019, 23:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

2T vs 4T koszty utrzymania

Post autor: Gregi96 » wt, 22 paź 2019, 16:09

Witam jeździłem tylko 4t między innymi Yamaha yzf 450, Honda crf 250, Yamaha wr 250 i obecnie mam Kawasaki kxf 250, ale ostatnio mnie naszło że chciałbym mieć 2t bo kolega kupił yamahe yz 250 i ma kopyto nie złe tylko każdy gada na 4T, a moje pytanie brzmi czy ktoś by wyjaśnił koszty utrzymania 4t i 2t chodzi o tłok, cylinder, łożyska, zawory, rozrząd itp takie rzeczy eksploatacyjne jak zawieszenie hamulce mnie nie interesuje tylko silnik. Powiedzmy porównanie między Kawasaki kfx 250 i kx 250 lub ktm ćwiartki napewno innym też by pomógł taki temat i są ciekawi porowniania części

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: 2T vs 4T koszty utrzymania

Post autor: kris514 » wt, 22 paź 2019, 16:51

Jest kilkanaście takich tematów na forum.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: 2T vs 4T koszty utrzymania

Post autor: solaris » wt, 22 paź 2019, 17:49

Utrzymanie silnika o dużej pojemności w 2T jest tańsze niż 4T. Juz kiedys pisalem ile zjezdzilem na tloku w 250T - ogromna ilosc godzin bez uszczerbku na cylindrze, i zostala ta sama selekcja. Ale dbalem mocno o filtr.

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: 2T vs 4T koszty utrzymania

Post autor: KaLi » śr, 23 paź 2019, 18:04

Takich tematów na forum yt i innych forach dużo. Ogólnie 4t może wyjść minimalnie drożej. Ale np cylinder do 2t kosztuje 3x z drugiej strony niema głowicy takiej jak w 4t. 2t więcej pali i trzeba do tego dobry olej. Tak można pisać i pisać. Chyba nie masz 3 lat i znajdziesz wszystkie informacje w internetach :shifty:
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Autor tematu
Gregi96
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: ndz, 11 sie 2019, 23:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 2T vs 4T koszty utrzymania

Post autor: Gregi96 » śr, 23 paź 2019, 19:52

Dobrze dobrze wszystko znalazłem, spróbuję zrobić tabelkę z cenami cylindrów tlokow korb i łożysk tak poglądowo przykładowo 😋

Awatar użytkownika
Martin KTM
Moderator
Moderator
Posty: 762
Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
Motocykl: KTM XC 300 2016r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wisła
Podziękował: 10 razy
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: 2T vs 4T koszty utrzymania

Post autor: Martin KTM » śr, 23 paź 2019, 19:55

Kolego, ktoś podjął się próby zestawienia tego wszystkiego.
https://www.youtube.com/watch?v=qzDP4BTUddg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”